Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.03.2020, 11:52

Alza s obrovským náporom objednávok. Približuje sa predvianočnému obdobiu

Výrobky na pranie alebo dezinfekčné prostriedky medziročne rástli o viac ako 200 percent, šijacie stroje o 300 percent.

Alza s obrovským náporom objednávok. Približuje sa predvianočnému obdobiu

Uzavretie časti kamenných predajní a obmedzenia verejného života v ČR a SR sa výrazne podpisujú na nákupnom správaní zákazníkov. Česi aj Slováci sa intenzívne presúvajú do online prostredia a uprednostňujú e-shopy ako bezpečnejší variant nákupu.

Obrat pri medziročnom porovnaní stúpol v oboch týchto krajinách o viac ako 70 percent, v Maďarsku o viac ako 100 percent, v Rakúsku vyše 300 percent. Prevádzka v Alze sa začína približovať predvianočnému obdobiu.

Všetky oddelenia a systémy prechádzajú obrovským náporom, ktorý zatiaľ firma zvláda, lebo sa na situáciu dostatočne rýchlo adaptovala.

"Zmeny v nákupných zvyklostiach sú znateľné, vyťaženie e-shopu a našich prevádzok môžeme prirovnať k hlavnej sezóne (november, december). Na vzniknutú situáciu sa snažíme pružne reagovať, priebežne posilňujeme personál a neustále dopĺňame skladovú zásobu. Medzi najžiadanejšie patria vybavenie pre prácu z domu - predaja notebookov a monitorov stúpli medziročne o viac ako 100 percent, tlačiarní, počítačových komponentov a príslušenstva o viac ako 60 percent, kancelárskych potrieb o 78 percent. Celý segment Alza pre firmy vyskočil o 66 percent. Sme pripravení zákazníkom ponúknuť čo najširší sortiment vecí, ktoré im uľahčia zvládnutie mimoriadnych opatrení, ako je karanténa, práca z domu alebo starostlivosť o deti, ktoré nemôžu do školy," hovorí obchodný riaditeľ Alza.cz Petr Bena.

Drogistický tovar a potreby pre psov a mačky zaznamenali historicky najsilnejší týždeň, kedy celá rada produktových skupín ako napr. potreby pre najmenších (detské plienky a detská výživa), výrobky na pranie alebo dezinfekčné prostriedky medziročne rástli o viac ako 200 percent.

Významný nárast firma zaznamenala aj v oblasti trávenia voľného času. Zákazníci vo väčšej miere zaobstarávajú najrôznejšie športové vybavenie - nárast viac ako 200 percent (najviac elektrobicykle, kolobežky, bežecké pásy, cyklistické trenažéry) alebo papierové a elektronické knihy (+95 percent). Hry a herné konzoly, stavebnice a doskové hry narástli viac ako trojnásobne.

Predaje šijacích strojov narástli o 301 percent, čističky vzduchu, domáce pekárne a mrazničky vykázali zhodne nárasty viac ako 700 percent.

Veľkým témou pre zákazníkov je tiež domáce vzdelávanie detí. Medzi knihy s najväčším nárastom predajov sa aktuálne radí publikácia pripravujúca žiakov na prijímacie skúšky, na maturity a testy.

"V kontexte narušenie výrobného reťazca a očakávaného výpadku dodávok v priebehu Q2, sme v januári a februári navýšili skladové zásoby o viac ako 60 percent. Preto sme v súčasnej situácii schopní vyriešiť skokové navýšenie dopytu zo strany firiem pri riešení ich infraštruktúry a nečakanej práce z domu," dodáva ďalej Bena.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.