Pixabay
StoryEditor

Marketéri využívajú aj staré databázy a posielajú irelevantné emaily

25.03.2020, 11:28
Autor:
(čtk)(čtk)
Odborník to kritizuje. Objem poslaných emailov stúpol počas pandémie o tretinu.

Objem rozoslaných komerčných emailov vzrástol vo svete o viac ako 30 percent v porovnaní s priemernými hodnotami typickými pre toto obdobie. Množstvo celosvetovo rozosielaných správ sa aktuálne približuje každoročným pomyselným vrcholom, ktoré nastávajú v období Black Friday a Vianoc. Vyplýva to z údajov spoločnosti Mailkit, ktorá sa zaoberá automatizovaným rozosielaním marketingových správ.

Všetky spoločnosti sa podľa riaditeľa Mailkit Jakuba Olexa snažia rozosielať emaily o koronavíruse, 99 percent z nich však obsahuje len irelevantné uistenia s nulovou pridanou hodnotou pre koncového príjemcu. Toto správanie je charakteristické pre firma na celom svete.

Vo väčšine prípadov odosielatelia panikária a emaily posielajú na všetkých príjemcov v ich databázach vrátane tých, ktorým posledné mesiace alebo roky vôbec nič neposielali.

Medzi 13. a 17. marcom zaznamenal Mailkit v spamovým pasciach nárast počtu správ v stovkách percent. Tento nárast poukazuje na to, že marketéri začali používať zastarané databáza kontaktov, na ktoré ešte navyše posielali irelevantné správy. Najviac spamových správ obsahovalo tipy na rýchle zbohatnutie skrz práce z domu. Druhým najrozšírenejším obsahom správ, ktoré končili v spame, boli ponuky na pôžičky.

Ak to nie je naozaj nevyhnutné, nemali by firmy rozosielať emaily ohľadom koronavírusu. "Nikto nepotrebuje čítať o tom, že vaša firma robí to najlepšie pre ochranu zdravia vašich zamestnancov a zákazníkov. To by ste mali robiť aj bežne po celý rok. Ak máte potrebu takto informovať, skúste využiť sociálne siete," podotkol Olexa. Obstarávatelia by mali zvážiť, či je email naozaj vhodným komunikačným kanálom napríklad v porovnaní s SMS.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 22:55