archív M.K.
StoryEditor

Najlepšia rada pre marketérov? Používajte sedliacky rozum

05.03.2020, 12:00
Autor:
(pš)(pš)
Predstavujeme odborníkov z brandže: Matej Kolarovský.

Matej Kolarovský pracuje pre slovenskú pobočku Group M v pozícii Head of Operations a zároveň je aj predsedom Správnej rady IAB Slovakia. A aby toho nebolo málo, je zároveň DIMAQ Master trénerom, čo je vzdelávací a certifikačný program pre seniorných marketérov a digitálcov. Spoznajte Mateja viac "out of office", ale napriek tomu stále "online".

Pre akých top klientov pracujete?

Slovak Telekom, SLSP, PSS a Birell. Minulý rok sme s prácami pre klientov Prvá stavebná sporiteľňa a Plzeňský Prazdroj - S Birellom nenafúkaš vyhrali Flemu Awards.

Čo považujete za highlight svojej kariéry alebo nejaké zlomové momenty?

Oslovenie spoločnosťou GroupM Slovakia na spoluprácu v roku 2014 a mať možnosť budovať celu programatickú infraštruktúru v rámci najväčšej skupiny na Slovensku.

Na akých konferenciách vás ako spíkra môžeme stretnúť?

Zväčša ide o konferencie, kde sa hovorí o digitáli - Digital Rulezz, IAB eventoch, DIMAQ Akadémii. O programatiku som hovoril napríklad pre český portál Mediaguru.

Čo je vašou srdcovkou v online?

Športové výsledky.

A v "offline"?

Akákoľvek aktivita vonku, či už šport, práca, prechádzka...

Kde čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu?

Knihy, blogy, interné vzdelávania a sharovanie informácií.

Ak by ste mali dať slovenským marketérom iba jednu radu, aká by to bola?

Pri akýchkoľvek marketingových aktivitách používajte zdravý sedliacky rozum.

Čo zaujímavé ste si naplánovali v tomto roku?

Vždy sa snažím pozerať na dlhodobé, strednodobé a krátkodobé ciele. Z dlhodobého hľadiska je to príprava projektov či produktov, ktoré by sa mohli stať realitou o dva - tri roky. Zo strednodobého hľadiska štart veľkého projektu, ktorému sa venujem už približne jeden a snáď v priebehu prvého polroka ho rozbehnem (žiaľ, nemôžem byť konkrétnejší). Z krátkodobého hľadiska sa mi v januári  narodil tretí syn, takže minimálne v prvých mesiacoch roka sa budem viac venovať rodine :).

Chybami sa človek učí. Aká bola vaša prvá veľká online chyba, "prúser"?

V online sa azda každému, kto riešil kampane, stalo, že zle nastavil budget kampane a minulo sa oveľa viac. Nie som výnimka.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo a prečo?

Nie som veľmi šikovný "domáci kutil", takže určite by som bol rád zručnejší v manuálnych prácach, prípadne v opravovaní zariadení v domácnosti.

Ktorá otázka z digitálu je pre vás najťažšia a naopak najľahšia?

Začnem tou najťažšou. Určite je to vždy otázka ohľadne predikcie budúcich trendov nakoľko v digitále je ťažké identifikovať trend aj na budúci rok. Predpovedať, čo bude v rozpätí najbližších troch až piatich rokov, je takmer nemožné. Najľahšou otázkou je, či treba investovať do digitálneho marketingu. Jasné, že treba:).

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 14:47