Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.02.2020, 09:05

Predvolebná kampaň je najdrahšou v histórii. Štyri strany už minuli viac ako milión eur

Celkové výdavky kandidujúcich subjektov presiahnu 15 miliónov eur.

Predvolebná kampaň je najdrahšou v histórii. Štyri strany už minuli viac ako milión eur
Zdroj: HN/Peter Mayer

Výdavky na kampaň pred februárovými parlamentnými voľbami presiahnu 15 miliónov eur. Je to historicky najvyššia suma, ktorú kandidujúce politické subjekty  pred voľbami minuli. Uviedla to dnes Transparency International Slovensko (TIS), ktoré výdavky kandidujúcich strán a hnutí na transparentných účtoch podrobne mapuje.

„Politické strany a ich kandidáti už totiž doteraz vynaložili teraz na boj o priazeň voliča 12,8 milióna eur, kým v dovtedy rekordných voľbách pred štyrmi rokmi strany minuli podľa ich záverečných správ 12 miliónov,“ píše TIS.

Štyri kampane už prekročili miliónovú hranicu

Najdrahšiu kampaň má doposiaľ strana Smer-SD. Na agitáciu svojich voličov minula 1,83 miióna eur, druhou v poradí je koalícia PS/Spolu s 1,62 milióna eur. Miliónovú hranicu v uplynlom týždni prekročili aj strany Za ľudí (1,03 mil. eur) a SaS (1,02 mil. eur).

Na druhom konci spektra je Kotlebova ĽSNS, ktorá doposiaľ minula 520-tisíc eur a Sme rodina Borisa Kollára s 551-tisíc eurami.

Zdroj: Transparency International Slovensko

​Od začiatku februára pritom vzrástli výdavky o 1,5 milióna eur, čo je najvýraznejší nárast v tomto roku. Najväčším investorom bolo hnutie Obyčajných ľudí, ktoré si k doteraz minutým pol milióna eur pripísalo ďalších 383-tisíc eur. Celkovo tak Matovičovci na kampaň minuli 911-tisíc eur a blížia sa tak k štyrom stranám, ktoré zatiaľ prekročili miliónovú hranicu.

Každý z relevantných kandidátov na vstup do parlamentu už minul viac než pol milióna eur. Zákonom stanovené maximum na predvolebnú kampaň je 3 milióny eur. „Pred štyrmi rokmi tento strop dosiahla strana Smer. Podľa očakávania by tak aj tentokrát mala byť kampaň strany Roberta Fica celkovo najdrahšia,“ uzatvára TIS.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.