Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.01.2020, 10:24

Peter Kontra z WLB: Veľkosť agentúry nie je našim cieľom. Nie sme tu iba pre veľkých klientov

So šéfom jednej z najúspešnejších slovenských agentúr bilancujeme minulý rok, hovoríme o výzvach na tento. Skloňuje sa aj slovo kríza, personálne výzvy, tendre či budúcnosť kreatívnych služieb.

Peter Kontra z WLB: Veľkosť agentúry nie je našim cieľom. Nie sme tu iba pre veľkých klientov
Zdroj: Lenka Imrichová

Agentúra Wiktor Leo Burnett sa pravidelne ocitá v rebríčku najúspešnejších agentúr - Agentúra roka, na prvých priečkach. Minulý rok obhájila druhé miesto. Na jej čele je Peter Kontra, s ktorým sme bilancovali minulý rok, ale hovorili o najväčších výzvach v tomto roku. A ako hodnotí uplynulý rok v agentúre?

„Myslím, že to bol dobrý rok. Spontánne ma k nemu nenapadá nejaký titulkový superlatív, no stále ho môžeme hodnotiť ako jeden z tých lepších rokov v histórii WLB. Asi aj vďaka tomu, že viaceré veci do seba pekne zapadli.“  Na otázku, či k tým veciam, ktoré do seba zapadli, radí šéf agentúry aj výhru Škodovky, Kontra odpovedá: „Iste, úspechy v novom biznise sú vždy príjemným korením agentúrneho života a špeciálne keď prídu v čase zavŕšenia kalendárneho roka, je to o to krajší bonus na záver“. Zároveň dodáva, že hlavná časť tohto tendra sa udiala ešte počas leta. Pri hodnotení tendra  Peter Kontra neváha hovoriť o tom, že to bol zo strany zadávateľa veľmi zaujímavo uchopený tender: „V úvodnom kole prebiehali preselekčné chemistry meetingy. Testovalo sa, či si klient sadne s agentúrou, čo na Slovensku nebýva až také časté. A tiež bolo príjemné počuť od klienta, ešte predtým ako agentúram poslal samotné kreatívne zadanie: príďte nám povedať ako a čo by ste nám navrhli robiť inak. Je to sympatická výzva pre agentúru prísť a povedať: my vieme robiť nielen dobrú kreativitu, ale vieme aj vďaka nastaveniu nášho produktu takto a takto reagovať na aktuálne potreby a trendy a tým vám vyriešiť tieto a tieto problémy.“

Budúcnosť služieb? Spojenie kreativity a iných výkonov

Na Leškovej dnes sídli okrem kreatívnej agentúry Wiktor Leo Burnet, digitálna agentúra digitask, mediálna agentúra Starmedia Co, ako aj špecializovaná agentúra na social služby a kontent Socialists. A o pár ulíc ďalej produkčno-eventový dom Leopard Production. „Už dlhšie sa zaoberáme otázkou ako vďaka takémuto ekosystému špecializovaných agentúr vytvoriť pre klientov zaujímavý produktový „bandel“. Môže byť zaujímavý pri samotnom navrhovaní komplexnejších kampaní, rovnako pri zjednodušení prevádzky denno-denného servisu, a teda dosiahnutia lepšej efektivity práce a samozrejme na konci dňa aj pre dosiahnutie lepších výsledkov,“ vysvetľuje Peter Kontra. „O Slovensku sa hovorí, že trendy zo západných trhov budú u nás aktuálne do dvoch rokov. Ak to naozaj platí, o to zaujímavejšie sú vyjadrenia šéfa najväčšieho komunikačného holdingu na svete WPP, ktorý ohlasuje, že minulý rok až 30 percent ich nového biznisu tvorili integrated accounts. Čiže klienti, ktorí sa rozhodli pre zlúčenie kreativity a médií pod jednu strechu.“ Podľa Kontru už aj na Slovensku klienti niečo takéto chcú. Ako príklad uvádza Peter Kontra jednu z najúspešnejších kampaní tohto roka #prepacmekac pre Burger King, ktorá po oceneniach za kreativitu získala aj Zlatú Effie v súťaži efektivity.

„Klient nám zveril kompletný rozpočet, a teda už aj samotný návrh budget splitu bol súčasťou navrhovanej stratégie kampane. To, či celý rozpočet použijeme na jeden veľkolepý event a spoľahneme sa na virálnym efektom vytvorenú publicitu, alebo naopak, prevezmeme globálnu kreativitu a maximum budgetu investujeme do médií, bola otázka, ktorej riešenie čakal klient od agentúry.  A bola to teda agentúra, ktorá rozhodovala nielen o kreatíve, ale aj o médiách,“ hovorí Kontra a pokračuje: „nevidím ani jeden dôvod, prečo by klient nemal chcieť komplexnejšie riešenie od jednej agentúry. Špeciálne, ak mu to výrazne zjednoduší manažment tvorby kampaní a zároveň prinesie lepšie výsledky.“ A ako dodáva „práve toto spojenie silnej kreatívnej agentúry s portfóliom špecializovaných sesterských agentúr bola aj hlavná téma, ktorou na Leškovej v roku 2019 žili.“

Ako ďalej digitask?

S Petrom Kontrom sme sa rozprávali aj o budúcnosti kreatívnej a digitálnej agentúry digitask.

90% zľava na predplatné

Získajte neobmedzený prístup k objektívnemu a nestrannému obsahu teraz len za 0,9 € na mesiac.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.