StoryEditor

Najdôležitejšie míľniky na Instagrame v roku 2019

20.12.2019, 06:00
Autor:
pzpz
Skrývanie srdiečok, diskutovaná kontrola veku či rekord Jennifer Aniston.

Instagram je bezpochyby jednou z dominantných platforiem dneška – najmä pre mladšiu cieľovú skupinu ide o jednu z najpoužívanejších aplikácií. Sociálna sieť v priebehu tohto roka priniesla množstvo zaujímavých noviniek a updatov, ktoré určite stoja za to, aby sme ich ku koncu roka pripomenuli.

Niektoré novinky sa možno neetablovali hneď a s vysokou popularitou, ako sociálna sieť očakávala, ale postupne si určite našli svoju fanúšikovskú základňu.

Prinášame prehľad toho najdôležitejšieho, čo sociálna sieť v roku 2019 svojim používateľom ponúkla:

Checkout with Instagram

Hneď začiatkom roka si Instagram získal pozornosť, keď predstavil možnosť nakupovania na platforme bez toho, aby boli používatelia nútení opustiť sociálnu sieť. Dovtedy používanú funkciu „View on Website” pre zobrazenie stránky, na ktorej sa dal produkt bližšie pozrieť, nahradil Instagram funkciou „Checkout with Instagram“, ktorá zabezpečí používateľom jednoduché nakupovanie, ktorým kliknete na produkt, o ktorý máte záujem a celý nákup zahŕňajúci výber, platbu aj informácie o doručení dokončíte bez prekliku na webovú stránku spoločnosti. Takzvané Checkout posty nájdu používatelia v klasických postoch vo feede, v príbehoch a aj v Explore feede.

Instagram

Harry a Meghan na Instagrame

Pre profil na populárnej obrázkovej sociálnej sieti sa rozhodli britský princ Harry a jeho manželka Meghan. Po piatich hodinách a 45 minútach ich na sociálnej sieti sledovalo milión používateľov a tak sa zapísali do Guinnessovej knihy rekordov. Dovtedajších držiteľom rekordu bol spevák Kang Daniel, ktorý na dosiahnutie milióna sledujúcich na Instagramu potreboval dvakrát viac času (11 hodín a 36 minút).

Skrývanie srdiečok

Najväčší rozruch ohľadom aplikácie vyvolal Instagram keď oznámil, že sa rozhodol testovať skrývanie lajkov. Skrývanie jednej z najzákladnejších metrík začal pôvodne testovať v Kanade, no postupne sa novinka rozšírila globálne. Spoločnosť Facebook sa novinkou snaží zamedziť škodlivé efekty, ktoré má sociálna sieť najmä na mladých používateľov. Z realizovaných celosvetových prieskumov vyšlo, že na mladých ľudí negatívne vplýva porovnávanie sa s ostatnými používateľmi a honba za čo najväčším počtom srdiečok.  

techcrunch.com

​Čo zrušenie zobrazovania lajkov ale znamená pre marketing? Počet lajkov patrí k základným metrikám, podľa ktorých sa stále posudzuje úspešnosť či neúspešnosť daného postu, respektíve influencera. Ako budeme teraz vyberať influencerov a vyhodnocovať spolupráce s nimi, ak už nemáme k dispozícii transparentné dáta ukazujúce, koľko ľudí ten konkrétny post zaujal? Odpoveď je tak ako doteraz. Engagement rate ako metrika nezanikne, keďže influencer bude vidieť presné čísla tak ako doteraz. Ak budú mať záujem o spoluprácu, radi sa s nimi podelia.

Stories About You

Instagram Stories v polovici roka 2019 sledovalo denne 500 miliónov aktívnych používateľov. Sociálna sieť preto uvažovala o tom, že zavedenie novú funkcionalitu Stories About You.

Nástroj má slúžiť na zvýšenie používateľskej aktivity týkajúcej sa Stories. Od novej funkcie si sľubuje zvýšenie interakcií v podobe komentárov, odpovedí a ďalších činností spojených s taggovaním v príspevkoch a samozrejme zabezpečenie toho, aby označený používateľ Story neprehliadol. Pre Stories About You vyhradí Instagram samostatnú sekciu oddelenú od všetkých upozornení na platforme. Testovacia funkcia je atraktívna najmä pre značky alebo používateľov s vysokým počtom followerov. Kedy, a či vôbec Instagram plánuje novinku spustiť v budúcom roku sme sa zatiaľ nedozvedeli. 

Instagram

Threads

Aplikácia Threads od Instagramu svojim používateľom ponúka zdieľanie správ a videí s osobami, ktoré sú na zozname najbližších priateľov.  Zjednodušene, je to platforma pre osobnejšiu komunikáciu s priateľmi, momentálne dostupná pre všetkých používateľov.

Following Tab

Sociálna sieť od svojho vzniku disponovala nástrojom na sledovanie aktivít ostatných používateľov, známy pod názvom Following Tab. V rámci Activity nástroj umožňoval náhľad do zoznamu všetkých aktivít akéhokoľvek používateľa. Po novom platforma túto záložku odstránila. Zostala iba možnosť pozrieť si svoje vlastné aktivity. 

Instagram

Nákupy s rozšírenou realitou

Na jeseň pridal Instagram prvok rozšírenej reality. Cieľom je využiť ju tak, aby pomohla nakupujúcim na sociálnej sieti predstaviť si, ako budú s produktom skutočne vyzerať. Ako rozšírená realita funguje pravdepodobne netreba vysvetľovať. Princíp je rovnaký ako pri populárnych tvárových filtroch, ktoré sú dostupné ako na Instagrame tak aj na Facebooku či Snapchate. ​

Jennifer Aniston pokorila rekord princa Harryho a Meghan

Americká herečka Jennifer Aniston prepísala históriu Instagramu, keď si založila svoj profil.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

And now we’re Instagram FRIENDS too. HI INSTAGRAM ??

Príspevok, ktorý zdieľa Jennifer Aniston (@jenniferaniston),

Hranicu prvého milióna dosiahla za 5 hodín a 16 minút. Dosiahla tak rekord, o ktorom informoval portál Guinnessovej knihy rekordov. Známa herečka svojím úspechom na Instagrame zosadila z trónu vojvodu a vojvodkyňu zo Sussexe.

Donation sticker

Nálepka s názvom Donation sticker slúži ako preklik na podporu neziskových organizácií. Nachádza sa v ponuke nálepiek v Stories, po kliknutí vyberiete organizáciu a príspevok uverejníte. Aby však bolo možné neziskovú organizáciu vyhľadať, musí byť oprávnená na prijímanie darov, a teda zaregistrovaná v kategórii Neziskové organizácie.

Instagram

Kontrola veku

Po deviatich rokoch svojej existencie zaviedla aplikácia povinnosť zadania dátumu narodenia pri registrácii. Konečne tak zodpovedá za ochranu maloletých, ktorí nedovŕšili 13 rokov. Všetkých nových používateľov odteraz platforma skontroluje, či spĺňajú požadovaný vek, a iba v tom prípade im dovolí vytvoriť si profil. Háčik je v tom, že sociálna sieť podľa dostupných informácií neskontroluje vek už existujúcich používateľov.

Instagram

​Podľa štatistík Onmicore používa Instagram až 72 percent tínedžerov, ktorých vek, žiaľ, nie je známy. Maloletých používateľov tak na platforme spomedzi miliardy aktívnych denných používateľov môže byť niekoľko stoviek tisíc. O tom, ako tento problém Instagram vyrieši, však zatiaľ nehovorí. Spoločnosť sa spolieha na nevedomosť veku svojich používateľov, aby predišla pokute 40-tisíc amerických dolárov za porušenie zákona o ochrane osobných údajov online. Zákon zakazuje sociálnym sieťam zhromažďovať osobné informácie od detí mladších ako 13 rokov.

Pre portál TechCrunch hovorca spoločnosti Instagram odpovedal na otázku, prečo tak dlho trvalo, aby obmedzenie spustili, slovami: „Nežiadali sme od ľudí, aby nám hovorili o svojom veku, pretože sme chceli, aby bol Instagram miestom, kde sa každý môže plne vyjadriť – bez ohľadu na svoju totožnosť.“ To je však pri takej veľkej spoločnosti s množstvom technologických vychytávok slabá výhovorka, takže časom uvidíme, čo je za touto oneskorenou kontrolou naozaj.

01 - Modified: 2019-11-05 05:43:34 - Feat.: 0 - Title: Facebook predstavil nové logo. Chce sa odlíšiť od rovnomennej aplikácie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 22:38