StoryEditor

Marek Krištof: Môj dream job je robiť Instagram pre FC Liverpool

07.02.2020, 07:05
Autor:
pzpz
Predstavujeme Talenty z brandže.

V rubrike Talentov z brandže nemôže chýbať Digital Strategy Planner Marek Krištof z agentúry MADE BY VACULIK, ktorý v agentúre pôsobí už necelé tri roky. 

"Prvý rok som accountoval digitálne joby a kampane pre Tatra banku, čo bola naozaj super škola. Po roku som sa posunul v agentúre o jedno poschodie vyššie (doslova) na strategické a začal som pracovať na digitálnych kampaniach pre všetkých našich klientov, pre ktorých robíme digital a social media," opisuje svoje začiatky Marek. 

Aktuálne Marek pracuje na kampaniach pre Tatra banku, Krušovice, Heineken, Telekom, Sky Park, Cresco Real Estate, Dobrého anjela, VŠMU či November89 DNES.

"Zároveň nám čerstvo pribudol ďalší super brand – Zlatý Bažant, na ktorého sa mega teším," vyzdvihuje Marek. 

​Pred prácou v reklame pracoval na strane médií. Konkrétne na oddelení online komerčných projektov denníka SME. "Moje online začiatky siahajú do prvého ročníka vysokej školy cez rôzne vlastné startupy, eshopy, weby, magazíny. Ako by povedali moji kolegovia, také moje šmeliny :)," prezrádza o sebe Marek a dodáva: "Úplný, že konkrétny začiatok s onlinom bol eshop, kde som dokonca predával žinenky. Z Poľska. Super základy! :)"

Popíšte váš rok 2019 jednou vetou.

Úspešný, zábavný, rodinný a zdravý.

Čo najdôležitejšie si plánujete na rok 2020?

Úspešne dokončiť kúpu nášho prvého bytu, príliš si neublížiť pri jeho jemnej prerábke a cítiť sa v ňom ako doma. A za mega dôležité považujem 29.2. nesedieť doma a ísť dopomôcť ukončiť červené obdobie a nedovoliť v žiadnom prípade to hnedé.

Ako rád trávite čas, keď nepracujete?

Najlepšie využitý voľný čas je pre mňa šport a pohyb. Či už turistika v Tatrách alebo babysitting bratovej dcéry, každý pohyb je super. A je to aj najlepší spôsob na vyčistenie hlavy.

Čokoľvek, čo rád sledujete alebo vás inšpiruje?

Veľmi veľa vecí, veľmi veľa rozličných vecí... Asi niečo ako instagram feed.

Premier League, Netflix, Milan Lasica, NBA, Kanye West, Gianluigi Buffon, adam&eveDDB, staré české filmy (Na samote u lesa – favourite one), David Letterman, Liga Majstrov, môj brat a jeho malá Ema, Jürgen Klopp, Zomri, Pep Guardiola, podcast Boris & Brambor, Droga5, Roger Federer.

Alebo aj moja frajerka keď sa fučí, že jej niečo nejde. To je tiež zaujímavé :)

​Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Nepovažujem sa za veľkého cestovateľa, ktorý musí objaviť v každej krajine úplne všetko. Moja najobľúbenejšia destinácia vo väčšine miest je futbalový štadión a hipsterské útulné kaviarne.

Moja obľúbená zahraničná krajina je Portugalsko, zamilované mesto Porto a dezert „pastel de nata“. A ešte mám rád mesto Coimbra, kde som bol na Erasme a bolo to jedno z mojich najlepších rozhodnutí. Erasmus by som dal na vysokej ako povinnú vec. Za to, že som sa rozhodol ísť na poslednú chvíľu na Erasmus práve ja vďačím môjmu bratovi a Pelíškam :)

Čo by ste ešte chceli tento rok zažiť?

2020 je stále len na začiatku, tak dúfam, že veľa zaujímavého.

V agentúre sme ho začali geniálne, nakoľko sme vyhrali Zlatého Bažanta. Dúfam, že v podobnom duchu budeme pokračovať až do konca 2020.

No a osobne by som si veľmi prial, aby už skončila tá depresia v slovenskej politike a celkovo v spoločnosti. Verím, že všetkým to už lezie pekne na mozog, čo sa neustále deje a dostáva na povrch, ale treba veriť, že to celé dobre dopadne a nesiahať po extrémoch.

Ktorá zahraničná a slovenská kampaň bola podľa vás najlepšia a prečo?

Zo zahraničia nevyberiem žiadnu konkrétnu kampaň, vyberiem ale celkovú komunikáciu a vizualitu TOP klubov ako FC Liverpool, Juventus Turín alebo Paris Saint Germain. Robia to skvele. Samozrejme majú super produkt, čo je základ. Dnes sú to globálne značky, ktoré komunikujú s miliónmi fans po celom svete. Robiť Instagram pre FC Liverpool, to je môj dreamjob. Ešte aj práca hospodára a trávnikára, to budem ale robiť na dôchodku. :)

Marek Krištof

Na našich „trávnikoch“ ale vyberiem jednu kampaň. Konkrétne komunikáciu, ktorá sa mne osobne veľmi páči a trafila mi na nôtu. Komunikácia Niké s Lacom Borbélym a jeho tipérskym kempom.

archív

S akou postavou z filmu alebo seriálu sa najviac stotožňujete?

Keďže som učebnicové váhy a na túto otázku bol príliš skorý deadline, nedokážem zodpovedne odpovedať :) Alebo sa skôr rozhodnúť?

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Feedback v mojej prvej fulltime práci v denníku SME. Vtedy som si uvedomil, že nie všetko čo navrhnem je najlepšie na svete a budem sa s tým musieť naučiť žiť.

A potom aj každá konštruktívna kritika, alebo skôr diskusia u nás v agentúre s Adamom Horeckým alebo Zuzkou Ďurčekovou pri vymýšľaní kampaní pre našich klientov. Zároveň som im veľmi vďačný, že za nimi môžem so všetkým prísť a prebrať, čo potrebujem. A že mi po roku v agentúre dali takú dôveru, akú dali.

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Naučil by som sa konečne programovať, dokopal sa k nemčine a začal by som konečne viac čítať. Alebo by som si našiel radšej druhú robotu, aby som nemusel začínať s nemčinou. :)

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Prečo sa ľudia nedokážu ponaučiť z histórie a robia znova tie isté hlúpe „voľby“?

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Asi nemám jednu konkrétnu. Ale každý deň, kedy je sranda, je super. Dnes je všade naokolo toľko veľa stresu, že mať prácu, v ktorej je zábava je totálna výhra.

01 - Modified: 2019-12-16 12:24:32 - Feat.: 0 - Title: Marián Hlinka: Dlhodobý workoholizmus a veľký focus na prácu človeka tak trochu otupuje 02 - Modified: 2020-01-17 10:32:36 - Feat.: 0 - Title: Milan Čanky: Kritika, ktorá ma v živote posunula, bola paradoxne neobjektívna 03 - Modified: 2020-01-24 07:36:51 - Feat.: 0 - Title: Dominika Pracná: Za najlepšie kampane považujem všetky, ktoré v človeku dokážu vyvolať pocit 04 - Modified: 2020-01-31 05:35:37 - Feat.: 0 - Title: Jord Nikov: Mám rád kampane, ktoré sa zakorenia v spoločnosti do takej miery, že netušíme, že išlo o marketingový ťah
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-14 07:59:58 - Feat.: - Title: Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých 03 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť 04 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 05 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2024 15:22