StoryEditor

Peter Kontra z WLB: Veľkosť agentúry nie je našim cieľom. Nie sme tu iba pre veľkých klientov

02.01.2020, 09:24
So šéfom jednej z najúspešnejších slovenských agentúr bilancujeme minulý rok, hovoríme o výzvach na tento. Skloňuje sa aj slovo kríza, personálne výzvy, tendre či budúcnosť kreatívnych služieb.

Agentúra Wiktor Leo Burnett sa pravidelne ocitá v rebríčku najúspešnejších agentúr - Agentúra roka, na prvých priečkach. Minulý rok obhájila druhé miesto. Na jej čele je Peter Kontra, s ktorým sme bilancovali minulý rok, ale hovorili o najväčších výzvach v tomto roku. A ako hodnotí uplynulý rok v agentúre?

„Myslím, že to bol dobrý rok. Spontánne ma k nemu nenapadá nejaký titulkový superlatív, no stále ho môžeme hodnotiť ako jeden z tých lepších rokov v histórii WLB. Asi aj vďaka tomu, že viaceré veci do seba pekne zapadli.“  Na otázku, či k tým veciam, ktoré do seba zapadli, radí šéf agentúry aj výhru Škodovky, Kontra odpovedá: „Iste, úspechy v novom biznise sú vždy príjemným korením agentúrneho života a špeciálne keď prídu v čase zavŕšenia kalendárneho roka, je to o to krajší bonus na záver“. Zároveň dodáva, že hlavná časť tohto tendra sa udiala ešte počas leta. Pri hodnotení tendra  Peter Kontra neváha hovoriť o tom, že to bol zo strany zadávateľa veľmi zaujímavo uchopený tender: „V úvodnom kole prebiehali preselekčné chemistry meetingy. Testovalo sa, či si klient sadne s agentúrou, čo na Slovensku nebýva až také časté. A tiež bolo príjemné počuť od klienta, ešte predtým ako agentúram poslal samotné kreatívne zadanie: príďte nám povedať ako a čo by ste nám navrhli robiť inak. Je to sympatická výzva pre agentúru prísť a povedať: my vieme robiť nielen dobrú kreativitu, ale vieme aj vďaka nastaveniu nášho produktu takto a takto reagovať na aktuálne potreby a trendy a tým vám vyriešiť tieto a tieto problémy.“

Budúcnosť služieb? Spojenie kreativity a iných výkonov

Na Leškovej dnes sídli okrem kreatívnej agentúry Wiktor Leo Burnet, digitálna agentúra digitask, mediálna agentúra Starmedia Co, ako aj špecializovaná agentúra na social služby a kontent Socialists. A o pár ulíc ďalej produkčno-eventový dom Leopard Production. „Už dlhšie sa zaoberáme otázkou ako vďaka takémuto ekosystému špecializovaných agentúr vytvoriť pre klientov zaujímavý produktový „bandel“. Môže byť zaujímavý pri samotnom navrhovaní komplexnejších kampaní, rovnako pri zjednodušení prevádzky denno-denného servisu, a teda dosiahnutia lepšej efektivity práce a samozrejme na konci dňa aj pre dosiahnutie lepších výsledkov,“ vysvetľuje Peter Kontra. „O Slovensku sa hovorí, že trendy zo západných trhov budú u nás aktuálne do dvoch rokov. Ak to naozaj platí, ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 14:35