Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.11.2019, 07:00

Lenka Hamorská: Všetko, čo zažijete, prináša novú skúsenosť, ktorú dokážete pretaviť na zaujímavú ideu

Predstavujeme Talenty z brandže.

Lenka Hamorská: Všetko, čo zažijete, prináša novú skúsenosť, ktorú dokážete pretaviť na zaujímavú ideu
Zdroj: archív

Piatok už tradične patrí rubrike Talenty z brandže, ktorá je tentokrát venovaná Lenke Hamorskej, Senior copywriterke z agentúry Applepie

Počas štúdia marketingu na vysokej škole sa Lenka aktívne podieľala na organizovaní rôznych konferencií a umeleckých podujatí. Je spoluzakladateľkou študentského projektu Eskalátor, ktorý vzdeláva študentov prostredníctvom ľudí z reklamnej brandže.

Pred siedmimi rokmi začínala ako stážistka v Zaraguze a ešte počas školy nastúpila ako junior copywriter do agentúry Digitask, kde pracovala pre klientov Mondelez, Sedita, Samsung či Microsoft Slovakia. Po dvoch rokoch sa presunula do agentúry Wiktor Leo Burnett, kde jej do portfólia pribudli J&T Banka, McDonalds, Lidl Slovensko, Slovnaft, Quatro, Lunter, Budiš, Volkswagen a mnohí ďalší.

Jej najoceňovanejšími prácami sú Zlatá pivná štafeta a 50 rokov Hurbanovskej sladovne, obe pre značku Heineken Slovensko. Podarilo sa jej tiež získať kovy pre Lidl Slovensko so Žihadielkom a s kampaňou Máme vlastné značky, máme vlastné ceny.

Nedávno sa stala členkou ADC a presunula sa do agentúry Applepie.  

Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
„V škole sa nič nenaučíš. Choď na stáž,“ povedal mi Maroš Hamorský ešte počas vysokej školy.

Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Plánovania. Je ťažké naplánovať dovolenku, keď nikdy s istotou neviete, kedy vám na stole pristane nový brief či tender. Najhoršie je však plánovať stretnutie s kamarátmi z brandže z rôznych agentúr. To je ako kvantová fyzika v kalendári.

Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
Prežiť 30-ku bez výčitiek a pomôcť útulkom pripraviť sa na zimu. #pawsAP

Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Byť digitálnym nomádom. Vždy som si chcela vyskúšať život v zahraničí a na výške sa mi nepodarilo dostať na Erasmus. Rada cestujem, no môj pobyt mimo Slovenska trval vždy maximálne mesiac.

Čo vás najviac motivuje?
Po predchádzajúcej odpovedi to bude asi šok, no cestovanie. Zážitky na výletoch sú pre mňa dobíjačom energie a kreativity. Najhoršie, čo sa ideamakerovi môže stať, je stereotyp. Nemôžete každé ráno vstať, ísť do toho istého office, medzi tých istých ľudí a očakávať, že budete schopní donekonečna vymýšľať originálne kampane. To je (podľa mňa) jeden z hlavných dôvodov vysokej fluktuácie v reklamných agentúrach. Kreatívci stále hľadajú nové stimuly a len ťažko ich nájdu na Netflixe či v knihách. Podnety nemôžete len prijímať, musíte s nimi interagovať. Všetko, čo zažijete prináša novú skúsenosť, ktorú dokážete pretaviť na zaujímavú ideu alebo využiť pri hľadaní silného insightu.

Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Študuj v zahraničí a kúp si Pajonček.

Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Spotify.

Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
Google mapy, TripAdvisor, Uber.

Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Hrášková polievka v Lidli od Wiktor Leo Burnett pre Ministerstvo zdravotníctva SR. Pekné, jasné, zmysluplné, dobre napojené a originálne odkomunikované. Pri takýchto kampaniach si poviete, že niečo podobné chcete mať v portfóliu aj vy.

Práca, na ktorú ste najviac hrdá?
Hurbanovský centimeter pre klienta Zlatý Bažant. Z pomerne nudného zadania na oslavu 50. výročia sladovne sa nám podarilo vytvoriť aktivitu, ktorá prešla do mánie.

Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Apple, Hornbach, RedBull, Nike.

Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Martinus, Yeme, Dobrý anjel.

Koho v brandži najviac obdivujete?
Tých ľudí je v slovenskej brandži veľa, preto ako správna alibistka poviem zahraničné meno. Marka Ritsona som tento rok mala možnosť po prvýkrát stretnúť naživo. Jeho prednáška na pražskom Marketing festivale o stratégii bola brilantná a jeho vystupovanie strhujúce. Okrem iného som si po celý čas hovorila, ako málo je u nás stratégov, a pritom (teraz si ho dovolím citovať): „Môžete mať tie najlepšie taktiky na svete a hromadu peňazí. Ak budete mať zlú stratégiu, neuspejete.“.

Čím ste chceli odmalička byť?
To sa menilo každých 5 minút. Ale vždy som chcela niečo tvoriť (čo si uvedomujem až dnes). Chvíľu som chcela byť maliarka, potom návrhárka a nakoniec spisovateľka... to ma držalo asi najdlhšie.

Od čoho ste závislá?
Od slúchadiel. Bojím sa, že bez nich by som neprežila ani jeden deň v office či jazdu trolejbusom.

Aké Slovensko si želáte?
Menej otrávené. Obyvatelia tejto krajiny trpia chronickou nespokojnosťou prakticky v každom ohľade. Bolo by pekné sledovať, ako sa všetci prestanú na všetko len sťažovať a začnú niečo robiť. A tým myslím nielen ponosovanie na šéfa, ale hlavne na politickú scénu či ekologický stav krajiny. Toto lamentovanie je nebezpečné a extrémne nákazlivé. Ja sa tu tiež práve sťažujem na to, ako sa všetci sťažujú. Mali by sme si dať pozor, aby sme nevychovali ďalšiu generáciu hejterov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.