Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.02.2020, 15:00

Slováci kladú veľký dôraz na moderný dizajn nábytku. Našou najväčšou výzvou je naplniť ich očakávania, vraví riaditeľka IKEA

O novinkách a plánoch IKEA hovorí Federica Barberis, obchodná riaditeľka pre Česko, Maďarsko a Slovensko.

Slováci kladú veľký dôraz na moderný dizajn nábytku. Našou najväčšou výzvou je naplniť ich očakávania, vraví riaditeľka IKEA
Zdroj: IKEA / Federica Barberis

IKEA rastie a od základov mení svoj spôsob podnikania. Pre slovenských zákazníkov plánuje byť dostupnejšia a udržateľnejšia a zaistiť im pohodlnejšie nakupovanie. V roku 2020 otvorí výdajné miesta v troch slovenských mestách, v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline. Aké ďalšie novinky pripravuje a či je rozdiel medzi zákazníkmi na jednotlivých trhoch, hovorí Federica Barberis, obchodná riaditeľka pre spoločnosť IKEA v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku.

Aké sú priority IKEA v tomto roku?

Obchodné domy IKEA zostávajú aj naďalej dôležitou súčasťou nášho podnikania a taktiež aj predmetom našich ďalších investícií. Sú miestom, kde sa naši zákazníci môžu inšpirovať a s pomocou našich odborníkov si aj plánovať svoje bývanie.

Prioritou je však zjednodušenie online nakupovania, s čím súvisia aj nové inovatívne digitálne riešenia v našich obchodných domoch. Ide o nové a vylepšené služby dopravy, montáže alebo napríklad inštalácie. 

Sú rozdiely v preferenciách zákazníkov medzi slovenských trhom a trhom v okolitých krajinách?

Za mojich pár mesiacov pôsobenia v IKEA som sa musela veľa naučiť o týchto trhoch a ich zákazníkoch. Čo však môžem povedať, je to, že slovenskí zákazníci kladú veľký dôraz na pekný domov. Hľadajú moderný dizajn, funkčný nábytok, ktorý je kvalitný a za prijateľnú cenu.

Má slovenský trh aj nejaké špecifiká?
Musím povedať, že Slováci naozaj veľmi radi nakupujú (úsmev) a vedia oceniť výhodnú ponuku. Nezameriavajú sa však len na funkcionalitu nábytku, ale zaujímajú ich aj rôzne doplnky. Preto je pre nich veľmi dôležitá prezentácia komplexných riešení zariadenia určitého priestoru. Inšpirujú sa nimi výrazne viac ako zákazníci z Maďarska alebo Česka.

Aké najvýznamnejšie novinky prinesiete slovenským zákazníkom v tomto roku?

V tomto roku plánujeme otvoriť v troch slovenských mestách - v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline, „neznačkové“ výdajné miesta, ktoré bude prevádzkovať externá spoločnosť. Miesta, kde budeme bližšie k zákazníkom, sme vyberali podľa preferencií v rámci vyzdvihnutia zásielok. Na týchto miestach si budú môcť vybrať, kedy si chcú objednávku vyzdvihnúť a to, že si dovezú výrobky domov sami, je cenovo dostupnou alternatívou k dopravnej službe.

Spúšťame aj nový responzívny web s vylepšenou funkciou vyhľadávania, aktualizovaným obsahom, ako aj novými kategóriami a filtrami.

Aká je najväčšia výzva IKEA na tento rok, či už na Slovensku, ale aj vo svete?

Musím povedať, že najväčšou výzvou je naplniť očakávania našich zákazníkov aj v kontexte zmeny ich nákupného správania. Čoraz viac zákazníkov chce lepší servis a najmä osobnú skúsenosť s produktom.

Investujeme do nových predajných kanálov, do nového konceptu onlinu a tiež do nových výdajných miest, kde sa chceme ešte viac priblížiť zákazníkom. Naplniť očakávania zákazníkov a sprevádzať ich po celú dobu životnosti ich nábytku je pre nás tou najväčšou výzvou.

Ako bude IKEA vyzerať o desať rokov?

Som si istá, že najlepšou voľbou je zameranie na multikanálové nakupovanie. Viem si predstaviť, že najdôležitejším bude fokus na inovatívne digitálne riešenia, pretože už teraz stále viac a viac zákazníkov nerobí nákupné rozhodnutia v obchode, ale na internete, pričom veľkú silu majú samozrejme aj sociálne siete.

Myslím si, že inšpiráciu na splnenie snov o bývaní budú čoraz viac hľadať na webe a rôzne aplikácie a rozšírená realita budú ich automatickou súčasťou. Rovnako bude dôležitá personalizácia pre každého zákazníka. My sami budeme dôkladnejšie poznať každého jedného nášho zákazníka. Toto spojenie bude kľúčové naprieč všetkými kanálmi.

„Kamenný“ obchod v podobe, ako ho poznáme teraz, zostane dôležitým miestom na čerpanie inšpirácie a miestom osobného stretnutia s odborníkmi, ale jeho forma bude iná, porovnateľná s možnosťami v online.

Zdroj: IKEA / Federica Barberis

Kto je Federica Barberis

Jej kariéra v spoločnosti IKEA začala v roku 2000 v Taliansku, od marca 2019 pôsobí ako obchodná riaditeľka pre český, maďarský a slovenský trh. Na starosti má rozvoj obchodu, a to najmä v rámci budovania infraštruktúry a ponuky služieb viackanálového predaja nábytku. Na základe dlhodobej stratégie v tejto oblasti má spoločnosť IKEA ambíciu stať sa jednotkou na maloobchodnom trhu. Aby bolo tieto ciele možné dosiahnuť, Federica Barberis sa zároveň zameriava na zjednodušenie obchodných aktivít spoločnosti a ich prehľadné usporiadanie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.