Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.12.2019, 06:00

Trendy a predikcie 2020: Takéto plány má Facebook a Instagram

Čo môžeme v budúcom roku očakávať od najpopulárnejších sociálnych sietí?

Trendy a predikcie 2020: Takéto plány má Facebook a Instagram
Zdroj: Facebook/blog

Rok 2020 je za rohom a zahraničné médiá už uvádzajú predbežné trendy na 2020. Aké predikcie uvádzajú v súvislosti so sociálnymi sieťami a hlavne spoločnosťou Facebook sa vám pokúsime priblížiť v tomto článku.

Zlúčenie inboxov sociálnych sietí patriacich Facebooku

Facebook spravil koncom roka 2019 pre neho zásadnú, avšak pre nás iba mierne badateľnú zmenu. Americká spoločnosť predstavila nové logo, ktorým sa chce odlíšiť od svojej rovnomennej sociálnej siete Facebook. Zmena loga je podľa vyhlásenia firmy spôsob, ako lepšie vysvetliť vlastnícku štruktúru podniku a používateľom ozrejmiť, ktoré dcérske spoločnosti vlastní. Novú značku začala firma používať pri svojich produktoch a v marketingových materiáloch.

Zdroj: Facebook

​Miernu zmenu mena zaviedla spoločnosť Facebook aj u platforiem, ktoré vlastní. Aby bolo jasné, kto je matkou jej najpopulárnejších aplikácií Instagramu, Messengeru a WhatsAppu, k názvu pridala „from Facebook“.

Zdroj: Facebook

​Medzi hlavné služby spoločnosti patrí aplikácia Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal a Calibra. Tieto aplikácie a technológie roky zdieľajú infraštruktúru a ich tímy často spolupracujú.

Prvou predikciou na rok 2020 je teda očakávané zlúčenie inboxov platforiem Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram do jednej veľkej komunikačnej platformy. Novinka je ďalším krokom na ceste k zlúčeniu platforiem. Nástroj by mal podľa vyjadrenia spoločnosti zjednodušiť orientáciu aj komunikáciu naprieč platformami a tak by sa mala zefektívniť a zrýchliť komunikácia medzi používateľmi.

Zdroj: Facebook/blog

Video obsah

O video obsahu sme už hovorili aj v roku 2019, ale budúci rok by malo zameranie a sledovanie takéhoto typu obsahu ešte posilniť. Videá majú rastúcu tendenciu, čo vidíme hlavne na sociálnych sieťach. Ich popularitu bezpochyby podporuje sociálna sieť TikTok, Instagram a dokonca aj Facebook. Ten sa už prispôsobeniu platformy Facebook na tento typ obsahu zameral aj v tomto roku. V júni dokonca uviedol, že Facebook Watch sleduje denne 140 miliónov používateľov a 720 divákov mesačne. Odborníci preto predpovedajú, že v roku 2020 nás čaká veľa noviniek spojených s videom a televíziou, Portálom, IG TV či službou Watch.

Facebook libra

Facebook oficiálne predstavil plány na vytvorenie novej digitálnej meny s názvom libra tento rok v júli. Zámer spoločnosti vytvoriť vlastné virtuálne platidlo možno potešil používateľov Facebooku, no zároveň vystrašil regulátorov finančných trhov, ako je Európska centrálna banka alebo americký Fed. Chrbtom sa Facebooku otočilo aj viacero veľkých spoločností, s ktorými chcel spolupracovať, no tie sa rozhodli pokračovať v nasadení na vlastných projektoch. Nič ale nie je stratené a Facebook sa určite chystá na libre pracovať a zdokonaľovať ju. V roku 2020 sa podľa zahraničných médií očakáva aj vylepšenie systému platieb Facebook Pay. 

Zdroj: Facebook

​Veľký otáznik visí aj nad tým, ako Facebook pokročí v zabezpečení transparentnosti aplikácií a šírení nevhodného či škodlivého obsahu. V roku 2019 už podnikol niekoľko krokov, avšak určite na zdokonalení popracuje aj v nasledujúcom roku.

Čo v tomto prípade Zuckerberg plánuje sme zhrnuli aj v článku o výročnej konferencii F8, na ktorej spoločnosť každoročne predstavuje svoje najväčšie plány.

​Ak by sme mali spomenúť ďalšie novinky, ktoré Facebook oznámil alebo zaviedol v roku 2019, určite bude zaujímavé sledovať, ako sa bude vyvíjať Facebook Dating a či si získa záujem používateľov.

​A ďalšou zaujímavosťou, ktorá zatiaľ nevieme ako dopadne, je skrývanie lajkov aj na Facebooku. Funkciu začala spoločnosť testovať v septembri 2019 v Austrálii a tak by sme prvé výsledky pravdepodobne mohli očakávať čoskoro. Instagram už počet srdiečok nezobrazuje globálne na celom svete.

Podpora IGTV

Instagram už v tomto roku vyvinul veľa úsilia na to, aby zdokonalil svoju platformu videí IGTV. Sociálna sieť s ňou má totiž veľké ambície a keďže si uvedomuje rastúcu popularitu video obsahu, vo viacerých vyjadreniach uvádza, že na IGTV intenzívne zapracuje. Niektorí analytici dokonca predpovedajú, že platfroma má potenciál pritiahnuť aj divákov, ktorí sú verní televízii. Spôsobené je to samozrejme aj nárastom používateľov, ktorí majú internet a aplikácie ako súčasť smart televízora.

Čo bude s Threads?

Obrázková sociálna sieť nedávno spustila svoju platformu Threads, ktorá má slúžiť na zdieľanie správ a videí s osobami, ktoré sú na zozname najbližších priateľov. Sociálna sieť sa scháli pribúdaním aktívnych používateľov tak uvidíme, aké novú funkcie a vylepšenia zavedie.

Stories!

Asi nie je prekvapením, keď napíšeme, že obľúbené sú Stories. Inak tomu podľa predikcii nebude ani v roku 2020, dokonca to vyzerá tak, že ich popularita bude naďalej rásť. Ak sa pýtate na Facebook a Messenger Stories, ktoré to mali s presadením o niečo ťažšie, tak portál TechCruch zverejnil graf z augusta 2019 kde vidieť, že Stories na spomínanej platforme dobehli populárne Stories na Instagrame.

Zdroj: TechCrunch

​Čo teda môžeme očakávať sú novú funkcie spojené so Stories a samozrejme nové možnosti pre inzerentov. Pretože tam kde sú používatelia, musia byť aj značky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.