Keďže olympijské hry sledujú po celom svete stovky miliónov divákov, firmy toto podujatie nesmierne láka.TASR
StoryEditor

Odložené olympijské hry zasiahnu stovky spoločností. Najviac japonských sponzorov

26.03.2020, 07:30
Autor:
ČTKČTK
Olympijské hry v Tokiu sa presúvajú z tohtoročného leta na budúci rok.

Kvôli odloženiu olympijských hier v Tokiu z tohtoročného leta na budúci rok musia svoje plány na túto najväčšiu marketingovú akciu prehodnotiť stovky spoločností z celého sveta.

Najviac však toto opatrenie postihne 66 japonských sponzorov, napísala dnes agentúra Bloomberg. Organizátori sa totiž v geste národnej hrdosti opreli o domáce značky, ako je pivovar Asahi Group Holdings či výrobca obuvi, športových potrieb a športového oblečenia Asics. Japonské firmy do olympijských hier investovali 3,3 miliardy dolárov (v prepočte takmer 3.1 miliardy eur), čo je trojnásobok predchádzajúceho rekordného domáceho vkladu.

"Táto investícia nezahŕňa partnerstvo s japonskými spoločnosťami Toyota, Bridgestone a Panasonic a ich príspevky do programu hlavných sponzorov," upozornil John Coates z Medzinárodného olympijského výboru (MOV).

Napríklad najväčšia japonská investičná banka a maklérska spoločnosť Nomura Holdings sa chcela podľa jej hovorcu zviditeľniť pred potenciálnymi klientmi a motivovať svojich zamestnancov. Teraz bola ale na ostrove Hokkaidó zrušená veľká akcia spojená s olympijskými hrami i aprílová kampaň v obchodných domoch. Manažéri Nomury sa mali dokonca zúčastniť štafety s olympijským ohňom.

Pivovar Asahi mal zase v pláne počas hier propagovať svoj ležiak Super Dry, z ktorého sa snaží urobiť medzinárodnú prémiovú značku. Dostal právo predávať svoj nápoj všade, kde sa hry mali konať. Hoci väčšina plánov sa len odloží o rok, práca marketérov môže sčasti prísť navnivoč, napísala agentúra Bloomberg. Spoločnosti produkty, ktoré prichystali pri príležitosti olympijských hier, uvedú na trh tak ako tak, avšak s menšou okázalosťou.

Odloženie hier dopadne aj na veľkú japonskú reklamná spoločnosť Dentsu Group, ktorá sprostredkovala veľa sponzorských partnerstiev. Firma čakala, že jej vďaka hrám narastú tržby o 200 miliárd jenov (zhruba 1,6 miliardy eur), ale to je teraz podľa analytikov banky Citigroup ohrozené

​Odklad prináša veľkým reklamným spoločnostiam aj pozitíva. Hry budú môcť propagovať v čase, keď už ľudia nebudú obmedzení karanténnymi opatreniami, dodáva Bloomberg.

Japonský výrobca pneumatík Bridgestone okrem iného dodal pneumatiky pre olympijské autobusy a tiež novú sadu bicyklov. Bridgestone si tiež prenajal priestor, kde chcel organizovať akcie a predvádzať svoje produkty. Podobne to robí väčšina z veľkých sponzorov a do podobných projektov už vložili obrovské sumy, uviedol marketér Rick Burton, ktorý na olympijských hrách v Pekingu pred 12 rokmi propagoval americký tím.

Toyota za desaťročné hlavné sponzorstvo zaplatila 200 miliárd jenov, píšu japonské médiá. Pre tokijské hry automobilka navrhla nový model vozidla taxislužby a do premiestňovania ľudí chcela zapojiť elektrické vozidlá, autobus na palivové články a trajekt.

Väčšina globálnych partnerov olympijských hier má uzatvorené dlhodobé dohody, ktoré trvajú viacej olympijských cyklov. Spoločnosti platia miliardy dolárov, aby sa ich značka a produkty videlo 7,8 milióna držiteľov lístkov a ďalších viac ako štyri miliardy divákov, ktorí olympijské hry sledujú v televízii či online.

01 - Modified: 2021-08-02 09:23:05 - Feat.: - Title: Letné olympijské hry 2024 v Paríži budú veľkolepé, sľubuje predseda organizačného výboru 02 - Modified: 2021-07-23 15:03:42 - Feat.: - Title: Začali sa olympijské hry v Tokiu. Pozrite si, kedy budú v akcii slovenskí reprezentanti 03 - Modified: 2021-07-23 08:48:03 - Feat.: - Title: Skejtbording je prvýkrát olympijským športom. Facebook a Droga5 zareagovali sériou spotov 04 - Modified: 2021-07-22 15:08:13 - Feat.: - Title: Eurosport spustí počas olympijských hier sedem bonusových kanálov 05 - Modified: 2021-07-15 12:22:59 - Feat.: - Title: RTVS bude olympiádu vysielať priamo z dejiska. Do Tokia poslal dve tony techniky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 00:00