StoryEditor

Najlepšiu reklamu za minulý rok vyberajú odborníci

14.01.2020, 07:00
Autor:
(pš)(pš)
Viacerí sa zhodujú na kampani Absolut, ale vyniká aj niekoľko ďalších prác.

Takto si budeme pamätať minulý rok. Opýtali sme sa agentúr, ktorú reklamu za minulý rok považujú za najlepšiu. Ich odpovede sa veľmi nelíšili.

archív
Štefan Andrejco
Creative Director
Wiktor Leo Burnett

Keďže nám kreatívcom rok trvá od Zlatého klinca do Zlatého klinca, pre mňa je najvýraznejším reklamným počinom roka 2019 kampaň pre Absolutku – Slovensko žije všetkými farbami. Bola to síce kampaň z jesene 2018, ale mala obrovský presah aj do tohto roka. Bola to bezpochyby najodvážnejšia vec za veľa, veľa posledných rokov. Nebola to z môjho pohľadu najkreatívnejšia práca na slovenskom reklamnom trhu, ale bol to počin odvážny, spravodlivý a zásadný. Také nám v dnešných časoch treba. Aj keď som si na pripomenutie prelistoval najúspešnejšie práce v Stratégiách za tento rok, nič sa triadovskej Absolutke zatiaľ nemôže rovnať. Dokonca ani follow-up kampaň, ktorú robili tento rok.

archív
Maru Mitlíková
Executive Director
TRIAD

Kampaň Nebuď pirát pre O2 od Elite Solutions, pre mňa to bola ukážka komunikácie, ktorá presahuje do praktického života ľudí a pomáha ich správanie naozaj meniť k lepšiemu. Telefóny za volantom sú veľké bezpečnostné riziko, mobily v ruke takmer nonstop sú problém pre jednotlivcov aj celú spoločnosť, som preto veľmi hrdá, že práve náš skvelý klient O2 investuje veľa energie, času aj peňazí na pomoc proti týmto nedobrým fenoménom.

archív
Peter Darovec
kreatívny riaditeľ
Istropolitana Ogilvy

Spomeniem veci, ktoré nie sú asi najvýraznejšie, lebo sú vlastne malé, ale o to viac je potrebné na ne upozorniť. Jednou je zdanlivo nenápadné video pre Huyndai MDŽ bez predsudkov, ktoré je prekvapujúce, vtipné a najmä nenásilne rúca hlúpe predsudky. To, čo iné značky „zlepšujúce svet“ dosahujú draho a komplikovane, spravili autori tohto videa s úplnou ľahkosťou.

A tou druhou je dlhodobé zvyšovanie latky slovenského komerčného dizajnu agentúrou Pekne & Dobre Martina Bajaníka (v poslednom čase napríklad kampane pre Fuelit, Edo-Kin alebo Yeme). Impozantná one-man-show s dosahom na celú brandžu.

archív
Daniel Bradáč
CEO
GENERATIONS BRANDING AGENCY

Z veľkých klientov sa mi páči komunikácia bánk – VÚB a Tatrabanky. Remeselne sú stále špičkou, posilňujú značku a stále zaujmú. SLSP sa hľadá, ale #mamnato sa rozvíja sľubne. NIKÉ je príjemným osviežením trhu. Stále ma bavia hry s logom PSS-ky. Vodka Absolut prejavila názor na spoločenskú tému a aj keď ju osobne nepovažujem za top, palec hore. Z posledných kampaní Podpíšte sa za lesy je vizuálne krásna kampaň a rovnako aj Zvol-nský bez éčiek. Žijeme spoločensky ťažký rok zmien a prerodu a dominujú v ňom iné témy, takže verím, že ten ďalší rok bude veselší a kreatívnejší.

archív
Martin Bajaník
CEO
Pekne & Dobre

Mne sa zdá rok 2019 v slovenskej reklame ako taký sequel toho predchádzajúceho. Absolutka, Popradská káva, Zlatý Bažant, všetci recyklujú svoje úspešné koncepty. Nemyslím to v zlom, ale asi sa nachádzame v pokojnej lagúne ekonomickej konjunktúry. Ako dizajnér si však osobitne všímam vizuálnu úroveň slovenskej reklamy a tu viem, že sa môžem vždy spoľahnúť na to, čoho sa dotkne napríklad Matúš Bence, a vyslovene obdivujem nový koncept plagátov pre SND, ktoré pripravila Barbora Šajgalíková a dosahujú svetovú úroveň.

Svojho favorita za rok 2019 prezradili aj ďalší zástupcovia agentúr: 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 02:29