StoryEditor

ADMA názor: Funguje performance aj bez brandingu?

05.03.2020, 07:00
Autor:
pzpz
Odpovede niektorých odborníkov sa nezhodujú.

Odborníci z Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA) sa vo februárovom vydaní Stratégií vyjadrovali na tému brandingu. Pýtali sme sa ich, či funguje aj bez performance. 

Jiří Korpa-Ondo z Digiline si myslí, že z dlhodobého hľadiska performance bez brandingu vo väčšine prípadov nefunguje: "Ak chcem budovať značku, neustále rásť na trhu a byť viditeľnejší ako konkurencia, bez brandingovej komunikácie tieto ciele veľmi ťažko dosiahnem."

Lukáš Baťo z agentúry TRIAD  má na otázku opačnú odpoveď. "Určite áno. Performance je totiž najmä o tom, že si vieme presne určiť merateľnú akciu a platíme len za to, či je splnená," myslí si Baťo. 

"Fungovať funguje, ale dokedy? Otázku by som radšej upravil na „Mal by performance fungovať aj bez brandingu?“ a odpoveďou by bolo nie, nemal,"  odpovedá Imrich Petro z Elite Solutions. 

K téme sa vyjadrili aj ďalší experti: 

Andreja Salnera z Basta Digital vysvetľuje pojmy performance a branding: 

Performance reklama či performance kampane sú zamerané priamo na dosahovanie merateľných obchodných cieľov – napríklad na zvýšenie online predaja či počtu získaných obchodných kontaktov.

Brandové kampane sa zameriavajú na zvýšenie povedomia o značke alebo zmenu jej vnímania. Aj tie majú v dlhodobom horizonte ambíciu pozitívne ovplyvniť obchodné výsledky, ale ich krátkodobý efekt je merateľný iba prostredníctvom nepriamych nástrojov ako prieskumy vnímania značky.

01 - Modified: 2019-06-12 07:07:26 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Je na Instagrame dôležitejší obrázok alebo popis? 02 - Modified: 2019-07-15 13:19:35 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Programatický nákup vs. GDPR 03 - Modified: 2019-08-15 07:31:14 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Ako čo najefektívnejšie využiť budget v kampani? 04 - Modified: 2019-08-27 07:24:33 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor : Aký vplyv bude mať skrývanie srdiečok na Instagrame? 05 - Modified: 2019-10-10 06:34:48 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Ktoré aktivity v digitálnom marketingu robia firmy inhouse a ktoré zadávajú externe? 06 - Modified: 2019-11-06 07:49:44 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Interaktívne bannery. Ako vyriešia bannerovú slepotu a aká je ich budúcnosť? 07 - Modified: 2019-12-04 08:05:52 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Black Hat SEO. Kedy má zmysel, aby ho agentúry využili?
01 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 02 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 03 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu 04 - Modified: 2023-04-04 08:19:11 - Feat.: - Title: Najväčšie problémy digitálnych agentúr: Nedostatok ľudí, tendre a hodinové sadzby 05 - Modified: 2022-11-28 07:16:54 - Feat.: - Title: Na online nákupy minú Európania priemerne 340 eur mesačne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 11:27