Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.02.2020, 19:30

Končí sa najdrahšia predvolebná kampaň v histórii. Rekordná suma skončila v online

Do internetovej propagácie investovali strany šestinu celkových výdavkov, najviac PS/Spolu.

PS/Spolu
Zdroj: HNtelevízia

Z najnovšej správy Transparency International Slovensko (TIS), ktorá monitoruje výdavky politických subjektov do predvolebnej kampane, vyplýva, že celková suma na kampane presiahne 20 miliónov eur. Je to najvyššia suma v histórii.

Na porovnanie, v predchádzajúcich parlamentných voľbách v roku 2016 boli celkové výdavky 12 miliónov eur, minuloročnú prezidentskú kampaň TIS vyčíslil na 3,5 milióna eur.

„Najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽano) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ uvádza TIS v správe.

Každé šieste euro končí v online

Podľa analýzy transparentných účtov investovali strany každé šieste euro do propagácie na internete. „Podľa našich odhadov celkové výdavky na online reklamu dosiahnu sumu 3,5 milióna eur, viac ako v ktorýchkoľvek iných doterajších voľbách. A to ešte nerátame priame výdavky do médií, z ktorých časť putuje na ich webové stránky (no z volebných účtov to nie je možné zistiť),“ dopĺňa TIS.

Najdrahší bol podľa očakávaní záver volebnej kampane. „Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza TIS.

Zdroj: Transparency International Slovensko

Najviac minulo PS/Spolu

Najdrahšiu kampaň mala podľa doterajších údajov koalícia PS/Spolu, ktorá tiež prekročila ako prvá dvojmiliónovú hranicu. Podľa TIS mala k utorku 25. februára výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur.

Druhú priečku drží Smer-SD s polovičnou sumou na úrovni 380-tisíc eur. Do online reklamy investoval predovšetkým v januári. Tretia priečka a suma 350-tisíc eur patrí strane Vlasť Štefana Harabina.

Na druhom konci spektra celkových výdavkov na predvolebnú kampaň je Kotlebova ĽSNS. Najmenej zo všetkých strán, len 14-tisíc eur, investovala aj do reklamy na Facebooku či Youtube.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.