Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
05.03.2020, 08:00

ADMA názor: Funguje performance aj bez brandingu?

Odpovede niektorých odborníkov sa nezhodujú.

ADMA názor: Funguje performance aj bez brandingu?
Zdroj: Stratégie

Odborníci z Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA) sa vo februárovom vydaní Stratégií vyjadrovali na tému brandingu. Pýtali sme sa ich, či funguje aj bez performance. 

Jiří Korpa-Ondo z Digiline si myslí, že z dlhodobého hľadiska performance bez brandingu vo väčšine prípadov nefunguje: "Ak chcem budovať značku, neustále rásť na trhu a byť viditeľnejší ako konkurencia, bez brandingovej komunikácie tieto ciele veľmi ťažko dosiahnem."

Lukáš Baťo z agentúry TRIAD  má na otázku opačnú odpoveď. "Určite áno. Performance je totiž najmä o tom, že si vieme presne určiť merateľnú akciu a platíme len za to, či je splnená," myslí si Baťo. 

"Fungovať funguje, ale dokedy? Otázku by som radšej upravil na „Mal by performance fungovať aj bez brandingu?“ a odpoveďou by bolo nie, nemal,"  odpovedá Imrich Petro z Elite Solutions. 

K téme sa vyjadrili aj ďalší experti: 

Andreja Salnera z Basta Digital vysvetľuje pojmy performance a branding: 

Performance reklama či performance kampane sú zamerané priamo na dosahovanie merateľných obchodných cieľov – napríklad na zvýšenie online predaja či počtu získaných obchodných kontaktov.

Brandové kampane sa zameriavajú na zvýšenie povedomia o značke alebo zmenu jej vnímania. Aj tie majú v dlhodobom horizonte ambíciu pozitívne ovplyvniť obchodné výsledky, ale ich krátkodobý efekt je merateľný iba prostredníctvom nepriamych nástrojov ako prieskumy vnímania značky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.