Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.01.2020, 21:45 Aktualizované dňa 27.01.2020 o 11:00

Prokop 2019: Poznáme víťazov. Najúspešnejšou agentúrou je Seesame

Pozrite si víťazné práce súťaže najlepších PR projektov na Slovensku.

Prokop 2019: Poznáme víťazov. Najúspešnejšou agentúrou je Seesame
Zdroj: Stratégie

Asociácia Public Relations Slovenskej republiky (APRSR), organizátor národnej súťaže PR projektov vyhlásila výsledky 10. ročníka tejto súťaže.

Cieľom súťaže PROKOP je predstaviť PR projekty odbornej a laickej verejnosti a oceniť subjekty, ktoré ich realizovali. Kritériami súťaže sú inovatívnosť, kreativita a exekúcia PR projektu s ohľadom na preukázané výsledky.

V jubilejnom ročníku sa PR Oskara pokúsilo získať 39 prihlasovateľov, ktorí do súťaže zaregistrovali 128 projektov. Na shortlist z celkového počtu postúpilo 64 projektov, z ktorých 35 dostalo ocenenie.

"Prokop 2019 ukázal, že slovenské PR je naozaj na veľmi vysokej úrovni a doslova svetové. Jubilejný ročník pokoril všetky doterajšie rekordy. Prihlásilo sa 128 kvalitných projektov od 39 rôznych prihlasovateľov a udelili sme celkovo 35 ocenení. V mnohých kampaniach sa prejavila tímovosť naprieč celým komunikačným spektrom od PR cez reklamu, digital a event branžu. Veľmi nás zároveň teší aj fakt, že myšlienky férovosti, zodpovedného podnikania, či boja proti falošným správam a fašizmu boli súčasťou mnohých z nich. Za 10 rokov vyhlasovania ocenenia je naozaj viditeľný posun v PR ako partnera pri budovaní imidžu reflektujúceho na zmeny a potreby spoločnosti,"  uviedla Soňa Lexmanová, Prezidentka APRSR.

Najúspešnejšou agentúrou ročníka sa stala agentúra Seesame, ktorá získala 14 nominácií, z ktorých 7 premenila na ocenenia. 

„Na jednej strane sa teším, že titul Agentúra roka 2019 sme získali za spoluprácu s klientmi, za ktorých sa vieme postaviť. Do slovenského podnikania prinášajú slušnosť, transparentnosť a férovosť. Rovnaké hodnoty vyznávajú aj moje kolegyne a kolegovia, ktorým patrí moje obrovské poďakovanie. Na druhej strane, úlohou lídrov je robiť aj niečo navyše. Preto sme pred niekoľkými rokmi spoluzakladali iniciatívu Konšpirátori.sk a minulý rok sme spoločne s partnermi vytvorili Checkbota, ktorý upozorňuje ľudí na falošné správy na internete,“ hovorí Michaela Benedigová Managing Director & Partner.

Zlaté PR práce

PROJEKT KAMILKA

Kategória: Corporate Communications
Klient: Kofola ČeskoSlovensko
Agentúra: Kofola ČeskoSlovensko v spolupráci s 1st CLASS AGENCY

Kofola ČeskoSlovensko prišla s Projektom Kamilka, ktorý zhŕňal komplexný komunikačný mix a zapojil do autentického príbehu nielen zamestnancov, lokálnych ľudí, ale oslovil aj širokú skupinu spotrebiteľov. Kofoláci s pomocou obyvateľov Rajeckej doliny vlastnoručne sadili semienka, pozberali prvú úrodu, a tak sa dostala na pulty limitovaná novinka vyrobená iba z byliniek vypestovaných v Rajeckej doline – Rajec Harmanček.

Pripravte sa na eKasu

Kategória: Business to Business PR (B2B)
Klient: O2 Slovakia
Agentúra: Interné oddelenie PR O2 Slovakia

O2 ako jeden z dodávateľov zariadení eKasa stál pred neľahkou úlohou. Z nováčika na nepoznanom trhu tradičných dodávateľov elektronických pokladníc sa koncom roka stal relevantný hráč s vybudovaním imidžom experta. Prostredníctvom intenzívnej PR a online kampane podnikateľov učil, že eKasa nemusí byť len strašiakom, ale aj nástrojom na zlepšenie podnikania.

METRO ZERO WASTE

Kategória: Business to Business PR (B2B)
Klient: METRO Cash & Carry
Agentúra: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA

METRO napreduje v aktivitách v oblasti Zero Waste a k eko prístupu chce inšpirovať čoraz viac zákazníkov – koncových obchodníkov a HoReCa segment. Aktivačnou výzvou kampane bolo vyhlásenie Memoranda o Zero Waste prístupe v decembri 2018, sprevádzané vydaním knihy s know-how. V roku 2019 nasledovala Zero Waste účasť na 3 veľkých eventoch, aktívna komunikácia a spolupráca s odbornými tretími stranami.

#Nebuďpirát

Kategória: Business to Consumer PR (B2C)
Klient: O2 Slovakia
Agentúra: Seesame, v spolupráci s Elite Solutions a Zenith Optimedia

O2 sa v spolupráci s Elite Solutions a agentúrou Zenith Optimedia rozhodol zakročiť proti používaniu mobilu počas šoférovania. Mladých vodičov oslovil kampaňou, do ktorej sa zapojilo 20 top influencerov na čele so Sajfom, ktorého počas streamovania za volantom chytili policajti. To spustilo lavínu reakcií a z používania telefónu za volantom sa stala hlavná téma sociálnych médií aj bulváru. Kampaň zasiahla až 60 % mladých vodičov a viedla k medziročnému poklesu používania mobilu za volantom.

Prijateľní.sk

Kategória: Community Relations
Klient: OZ Divé maky
Agentúra: SKPR STRATEGIES v spolupráci s Respect APP, GoodIdeas

Občianske združenie Divé maky kampaňou Prijateľní.sk upozornilo na údaje z experimentu Inštitútu finančnej politiky o diskriminácii Rómov na trhu práce, podľa ktorého až takmer polovica životopisov uchádzačov s rómskym pôvodom nedostane odpoveď na svoju žiadosť o prácu v porovnaní s nerómskymi uchádzačmi. Tak Rómom ponúkli absurdné riešenie a odpromovali neexistujúcu službu na webovej stránke Prijatelni.sk, ktorá mala „vybieliť“ Rómom životopisy.

DRESS RELEASE

Kategória: Internal Communication
Klient: Poštová banka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Poštovou bankou

Poštová banka sa rozhodla zrušiť dress code na ústredí banky. Novinku sa rozhodla odkomunikovať nielen interne, ale aj externe a médiám. Pre internú komunikáciu zvolili video s generálnym riaditeľom a pre externú nový mediálny nosič – košeľu, ktorú poslali vybraným novinárom ako DRESS RELEASE. Na nej bol vytlačený opis novinky, ktorý vlastne demonštroval zámer zmeny, ktorú sa banka rozhodla zaviesť.

DAŇ Z POTRAVÍN

Kategória: Issues management
Klient: Slovenská aliancia moderného obchodu
Agentúra: 1st CLASS AGENCY v spolupráci s Respect APP

Na jeseň 2018 pripravili poslanci SNS priamo na rokovanie NR SR, bez akejkoľvek odbornej diskusie, návrh na zavedenie špeciálneho odvodu pre obchodné reťazce na Slovensku. Návrh bol diskriminujúci a ohrozoval podnikanie reťazcov. Slovenská aliancia moderného obchodu túto krízovú situáciu vyriešila riadenou intenzívnou komunikáciou zastrešenou claimom: Daň z potravín. Podarilo sa im to a daň zrušili.

NEKUR FEJKY

Kategória: Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs
Klient: Slovenské združenie pre značkové výrobky
Agentúra: Neopublic

Nekur fejky je kampaň, ktorá otvorila dlhodobo tolerovaný problém nelegálneho obchodu s tabakovými výrobkami najmä na východe Slovenska, kde je pašovanie, výroba a fajčenie fejkov najvypuklejšie. Na kampani spolupracovala tabaková sekcia SZZV so štátnou Finančnou správou a Kriminálnym úradom, v ktorej sa vyzdvihli ich zásluhy. Téma zarezonovala naprieč viacerými médiami a splnila žiadané ciele.

Checkbot

Kategória: Digital and Social Media
Klient: Seesame
Agentúra: Seesame

Checkbot – prvý facebookový chatbot, ktorý bojuje proti falošným správam. Časť hoaxov dokáže odhaliť sám, no najmä učí ľudí, aby sami dokázali rozoznať manipulácie. Vie skontrolovať článok, ktorý mu používateľ pošle, cez Messenger dokáže aj varovať, keď sa webom šíri blbosť. Pod vedením ľudského admina vie komentovať posty iných a pozývať tak ľudí do chatu. Podarilo sa mu dosiahnuť skvelé výsledky a všimli si ho aj v zahraničí. Čoskoro ho rozbehnú aj v Litve.

Pohoda BEZ

Špeciálna kategória: Event PR
Klient: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Zaraguza, v spolupráci s Wavemaker, Promea Communication

SLSP priniesla koncept Pohoda BEZ starostí, ktorý sa rozvíjal naprieč všetkými touchpointmi návštevníka Pohody: výmena pások v pobočkách, bezkontaktné platby, atrakcie v Sporka zóne. #pohodaBEZkešu: Platenie na festivale sa oproti minulému roku otočilo. Kým vlani bol pomer výberov hotovosti z bankomatov a bezhotovostných platieb 66 % vs. 34 %, tento rok to bolo 30 % vs. 70 % v prospech platieb kartou. SLSP tak stala prvýkrát lídrom TOM spontánnej znalosti značiek na festivale.

#OciPrePlac

Špeciálna kategória: Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie
Klient: Not in our town, Post Bellum
Agentúra: Oliver agency v spolupráci s Getlike

Organizácie proti extrémizmu potrebovali poukázať na narastajúci problém podpory extrémizmu takým spôsobom, aby sa odkaz dostal aj k ľuďom, ktorí to ako problém nevnímajú. Hlavnou hrdinkou sa stala socha, ktorú postavili v obci Ostrý Grúň, v minulosti vypálenej a vyvraždenej nacistickými jednotkami Edelweiss. Socha tak na mieste tragédie opäť pripomenula fakt, na ktorý by sa nemalo zabúdať.

Udelených bolo 11 zlatých cien, 14 strieborných a 11 bronzových ocenení, ktoré si môžete pozrieť na www.prokop.online.

Ocenenie PR osobnosť roka si odniesla Tereza Molnár, šéfka komunikácie a hovorkyňa O2 Slovakia.

Zdroj: archív

​APRSR ocenenie udeľuje  osobnostiam, predovšetkým z radov klientov, ktorí rozumejú hodnote a efektivite PR a prisudzujú PR strategické miesto v komunikačnom mixe.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.