Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.12.2019, 08:00

Marián Hlinka: Dlhodobý workoholizmus a veľký focus na prácu človeka tak trochu otupuje

Predstavujeme Talenty z brandže.

Marián Hlinka: Dlhodobý workoholizmus a veľký focus na prácu človeka tak trochu otupuje
Zdroj: archív

Rubriku talentov v roku 2019 zakončíme talentom z Elite Solutions. 

Marián Hlinka, v súčasnosti Client Service Director agentúry Elite Solutions, začínal v online pred 12 rokmi, ešte počas posledných rokov strednej školy, kedy sa venoval redaktorskej činnosti a copywritingu. Po 4 rokoch na vlastných projektoch začal pracovať v Elite ako Account Manager, kde pôsobí už takmer 8 rokov.

Marián viedol projekty pre klientov ako O2 Slovensko, O2 Česko, Slovnaft, Bioderma, ZSE, SHP Harmanec, Whirlpool, VÚB, Raiffeisen bank Česko, Hyundai, Hubert, Asahi Beer, Stock, BAUMIT, Gefco, Panta Rhei, Tesco Mobile alebo Globsec. Spolupracoval aj na kampaniach a projektoch, ktoré získali na slovenských a českých súťažiach 13 ocenení vrátane Effie, Prokopa alebo Zlatého klinca. Je členom Rady pre reklamu. 

Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?

Bolo ich neúrekom, od každého šikovného človeka, či je to náš stážista alebo riaditeľ korporátu sa snažím vziať si niečo dobré. Ak by som ale mal byť konkrétny, tak najväčším vzorom mi bol vždy otec, od ktorého dodnes chodím pýtať rady. Jedna z vecí, ktoré ma naučil bola, aby som všetko čo robím, robil najlepšie ako dokážem a nič neodflákol. Toho sa dodnes snažím držať vždy keď to ide. A je jedno či robím na veľkej marketingovej kampani, alebo opravujem doma v byte omietku.

Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?

Keď opomeniem čas, ktorý nám všetkých tak veľmi chýba, tak je to jednoznačne pokoj. Myslím, že len málokto z našej brandže vie prísť poobede či večer domov a úplne “prepnúť” do domáceho alebo rodinného moodu a byť úplne v pohode. Nosíme si domov nervozitu, starosti, ktoré nám potom bránia oddychovať, alebo venovať kvalitnejší čas rodine. Dlhodobý workoholizmus a veľký focus na prácu človeka tak trochu otupuje a potom stráda v iných oblastiach života. Je dobré nájsť zdravú rovnováhu a postupne ako človek starne prehodnocovať poradie svojich priorít. 

Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?

Naučiť môjho malého syna Matea chodiť a hneď po tom kopať do lopty. A venovať viac času rodine. Synovi, manželke, sestre ale aj rodičom, pretože všetkým mám čo vracať. V práci by som chcel, aby sme nadviazali na skvelý rok 2019 a boli zas o kúsok lepší a opäť sa videli koncom roka medzi najlepšími slovenskými agentúrami, tak ako sa nám to podarilo tento rok. Deväť klincov, tri Effie, kampaň roka / PR a 3.najlepšia digitálna agentúra roka + ocenenia aj z iných krajín, to sa bude prekonávať veľmi ťažko. Ale my to dáme, pretože v Elite máme víťaznú mentalitu. 

Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?

Mám veľmi rád futbal, keďže som ho veľkú časť života hrával a vždy som chcel robiť športový marketing. To sa mi čiastočne splnilo pri práci pre Slovnaft, pre ktorý sme robili kampaň na Česko-slovenský Superpohár v hlavnej úlohe s legendárnym Antonínom Panenkom, s ktorým som si posedel aj pri pive v českej hospode a spýtal sa ho aj na bájny “dloubáček”. A skoro si s ním aj kopol… ale o tom inokedy :) Rád by som toho ale zo športovej sféry robil viac. A absolútne najväčší sen je robiť marketing pre nejaký z top európskych futbalových klubov. Napríklad taký Juventus Turín, ktorému roky rokúce fandím. No a okrem toho by som raz chcel mať chatu v horách, kde bude meter snehu a psa. A svätý pokoj :-) 

Čo vás najviac motivuje?

Myslím, že z najväčšej časti som “samomotivátor” a nejakým zvláštnym spôsobom ma ten marketing už viac ako desaťročie baví a takmer každé ráno sa viem opäť nastaviť na dobrý výkon. Ale to mám po otcovi, keď už niečo robím, idem na 100%. Veľa energie mi dávajú ľudia. Mám veľmi rád prácu pre klientov, ktorým na ich projektoch záleží, ťahajú s nami za jeden povraz a nemajú pocit, že si voči agentúre môžu a musia dokazovať nadradenosť. A sú priateľskí. Pre takých klientov a ich práce viem obetovať veľa osobnej energie aj viac času a teším sa z toho. Motivujú ma aj kolegovia, ktorí sú skvelí a sú aj dobrí kamaráti. A motivujú ma aj najlepšie slovenské agentúry. Len súperením s najlepšími sa môžeme zlepšovať. Takže vďaka aj do Triadu, Zaraguzy, WLB a ďalších.   

Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?

Úprimne žiadnu. Nemenil by som nič. Vždy som išiel za tým, čo chcem a naozaj môžem povedať, že sa mi to darilo napĺňať. Dnešným mladým ľuďom by som radi presne to isté. Ísť za vecami, ktoré ich bavia, byť správne tvrdohlavý, férový, spravodlivý, pracovať na sebe a učiť sa od múdrych okolo seba. To nie je klišé. A ten úspech, čo je samozrejme pre každého niečo iné, sa dostaví. No a ešte byť trpezlivý a nechcieť všetko hneď a keď to nepríde hneď, utekať inam. 

Najpoužívanejšia aplikácia v práci?

Gmail, Wunderlist, Slack, Active Collab. Keďže som z accountského prostredia, nemôže to byť predsa nič iné :-) 

Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?

Počasie! :-) Baví ma pozerať sa na miesta, kde som bol, alebo plánujem ísť a sledovať, či im tam prší alebo sneží. Je to trochu zvláštne, ale je to naozaj tak! :-) No a okrem toho som skôr taký klasik. FB, Insta, spravodajské portály a tak. Ale keď je niečo nové, tak to rád vyskúšam. 

Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?

Boli dve, ktoré vysoko čneli nad ostatnými. Slovensko žije všetkými farbami od Triadu a náš eliťácky Nebuď pirát pre O2 Slovensko. Myslím si, že presne takéto práce by mal moderný marketing prinášať a viac veľkých spoločností by malo komunikovať zodpovedne. Práce, ktoré presahujú náš obor a vedia meniť veci k lepšiemu. To sú práce, ktoré by mali moderné agentúry nášho veku robiť. 

Práca, na ktorú ste najviac hrdý?

Prekvapivo nevyberiem ani jednu z tých najznámejších, ktoré sme robili, ale načriem do iného súdka. Pre mňa je jednou zo “srdcoviek” Nadácia ZSE, ktorú som pomáhal budovať úplne od nuly, už ani presne neviem či 4 alebo 5 rokov dozadu a dodnes na jej projektoch aktívne pracujem. Je pekné, keď vidíte, že marketing prináša nie len predaje, ale aj niečo dobré ľuďom. Navyše u klienta sú ľudia, ktorých si nesmierne vážim. Druhým porojektom, ktorý by som vypichol sú Pravdy o atopii pre Biodermu. Ide o contentovú platformu, ktorá svojim obsahom pomáha mnohým ľuďom, ktorí trpia problémom zvaným atopický ekzém. Okolo tohto nenápadného projektu sa točí partia veľmi šikovných ľudí a odborníkov z rôznych sfér, ktorí v konečnom dôsledku môžu za to, že je niekomu aspoň trochu lepšie a našiel návod na to, ako vyriešiť svoj problém. Ja som ale hrdý na každú prácu, ktorú dokončíme a klient je s ňou spokojný. A môže to byť kľudne aj baner. 

Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?

Uf, tých mam veľa. Procter & Gamble, Nike, IKEA, John Lewis alebo spomínaný športový klub Juventus Turín. Mám toho veľa, čo sledujem. Raz je to príbeh, inokedy dizajn, niekedy obyčajný post na Instagrame. V dnešnej dobe je inšpirácií na každom kroku veľa, možno až príliš. Až to človek nestíha sledovať. Potom chvalabohu za kolegov, ktorí vždy dajú vedieť, keď je niečo extra. Celkom si fičím na osobnom brandingu. Či v športe, politike alebo inde. Je náročné si ho vybudovať, udržať a často sa dá aj pokaziť. 

Najlepšie komunikujúci lokálny brand?

Jednoznačne O2 Slovensko. Nie je to len preto, že som viac či menej s Elitom pri ich projektoch 8 rokov. Je to vďaka odvahe, férovosti, inovatívnosti a takému tomu správnemu marketingu. Nie len dnes, ale už veľmi dlho. Veľmi pekné veci robí poslednou dobou Slovenská sporiteľňa a sympatický mi je aj prístup Yeme. Opäť načriem aj do športu, veľmi sa mi páči ako svoju komunikáciu pozdvihol futbalový Slovan Bratislava, ktorý sa vrátil na futbalové výslnie a za popularitu aktuálne vďačí aj výbornej komunikácii. 

Koho v brandži najviac obdivujete?

Veľmi veľa ľudí, aj agentúr. Obdivujem mojich kolegov, nášho najvyššieho, CEO - Ľuba Lajoša za neustálu energiu, ktorú venuje Elitu a všetkému čo sa v ňom deje. Obdivujem nášho stratéga Peťa Šurína ako profesionálne dokáže pristupovať k projektom a neustále sa vzdelávať, obivujem kreatívca Maťa Vala, ktorý je takmer encyklopédia kreatívnych prác z celého sveta a aj za to, koľko osobnej energie vie do práce vložiť. Z vonku mi imponujú profíci ako Matúš Bence, Michal Pastier či Martin Woska. Ale mohol by som menovať dlho. V slovenskej reklame máme veľa skvelých ľudí a super firiem, ktorí jej robia dobré meno. 

Čím ste chceli odmalička byť?

Dobrým človekom. No a ešte profesionálnym futbalistom. Tým som sa nestal, ale to je asi dobre. Mám pocit, že som kedysi chcel byť aj smetiarom, ale to asi každé dieťa z dediny :-)

Od čoho ste závislý?

Od kávy. Neviem si predstaviť ráno bez kávy. Za deň stihnem tak štyri. Poslednú musím mať do piatej, lebo potom nespím a do 2:00 hod. pozerám do plafóna. Vtedy si zvyknem predstavovať, ako som kedysi strieľal na futbale góly. 

Aké Slovensko si želáte?

Slušné a rozumné. Tradičné aj progresívne, no hlavne férové. Verím, že zanedlho nebudeme musieť sledovať to, čo sa v spoločnosti a politike deje už dlhšie. Strašne by som sa tešil, keby boli ľudia oveľa viac otvorení, vrúcni a dobrosrdeční. Keby sa vzdelávali, kriticky myslel a neboli tak ľahko ovplyvniteľní klamom. Želal by som si, aby sme častejšie odložili mobily a len tak porozprávali. Tak ako sa kedysi rozprávali naši rodičia či starí rodičia. Také.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.