Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.01.2020, 10:55

Prieskum: Čo robia Slováci popri sledovaní televízie?

Prezerajú si internetové stránky alebo sociálne siete a vymieňajú si správy.

Prieskum: Čo robia Slováci popri sledovaní televízie?
Zdroj: Getty Image

Televízni diváci z radu internetovej populácie denne trávia čas sledovaním hlavne slovenských televíznych staníc. Či už sledujú svoje obľúbené relácie, alebo majú televíziu pustenú na pozadí, jedná sa o rôzne strávený čas spojený s rôznorodými návykmi a činnosťami.

Väčšina Slovákov, ktorí sú aktívni na internete, sledujú televíziu denne a celkom neprekvapivo sledujú hlavne slovenské televízne stanice.

Výskum Nielsen Admosphere Slovakia prináša informácie o tom, ako vlastne tento čas pri televízii internetoví Slováci trávia a aké návyky s tým spojujú. Výskum sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.

V dnešnej dobe nie je výnimkou, že sa diváci pri sledovaní televízie aspoň niekedy venujú aj iným činnostiam. Podľa výskumu na internetovej populácií je to najčastejšie prehliadanie internetových stránok (53 percent), prehliadanie obsahu na sociálnych sieťach (52 percent) a v neposlednej rade trávia opýtaní čas pri televízií prehliadaním a písaním správ (50 percent). S týmito činnosťami, rovnako ako s prehliadaním sociálnych sietí, sa o niečo viac než muži stotožnili ženy.

44 percent respondentov potom pri sledovaní televízie robia domáce práce alebo varia. Táto aktivita je opäť príhodná skôr pre ženy (58 percent) než mužov (30 percent). S daným tvrdením sa taktiež o niečo viac než ostatné vzdelanostné kategórie stotožňujú vysokoškoláci. Rovnaké percento divákov potom pri zapnutej TV píše alebo číta e-maily (44 percent), čo opäť platí viac pre vysokoškolákov; tí taktiež viac než iní pri zapnutej TV pracujú alebo sa učia.

Viac než pre ostatné vekové skupiny sú činnosti pri zapnutej televízií príznačnejšie pre ľudí do 34 rokov. V poradí činností, ktoré majú respondenti spojené so sledovaním televízie, ani v ich percentuálnom zastúpení, sa neobjavili žiadne výrazné zmeny oproti údajom z minuloročného výskumu.

Zdroj: Nielsen Admosphere

​Diváci televízie z radu internetových respondentov výskumu taktiež často využívajú pri sledovaní ďalšie zariadenia. Tým je najčastejšie mobilný telefón, ktorý aspoň niekedy pri zapnutej televízií používa 87 percent opýtaných, z toho 20 percent takmer vždy. Oproti minulému roku sa používanie daného zariadenia pri sledovaní TV zvýšilo o 4 percent.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.