Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.02.2020, 10:20

Najdrahšie reklamy sveta. Ktoré boli na Super Bowl najsledovanejšie?

Najviac divákov si pozrelo reklamu Amazonu.

Najdrahšie reklamy sveta. Ktoré boli na Super Bowl najsledovanejšie?
Zdroj: Youtube

Tvorcovia reklám vysielaných počas Super Bowlu, teda finále zámorskej ligy amerického futbalu (NFL), sa podobne ako v minulom roku vyhli kontroverzným témam, spoločnú líniu narušili podľa denníka The New York Times len spoty volebných kampaní republikánskeho prezidenta Donalda Trumpa a demokrata Michaela Bloomberga. Cena za tridsaťsekundové reklamy, ktoré videlo odhadom vyše sto miliónov ľudí, sa tento rok vyšplhala až na 5,6 milióna dolárov, čo je o tri percentá viac ako v minulom roku. Podľa doterajších odhadov si Super Bowl pozrelo viac ako 193,8 miliónov dospelých Američanov.

Komentátori sa zhodujú, že reklamy sa väčšinou niesli v ľahkom a jasnom duchu. Podľa televízie odhadov CNN ale diváci zrejme neuvideli žiadnu reklamu, o ktorej by sa hovorilo aj v nasledujúcich rokoch, ako tomu bolo v roku 1984 uvedenie počítača Macintosh spoločnosťou Apple. 

Najsledovanejší Amazon

Podľa štatistíky portálu B2B Marketing Zone, ktorý generuje stav videní k poslednému dňu januára, sledovalo najviac divákov reklamu Amazonu s názvom #BeforeAlexa. Hlavnými postavami sú Ellen DeGeneres a Portia de Rossi, ktoré sa čudujú, ako mohli ľudia bez asistenta menom Alexa žiť. Značka to v reklame demonštruje spomienkami z minulosti. Príkazy, ktoré sa v súčasnosti zadávajú Alexe, predtým vykonávali ľudia.

Značka Secret uviedla reklamu, ktorá bola počas finále NFL druhou najsledovanejšou. Podľa zahraničných médií spoločnosť ako jediná využila situačný marketing, keď začiatok reklamy zasadila do prostredia štadiónu. Po úspešnom zápase sa ukáže, že ho odohrali ženy. 

Hyundai stavil na známe osobnosti a predstavil parkovacieho asistenta. Reklama skončila medzi najsledovanejšími na treťom mieste. 

Jedným z veľkých tém reklám tohtoročného Super Bowlu bola nostalgia, keďže spoločnosti ponúkajúce svoje produkty dávali na obdiv, že milujú osemdesiate a deväťdesiate roky. To je príklad okrem iného spoločnosti Cheetos, ktorá na propagáciu svojich chrumiek zanechávajúcich na rukách oranžové stopy využila rappera MC Hammera a jeho hit Can not Touch This. 

Squarespace, ktoré ponúka tvorbu webových stránok, zasa poslalo herečku Winonu Ryder do Winona v štáte Minnesota, kde sa narodila.

Mnohí zadávatelia reklamy nostalgiu spojili ešte sa sentimentálnosťou, ako poisťovňa New York Life Insurance či spoločnosť WeatherTech, ktorá požiadala o príspevky pre liečbu rakoviny pre domácich maznáčikov.

Rovnaký recept podľa The New York Times použila aj spoločnosť Google, v ktorej spote 85 ročný dedo jedného zo zamestnancov hľadá možnosti, ako si pripomenúť svoju životnú lásku Loretta.

Ďalšou témou tohtoročných reklám bolo streamovanie. V mene streamovacie spoločnosti Hulu vystúpil Tom Brady, hráč New England Patriots, ktorý v spote divákom oznámil, že je čas sa rozlúčiť s televíziou tak, ako sme ju doteraz poznali. Ďalšia streamovacia služba Quibi stavila na bankového lupiča, ktorého plán úteku nabúra jeden z krátkych relácií, ktorú si vodič pustí v mobile. Ponuky predstavili aj služby Amazon Prime Video a Disney Plus.

Ani tento rok podobne ako v minulosti nechýbala upútavka na pivo Bud Light, ktorú doplnila novinka v podobe alkoholické ochutenej sódy Bud Light Seltzer.

Reklamný priestor využili aj filmové štúdiá, ktoré predstavili ukážky snímok, ako posledný diel akčnej ságy Rýchlo a zbesilo, ďalšia časť animovaného filmu s Mimoňmi alebo bondovka Nie je čas zomrieť.

Do politických vôd zamierili len reklamy kampaní Trumpa a Bloomberga. Trumpová kampaň investovala hneď do dvoch tridsaťsekundových blokov, čo ju stálo vyše 11 miliónov dolárov. Jeden zo spotov v prospech Trumpa sa venoval Alice Johnsonovej, ktorá bola kvôli drogovým deliktom odsúdená na doživotie bez možnosti podmienečného prepustenia. Trump žene, ktorá za mrežami strávila vyše 20 rokov a za ktorú sa osobne prihovorila celebrita amerických televíznych reality šou Kim Kardashian, udelil v roku 2018 milosť. Bloomberg, ktorý sa uchádza o prezidentskú nomináciu demokratov, sa zameral na kontrolu strelných zbraniach, čo je v USA medzi priaznivcami a odporcami zbraní kontroverzná téma.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.