Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.02.2020, 08:00

Výrazné výkyvy budgetov tento rok marketérov nečakajú

Pozrite si prognózy zadávateľov.

Výrazné výkyvy budgetov tento rok marketérov nečakajú
Zdroj: archív

Optimalizácia rozpočtov prebieha podľa Petry Novotnej zo Slovak Telekom už niekoľko rokov. Napriek tomu sa na ne pýtame začiatkom každého roka. Ako to teda s budgetmi bude vyzerať v roku 2020?

Zdroj: archív
Ronald Lupták
Marketing Director
Heineken Slovensko

Nepoznám všeobecný trend, ktorý by bol všeobecne platný pre ktorýkoľvek biznis. Rovnako tak nepoznám budgety našej konkurencie. Za našu spoločnosť môžem povedať, že to s budgetmi vyzerá dobre – neplánujeme totiž marketingový budget škrtať.

Zdroj: archív

Josef Jalůvka
Brand Manager
Plzeňský Prazdroj Slovensko

Vyzerá to tak, že budú zas o niečo vyššie, čo je veľmi pozitívne. Okrem toho mám pocit, že spoločnosti sú čím ďalej, tým efektívnejšími pri vydávaní peňazí do marketingu a reklamy, takže dokážu urobiť skvelé kampane aj za menej peňazí. To znamená, že pri zachovaní alebo zvyšovaní marketingových výdavkov sa v ďalšom roku môžeme na Slovensku tešiť na niekoľko kampaní naozaj svetového formátu.

Zdroj: archív

Igor Tóth
CMO
O2 Slovakia

Z nášho pohľadu očakávam porovnateľný rozpočet ako v predchádzajúcom roku. Pri celkovom trhovom raste mediálnych výdavkov najmä u retailových hráčov to zrejme opäť posunie telekomunikácie o pár priečok nižšie.

Zdroj: archív
Peter Holík
Head of Marketing Communications 
Slovenská sporiteľňa

Záleží asi na tom, ako u koho. My ideme do roku 2020 s cieľom naďalej budovať značku moderného a zodpovedného lídra s dominanciou v mobilnom bankovníctve a tomu zodpovedá aj rozpočet.

Zdroj: archív
Martin Hromkovič
riaditeľ B2C marketingu a značky
Orange Slovensko

Nepredpokladám zvyšovanie rozpočtov, skôr ich mierne znižovanie. O to väčší dôraz bude potrebné klásť na ich efektívne využívanie. Našou snahou bude využiť synergický efekt zo silných nadlinkových médií, ktoré budujú brand a awareness v kombinácii s nástrojmi cielenej komunikácie cez vlastnené média v rámci campaign managementu na zvyšovanie predaja vybraných služieb.

Najsilnejším médiom aj naďalej bude televízia s onlinom v závese. Naše výdavky do týchto mediatypov budú z celkového budgetu percentuálne na podobnej úrovni ako uplynulý rok. Očakávam mierny nárast výdavkov do digital komunikácie na úkor televíznej reklamy. V oblasti OOH sa chceme sústrediť primárne na kvalitné a výrazné plochy, s preferenciou digitálnych nosičov, a to aj v rámci POS komunikácie

Zdroj: archív

Petra Novotná
riaditeľka pre stratégiu značky a marketingovú komunikáciu
Slovak Telekom

Optimalizácia rozpočtov u väčšiny zadávateľov už prebieha postupne niekoľko rokov. Nemyslím si, že nás tento rok čakajú nejaké výrazné výkyvy.

Zdroj: archív
Denisa Pernicová
marketingová riaditeľka
BILLA

Sme nastavení na čo najefektívnejšie využívanie budgetu. Oproti predchádzajúcemu roku sme mierne zvýšili budget aj vzhľadom na plánovaný rast obratu firmy. Smerujeme k re-alokácii prostriedkov, budeme tlačiť menej letákov či iných instore tlačených materiálov a, naopak, zvyšovať digitálnu komunikáciu.

Zdroj: archív
Margaréta Nosáľová
riaditeľka odboru marketingu
COOP Jednota Slovensko

Dôležitá bude efektivita a optimalizácia nákladov, budgety sa výrazne meniť nebudú.

Zdroj: archív
Jan Sadílek
marketingový riaditeľ 
Alza

V Alze na marketingu nemáme jasne daný budget na marketigové aktivity. Náš koncept je investičný, čo znamená, že do marketingových aktivít spendujeme neobmedzene, pokiaľ je ROI kladná. V roku 2020 sa chceme zamerať ešte viac na efektivitu a urobiť množstvo struktuálnych zmien, čo by malo mať za výsledok pokles percenta marketingových nákladov voči obratu.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.