Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.01.2020, 11:15

Športovo-reklamná udalosť roka sa blíži. Super Bowl si pozrieme už 2. februára

Pozrite si kompletný prehľad informácií o 54. ročníku.

Športovo-reklamná udalosť roka sa blíži. Super Bowl si pozrieme už 2. februára
Zdroj: NFL

Finále severoamerickej futbalovej ligy s názvom Super Bowl je jednou z najvýznamnejších a najsledovanejších udalostí roka. Tohtoročný 54. ročník finále NFL (Národná futbalová liga) sa uskutoční 2. februára na štadióne Hard Rock v Miami. 

Pre zaujímavosť, cena lístkov sa pohybuje od 3 666 dolárov, čo je v prepočte 3 295 eur. Štadión za takúto cenu ponúka 67 000 miest na sedenie.

Popri veľkolepom finále futbalovej ligy je Super Bowl sledovaný kvôli obrovskej hudobnej show a najdrahším reklamám, aké sa objavia v danom roku.

Podobne ako zatiaľ nie sú známe finálové tímy, v tajnosti sa drží aj program hudobnej šou, pre ktorú je každoročne vyhradený polčas zápasu.

V roku 2020 bude trinásťminútová šou patriť dvom latinskoamerickým hviezdam. Predstavia sa Jennifer Lopez a Shakira, ktoré potvrdili, že chcú svojím vystúpením odovzdať svetu dôležitú správu. „Som nadšená, že po boku s J.Lo budeme zastupovať Latino komunitu, ktorá je takou dôležitou súčasťou Spojených štátov,“ vyjadrila sa Shakira. Svoju účasť navyše nedávno potvrdila aj Lady Gaga. 

Zdroj: AMC

​Vlani bola hlavnou hviezdou večera obľúbená americká popová skupina Maroon 5, vôbec najsledovanejší polčasový program však predviedla speváčka Katty Perry v roku 2015, keď jej vystúpenie sledovalo viac ako 120 miliónov divákov.

Reklamná udalosť

Aj keď ide o finále NFL a verejnosť sa teší na polnočnú show známeho umelca, marketéri, marketingoví nadšenci, značky a mnohí ďalší sú ohromne zvedaví na reklamné spoty. Cena za 30 sekundový spot je tento rok viac ako 5 miliónov amerických dolárov. 

Napriek vysokej cene televízna spoločnosť Fox, ktorá vlastní vysielacie práva, už 25. novembra ohlásila, že reklamný priestor je pre nadchádzajúci event vypredaný.

Spomedzi reklamných partnerov sa v elitnej spoločnosti predstaví po prvý raz v histórii aj brand Porsche. Po Hyundai a Kia pôjde o tretieho automobilového giganta, ktorý potvrdil tohtoročnú účasť v reklamnom priestore podujatia.

Nováčikov, ktorí si zaplatili priestor je ale viac. K značkám sa tento rok pridá aj Facebook. Spoločnosť vo svojom minútovom spote stavila na známe tváre. Hlavnou postavou reklamy sa stal Sylvester Stallone, ktorý stvárni postavu Rockyho. Podľa doterajších informácií sa niekoľko záberov nakrúca na schodoch vedúcich do múzea moderného umenia vo Philadelphii. Druhou známou osobnosťou, ktorú v reklame uvidíme je Chris Rock. 

​Do reklamného priestoru v tomto roku investoval aj Donald Trump a kandidát na amerického prezidenta Michael R. Bloomberg.

Trump sa o zaplatení desiatich miliónov na reklamu počas Super Bowl pochválil krátko na to, ako tak urobil jeho volebný súper- miliardár a bývalý starosta New Yorku Bloomberg. Mediálny magnát pri ohlásení svojej kandidatúry na prezidenta vyhlásil, že Američania nemôžu dovoliť, aby bol na čele krajiny ďalšie štyri roky republikán Donald Trump. 

​Zaujímavosťou na Super Bowl je, že polčasový program je sledovanejší než samotný zápas. Z merania sledovanosti vychádza, že finále NFL sleduje každý tretí Američan. 

Program je síce každoročne udržiavaný v tajnosti, ale začiatok akcie zostáva rovnaký, teda o 18:30 hod. amerického času. Živý prenos finálový zápasu amerického futbalu odvysiela televízna stanica Sport1 polhodinu pred polnocou. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.