Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.12.2019, 14:09

Prieskum: Slováci uprednostňujú online nákup darčekov pred kúpou v kamenných predajniach

Vyplýva to z prieskumu portálu ZľavaDňa.

Prieskum: Slováci uprednostňujú online nákup darčekov pred kúpou v kamenných predajniach
Zdroj: Unsplash

Blížiaca sa vianočná sezóna je spojená s nákupom darčekov pre našich blízkych. Internetový portál ZľavaDňa preto vytvoril prieskum, ktorý sa primárne zameriava na spôsob nakupovania, výber produktov a investované financie. “Nás v ZľavaDňa zaujíma, ako premýšľajú naši potenciálni zákazníci pri výbere darčeka pre svojich blízkych,” hovorí generálny riaditeľ ZľavaDňa Martin Rákovský.

​Dotazníka sa zúčastnilo 3442 respondentov a prevažovali najmä ženy v percentuálnom zastúpení 76 percent. Prevládalo vekové rozloženie od 35 do 50 rokov, zastúpené 40 percent opýtaných. Najmenej zastúpená bola skupina vo veku od 18 do 24, tvorilo ju iba 6 percent.

Produkty prevládajú nad službami

Z prieskumu vyplýva, že až 62 percent zodpovedaných uprednostnilo v celkovom vyhodnotení kúpu produktov nad službami ako sú dovolenka, masáž a iné. Najčastejšie darujú praktické veci, zatiaľ čo peniazom sa snažia vyhýbať - tie tvoria iba 8 percent. Pre deti si rodičia vyberajú zväčša knihy a praktické veci ako oblečenie, ktoré tvoria dohromady 58percent. Nevynechali ani elektroniku a rôzne edukatívne a interaktívne hračky, predstavujúce takmer 20 percent.

Pre mladších či starších rodičov si svoje deti v rôznom vekovom rozložení vyberajú zväčša darčekové poukazy (dovolenka a rôzne služby), ktoré tvoria až 58 percent. Elektroniku volí iba 8 percent opýtaných. To isté platí aj pri výbere darčeka pre starých rodičov, kde sú darčekové poukazy zastúpené 28 percent a hneď za nimi nasleduje kozmetika a knihy. Pri voľbe darčeka pre starých rodičov nájdeme aj rôzne výživové doplnky a zdravotnícke pomôcky.

Investované financie

Opýtaní míňajú na kúpu darčeka pre jednotlivca v priemere 10 až 50 € v percentuálnom zastúpení až 50 percent. 50 až 100 € minie na jednotlivca 39 percent opýtaných, rozmedzie medzi 100 až 500 € volí 9 percent. Celkové financie vložené na kúpu darčekov prevládajú medzi 100 až 500 €, ktoré tvoria dohromady 74 percent. Viac ako 500 € míňa celkovo na darčeky 14 percent respondentov.

Nechávajú si Slováci nákup darčekov na poslednú chvíľu?

Odpoveď znie nie, nenechávajú. Až 65 percent opýtaných nakupuje darčeky približne 2 až 3 mesiace pred Vianocami. Zvyšných 26 percent necháva výber darčekov na posledný mesiac, zatiaľ čo 8 percent nakupuje počas roka - najmä ak ich zaujme konkrétny produkt a vedia, že jeho kúpa blízkeho poteší. Na balení darčekov si nechávajú Slováci záležať, až 63 percent ich balí osobne, zatiaľ čo zvyšok respondentov ich necháva v taškách, ktoré dostanú k nákupu alebo ich prebalia do darčekovej tašky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.