Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.03.2020, 12:56

Digitálne agentúry hľadajú riešenia, ako prekonať momentálnu krízu

Peter Šurín hovorí aj o tom, že sa rieši existencia agentúr.

Digitálne agentúry hľadajú riešenia, ako prekonať momentálnu krízu
Zdroj: adma

Zmena zo dňa na deň. Aj takto by sa dalo charakterizovať to, čo sa udialo v oblasti marketingovej komunikácie za necelé dva týždne. Výraznú zmenu pocítili ako prvé eventové agentúry, ktoré najskôr jemne avizovali, potom priam bili na poplach a vo veľkom rušili eventy. Po pár dňoch sa do neistej situácie dostali všetci, ktorí sa podieľajú na marketingovej komunikácii značiek, vrátane zadávateľov. Sondu, ako pandémia poznačila segment v online, urobila medzi svojimi členskými agentúrami Asociácia digitálnych a marketingových agentúr (ADMA). O výsledkoch sme sa rozprávali s jej prezidentom Petrom Šurínom.

Výrazné prepady

Agentúry ohlásili prepady tržieb v úrovniach od 10 percent do 50 percent za jediný týždeň. Je to veľký rozptyl, závisí však od typu a charakteru služieb konkrétnej digitálnej agentúry. Prevažná väčšina sa však zhodla na prepade o 20 až 30 percent, čo je v rámci týždňového obdobia extrémne číslo.
„V rámci číselného vyjadrenia siaha okamžitý výpadok až do výšky 6,5 milióna eur,“ hovorí prezident asociácie agentúr Peter Šurín. „Aj to len za obdobie od apríla do júna, dosah na zotavenie trhu si momentálne netrúfa odhadnúť nikto z nás.“ Napriek tomu, že už existujú prvé predikcie, nikto dnes reálne nedokáže zhodnotiť to, ako sa bude situácia vyvíjať. V každom prípade mnohí ju považujú za bezprecedentnú. Podľa Šurína tí najpesimistickejší hráči hovoria o tom, že trh sa do bežných trhových podmienok vráti do jedného roka.

Situácia v digitálnych agentúrach

„Nemám informáciu o tom, že by existovala agentúra, ktorá by svojim zamestnancom nedala home office,“ hovorí Šurín za asociáciu. Naopak, špecifikuje situáciu, ako sa z jedného dňa na druhý zmenil spôsob práce. „Samozrejme, tento krok veľmi ovplyvnil efektivitu práce. Komunikácia zaberá zrazu obrovské množstvo času, tým sa znížila aj efektivita,“ vysvetľuje Šurín. Po prvom týždni sa v agentúrach dobiehali práce, ktoré boli zadané, dnes je projektov menej a agentúry riešia rôzne opatrenia na to, aby ľudia nesedeli bezcieľne za počítačom. Vedenie agentúr sa snaží nájsť spôsob, ako najviac odolať tejto situácii. Niektorí sa snažia dohodnúť na dovolenkách pre tých, ktorí momentálne nie sú vyťažení. Rieši sa existencia agentúry, pretože nastane veľký výpadok cash-flow,

89% zľava na predplatné

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.