Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.12.2019, 08:00

Lenka Slovák Bónová: Motivácia rastie s väčšou zodpovednosťou

Predstavujeme Talenty z brandže.

Lenka Slovák Bónová: Motivácia rastie s väčšou zodpovednosťou
Zdroj: autor fotografie: Marika Beňadik Majorová

Predposledný piatok tohto roka venujeme talentu z agentúry Respect APP. Je ním kreatívna riaditeľka Lenka Slovák Bónová

"Počas KAMAKA som začala pracovať u spolužiaka v jeho agentúre Daren&Curtis, neskôr som sa vypýtala do agentúry VACULIK ADVERTISING, kde som sa z junior copywriterky stala hlavnou copywriterkou Tatra banky, to už bola agentúra MADE BY VACULIK. Potom som si povedala, že si dám od agentúr pauzu," hovorí na úvod Lenka. 

Do dvoch rokov po pauze nastúpila Lenka na miesto copywriterky do agentúry Respect APP, kde je momentálne päť rokov, aktuálne už na pozícii kreatívnej riaditeľky. 

"Z komunikácie pre Tatra banku mi v srdci zostal napríklad Divadelný spot na limitovanú edíciu kariet, ktorý získal striebro na PIAF, páčila sa mi aj práca s Fashion TV, Modlitbička pre Dobrého anjela, viaceré kampane pre Úsmev ako dar, povestné sushi pre Kaufland, veľmi rada mám nášho uleteného náborového Mr. Coconuta, pekne vyšla aj aktivita PSS na Pohode na budovanie imidžu značky u mladých – Meníme Pohodu na domov, v ktorej brigádnici pomohli návštevníkom postaviť stany, získala Strieborný klinec. No a, samozrejme, kampaň Prijateľní.sk pre Divé maky zameraná na HR oddelenia a firmy, ktorá mala informovať o obrovskej miere diskriminácie zo strany zamestnávateľov pri prijímaní Rómov. Tá sa stala aj najlepšou non-profit prácou Zlatého klinca 2019," dopĺňa Lenka. 

Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
„Leňa, prestaň si myslieť, že všetko zvládneme.“ Katka Adamkovič. Niekedy mám problém s vnímaním času a svojej rýchlosti, ale už to vidím reálnejšie a navyše už viem, že netreba všetko zvládnuť.

Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Neviem vstávať skoro, takže sa často musím vzdávať domácich rán. Tie by som si chcela užívať oveľa viac.

Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
Pekné, zmysluplné, na dôvažok produktívne, rána.

Ktorý z vašich snov si ešte chcete splniť?
Spraviť niečo nejako inak a dobre. A viac písať.

Čo vás najviac motivuje?
Motivácia určite rastie s väčšou zodpovednosťou. Vidieť to na jednotlivých joboch, keď je na niekom zodpovednosť za výsledok, je akýsi motivovanejší a chce to spraviť čo najlepšie. Ale, samozrejme, aj konkrétne zadania vedia byť motivujúce. Keď naozaj chcem, aby niečo pekne vyšlo a spravilo to, čo malo, je to silná motivácia. 

Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Večer sa odlíč. Ale skôr by ma zaujímalo, čo by mne teraz povedalo moje 18-ročné ja.

Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Stopky (väčšinou ukazujú 00:30,00), MinimaList.

Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
MinimaList, Podcasts, Instagram, Ebook Reader, Evernote.

Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Nie je to najčerstvejšie, ale knižné šifry Martinusu sa mi veľmi páčili. Ľudia tým žili, cieľovku to pekne oslovilo a získalo si to popularitu.

Práca, na ktorú ste najviac hrdá?
Z tých novších to je Prijateľní.sk pre Divé maky. Kampaň zameraná na firmy mala informovať o obrovskej miere diskriminácie zo strany zamestnávateľov pri prijímaní Rómov. Stala sa najlepšou non-profit prácou Zlatého klinca 2019 a firmy sa stále pridávajú do zoznamu zodpovedných zamestnávateľov.

Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Už pri kamiónoch a Jeanovi-Claudovi Van Damme som si povedala, že spravili niečo naozaj dobre a ich kampaň E.V.A., v ktorej darovali konkurentom svoje dlho zbierané dáta o nehodách žien za volantom, aby zvýšili bezpečnosť žien na cestách, nech už sedia v hocijakom aute, ma dostala úplne. Takže je to VOLVO v podaní agentúry Forsman & Bodenfors. Okrem toho mám slabosť aj pre komunikáciu Lady Gaga, resp. to, ako si vybudovala svoj brand. Teraz to už vidieť menej, ale mala to veľmi premakané, kedysi dávno som písala o jej komunikácii aj diplomovku.


Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Myslím, že kampaň na pani prezidentku Zuzanu Čaputovú ukázala, že bola naozaj efektívna. A komunikácia jej prezidentskej kancelárie ide veľmi pekne aj naďalej, výborná práca.

Koho v brandži najviac obdivujete?
Je to Anna Qvennerstedt, copywriterka a global executive chairman agentúry Forsman & Bodenfors. Okrem toho, že je veľmi šikovná, má aj pekný prístup k práci a fungovaniu agentúry, vyberá do tímu ľudí, ktorí sú duchom podnikatelia, pretože jednotlivé joby sú ich „biznis“, jediný šéf je zadanie.


Čím ste chceli odmalička byť?
Keď vysielali Ally McBealovú, tak právničkou, ale inak psychiatričkou, ideálne súdnou. Toho som sa vzdala v momente, keď sme na strednej začali pitvať volské oči.

Od čoho ste závislá?
Od prítomnosti psíkov, mopslích výrazov.

Aké Slovensko si želáte?
Spravodlivejšie, čestnejšie, otvorenejšie a menej ješitné a bojazlivé. A ešte také, aby tu bolo v móde pracovať na svojom mentálnom zdraví a ľudia by sa snažili vcítiť aj do iných. Stále vravím, že by sme mali všetci chodiť na terapiu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.