Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Mnohí z nás ešte stále vnímajú LinkedIn ako HR nástroj a vôbec nie ako sociálnu sieť. Čo tento mýtus s určitosťou vyvracia, je fakt, že na LinkedIne je dnes 15-krát viac používateľských príspevkov ako tých s pracovnými ponukami.

Málokto vie, že sa LinkedIn ako platforma skladá zo štyroch modulov, ktoré majú svoje charakteristické využitie. Okrem spomínaného HR modulu (LinkedIn Talent Solutions) má LinkedIn vzdelávací modul (LinkedIn Learning Solutions), modul zameraný na predaj (LinkedIn Sales Solutions) a modul zameraný na marketing (LinkedIn Marketing Solutions).

Najdôveryhodnejšia sociálna sieť
Používatelia tejto sociálnej siete sú skutočne aktívni, čo sa prejavuje vo viac ako dvoch miliónov publikovaných príspevkov denne. LinkedIn neustále prichádza s novinkami, ktoré rozširujú jeho funkcionality a zvyšujú dôležitosť jeho využívania v rámci biznisu.

Tento výrazný posun LinkedIn zaznamenáva od momentu, keď ho v roku 2016 kúpila firma Microsoft. Aktuálne patrí medzi najdôveryhodnejšiu sociálnu sieť na svete a má takú dôveryhodnosť, akú má napríklad Wall Street Journal. Používatelia navštevujú LinkedIn kvôli informáciám, ktoré ich kariérne a osobne môžu posunúť.

LinkedIn vo svete

Vedeli ste, že LinkedIn používa už viac ako 660 miliónov používateľov vo viac ako 200 krajinách? Toto číslo stále rastie. Prvých 100 miliónov používateľov táto sociálna sieť dosiahla do siedmich rokov od jej vzniku. Okrem osobných profilov tu nájdeme tiež viac ako 30 miliónov firemných profilov. Samozrejme, aj na Slovensku je LinkedIn trendy a využíva ho viac ako 570-tisíc Slovákov a Sloveniek. Misiou LinkedInu je spájať profesionálov z biznisu, aby boli viac produktívni a úspešní.

Slováci a LinkedIn

Podľa štúdie Fenomén LinkedIn 2019 je typickým používateľom na Slovensku 35-ročný muž z Bratislavy, ktorý má vysokoškolské vzdelanie, vlastní byt, je zamestnancom v obchode a marketingu, vyhľadáva nové technológie. V ruke má iPhone, na stole Windows a na ruke smart hodinky. Okrem toho miluje značku Apple. Doménou žien je marketing a HR. Ženy na LinkedIne sú mladšie a múdrejšie ako muži. Štvrtina z nich študovala v zahraničí a 83 percent z nich má vysokoškolské vzdelanie.

V súčasnosti LinkedIn už nie je len brandingový marketingový kanál, dnes už dokáže vytvárať leady pre obchodné oddelenia. Z osobných skúseností môžem potvrdiť, že zásah osobných príspevkov je na LinkedIne vysoký a minimálne vyšší ako na Facebooku. Zásah príspevkov je často vyšší ako počet vlastných followerov, a to úplne zadarmo. Tento potenciál treba v roku 2020 využiť.

Agentúra Volis International odporúča:

Aké témy riešia používatelia LinkedInu a slovenské firmy? A kde vidia potenciál zlepšenia?

· Ako správne vyplniť svoj osobný LinkedIn profil – pri správnom vyplnení profilu používateľ získa od LinkedInu odznak „All Star“, to je hviezdny profil. Pre záujemcov na školeniach sme vypracovali „checklist“, čo všetko treba vyplniť, aby ste boli s vaším profilom úspešní a dôveryhodní. Obrazok chcecklistu dole

· Ako správne vyplniť firemný LinkedIn profil – aj tu existujú osvedčené postupy, ako využiť potenciál profilu vašej spoločnosti a napríklad správne zvoliť do profilu jeden až tri hashtagy.

Následne firmy riešia, o aký obsah je zo strany používateľov záujem a aký obsah a v akej intenzite tvoriť.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.