Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.01.2020, 10:55

Televízia je najväčšou inšpiráciou pre naše koníčky. Väčšou ako sociálne siete, ukazuje globálny prieskum

Inšpiráciu pri záujmoch o šport, jedlo či život v prírode hľadáme skôr v televízii než v iných zdrojoch informácií.

Televízia je najväčšou inšpiráciou pre naše koníčky. Väčšou ako sociálne siete, ukazuje globálny prieskum
Zdroj: Prieskum Discovery Communications

Jedna z najväčších globálnych štúdií, ktoré kedy boli v oblasti ľudských záujmov prevedené, ukazuje, že pokiaľ ide o naše obľúbené koníčky ako je šport, jedlo, domov, motorizmus a život v prírode, ľudia ho hľadajú skôr v televízii než v iných zdrojoch inšpirácie a informácií.

Globálny prieskum zahŕňajúci 13 000 účastníkov bol realizovaný v 13 krajinách sveta (Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Juhoafrická republika, Španielsko, Turecko, Veľká Británia a Spojené štáty americké).

Prieskum obsahoval 38 záujmových oblastí a zameral sa na 10 hlavných koníčkov:
1. Šport
2. Jedlo
3. Život v prírode
4. Znalosti
5. Výnimočné životy
6. Domov
7. Skúmanie a dobrodružstvo
8. Zisťovanie pravdy
9. Motorizmus
10. Svadby a vzťahy

Z výsledkov výskumu vyplynulo, že televízia je prvým spôsobom podporujúcim naše záujmy. 93 percent respondentov uvádza, že televízia je hlavným zdrojom inšpirácie. Na druhom mieste sú sociálne médiá so 67 percentami a tretie sú „ostatní ľudia“ so 66 percentami.

Pri vzbudzovaní záujmu má televízia významne väčšiu silu než ktorákoľvek iná tretia strana, vrátane sociálnych médií. Vo vekovej skupine 35-54 rokov je päťkrát pravdepodobnejšie, že náš záujem vzbudí televízia než sociálne médiá, a dokonca aj u ťažšie osloviteľných demografických skupinách 18-24 rokov je viac než dvakrát pravdepodobnejšie, že záujem podnieti skôr televízia než sociálne médiá.

Koníčky nás robia šťastnými, formujú sa v puberte

Celkovo 8 z 10 z nás má v živote jeden a viac koníčkov, pričom jeden človek má v priemere štyri koníčky. Naše záujmy sa spravidla utvárajú v puberte a prvotnou inšpiráciou bývajú rodičia (33 %), televízia (23 %) a ostatní ľudia (15 %).

Dr. Tom Chatfield, spisovateľ a filozof techniky, uvádza: „Pre mnoho ľudí sú televízne programy veľkými externými spúšťačmi vecí, z nich sa neskôr stanú veľké osobné vášne. Je to dané tým, že na vás príbeh alebo udalosť veľmi osobne, ľudsky a vnútorne zapôsobí. Nie je to rovnaké, ako keď o nich čítate, nie je to to isté, ako keď o nich počujete, je to, ako by ste do nich boli ponorení, a to človeku môže pomôcť objaviť pre seba emocionálny výboj, ktorý ho privedie na vlastnú cestu vášne a objavovania."

Podľa prieskumu nám záujmy dávajú pocit šťastia, úspechu a naplnenia, ale tiež nám môžu pomôcť prekonávať radosti a strasti života. Zhruba 8 z 10 z nás veria, že intenzívne záujmy sú dôležitejšie ako predtým, a 9 z 10 súhlasí, že nám záujmy môžu pomôcť uvoľňovať stres každodenného života.

Záujem nám tiež pomáha vytvoriť si pocit spolupatričnosti a potlačiť pocity izolácie v medzinárodnom svete, ktorému čoraz viac chýba vzájomné prepojenie. Podľa prieskumu nás naše záujmy zbližujú s ostatnými ľuďmi - 8 z 10 ľudí zdieľa záujem s priateľmi a rodinou a 7 z 10 uvádza, že záujem nám dáva pocit, že niekam patríme.

Dr. Nick Southgate, behaviorista, tvrdí: "Vášnivý záujem bol pre človeka vždy dôležitý, pretože mu pomáha definovať, kto je. Vo svete, ktorý je stále búrlivejší, kde budúcnosť zdanlivo prináša väčšiu neistotu... budú čím ďalej dôležitejšie veci, do ktorých sa môžete pustiť a kde len vy určujete, na čom vám záleží, čo to pre vás znamená a kam to smeruje. "

​Prieskum bol realizovaný v mene spoločnosti Discovery Communications, globálneho lídra v oblasti zábavy, ktorá vychádza z reálneho života.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.