Množstvo menších firiem či jednotlivcov nemá k dispozícii dedikovaný marketingový tím, resp. naň nemajú rozpočet a preto hľadajú také reklamné riešenia, ktoré im nezaberú veľa času, či už v rámci plánovania alebo samotného nasadenia. A pre biznisy je najdôležitejšia návratnosť investícií do akejkoľvek reklamnej kampane.
Spoločnosť Google preto na slovenskom trhu uvádza reklamný nástroj „inteligentné kampane“, ktorý napĺňa všetky spomenuté atribúty – jednoduchosť, úsporu času a reálne výsledky. Nástroj je určený najmä pre malé firmy a podnikateľov/jednotlivcov, pričom bol navrhnutý tak, aby nebol náročný na implementáciu, šetril čas a v neposlednom rade priniesol merateľné výsledky, ktoré sú pre malé firmy a podnikateľov na prvom mieste.
Inteligentné kampane sú súčasťou služby Google Ads. Využívajú technológiu strojového učenia na optimalizáciu a tvorbu relevantných reklám v online prostredí na základe informácií, ktoré im poskytne samotná firma, firemná webstránka a tiež informácie uvedené v rámci služby Moja Firma na Googli. Firmy a podnikatelia si sami nastavia ciele, ktoré sú z ich pohľadu najdôležitejšie ako napríklad zvýšenie počtu prichádzajúcich volaní, predaja a návštevnosti webstránky či zvýšenie počtu návštevníkov samotného obchodu.
„Inteligentné kampane umožňujú firmám vytvoriť reklamu v priebehu niekoľkých minút naprieč rôznymi kanálmi a týmto spôsobom im pomáhajú dosiahnuť aj reálne výsledky. Po nastavení základných parametrov sa k slovu dostáva naša technológia strojového učenia, ktorá dokáže kampaň optimalizovať so zameraním sa na to, čo je primárnym cieľom podnikateľa – inzerenta,“ hovorí Kim Spalding, globálna produktová riaditeľka pre oblasť reklamy v sektore malých a stredných podnikov v spoločnosti Google.
Vďaka strojovému učeniu je možné len za niekoľko minút vytvoriť rôzne varianty reklám, ktoré je možné nasadiť či už priamo vo Vyhľadávači alebo v rámci Obsahovej siete Google, ktorá zahŕňa vyše 3 milióny webstránok a aplikácií.
Inteligentné kampane poskytujú firmám dôležité informácie a prinášajú prehľad o tom:
- ako sa darí ich reklame
- aké sú ich reklamy efektívne pre upútanie pozornosti potenciálnych zákazníkov
- koľkokrát si zákazník pozrel ich reklamu a ako na ňu reagoval (išiel na webstránku, zavolal a pod.)
- ako často si potenciálni zákazníci pozreli ktorúkoľvek verziu reklamy
- ako často ľudia klikli na ktorúkoľvek verziu reklamy
- ako často ľudia využili tlačidlo „Zavolaj“, keď sa reklama zobrazila v mobilnom zariadení
- ako často ľudia klikli na firmu v Mapách Google po zobrazení reklamy a prípadne sa nechali k firme aj odnavigovať
Ako Inteligentné kampane pomáhajú malým firmám a podnikateľom rásť sa dozviete v tomto videu.
Viac informácií o inteligentných kampaniach nájdete v Centre pomoci pre Google Ads.