Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.03.2020, 08:54

Šéf Martinusu: „Dúfam, že idem urobiť najdrahšiu chybu v živote."

Na aktuálnu situáciu reaguje zatvorením predajní, zamestnancom bude platiť plný plat. „Robíme to kvôli ich rodinám.“

Šéf Martinusu: „Dúfam, že idem urobiť najdrahšiu chybu v živote."

Michal Meško, CEO siete Martinus, na svojom osobnom facebookovom profile oznámil, ako sa sieť kníhkupectiev chystá postaviť šíriacemu sa vírusu. Rozhodol sa skrátiť otváracie hodiny vo všetkých predajniach, cez víkendy zatvorí predajne úplne a podľa jeho statusu zvažuje ponechať predajne zatvorené aj nasledujúci týždeň.

Tak, ako sme na Martinus zvyknutí, aj tentokrát sa postavil celospoločenskej situácii čelom. Za najdôležitejšie si zobral svojich zamestnancov. „Ľudia v Martinuse, ktorí môžu robiť z domu, robia povinne z domu už od začiatku týždňa. Ale potom máme stovky tých, ktorí takú možnosť nemajú a sú v prvej línii so zákazníkmi,“ priznáva.

​Ako uvádza na svojom Facebooku, už teraz má Martinus za sebou stratu 35–50 tisíc eur týždenne. Napriek tomu pracovníci, ktorí môžu, ostanú prvý týždeň doma, plat budú dostávať ako počas štandardného týždňa bez nutnosti brať si dovolenku. „Ďalšie týždne? Verím, že to budeme vedieť ako firma ťahať bez zásadného dopadu na ľudí čo najdlhšie. Možno príde deň, kedy budeme musieť začať hľadať aj spoločné riešenie,“ vysvetľuje Michal Meško.

Robíme to však kvôli našim zákazníkom aj zamestnancom. Kvôli ich rodinám. Všetci sme súčasťou jednej krajiny a jedného sveta, ktorý teraz čelí obrovskej hrozbe,“ objasňuje svoj krok a vyzýva, aby sme všetci spoločne vírus pomohli aspoň spomaliť.

Internetový obchod Martinus bude fungovať naďalej, hoci aj tu prijali opatrenia, aby prichádzalo ku kontaktu čo najmenej. Navštíviť predajňu by sme tak mali iba v prípade, že je to naozaj nutné. „Objednajte si knihy cez internet. Alebo ešte lepšie, prejdite svoj nočný stolík či knižnicu a čítajte knižky, ktoré tam už určite máte a nebol na ne pri všetkom zhone čas. Buďte so svojimi deťmi. Rozprávajte im príbehy, ktoré rozprávali rodičia vám,“ vyzýva fanúšikov kníh.

Na záver Michal Meško dodáva: „Rád sa budem v tomto celom mýliť. A bodaj by to bola moja najdrahšia biznisová chyba v živote.“

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.