Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.04.2020, 14:38

ÚĽUV mení koncept. Aj tradičné remeslo môže vyzerať fresh

Kreatívu zastrešila agentúra MAYER/McCANN Erickson.

ÚĽUV mení koncept. Aj tradičné remeslo môže vyzerať fresh
Zdroj: Mayer/McCann Erickson

Ústredie ľudovej umeleckej výroby dlhodobo vzbudzovalo imidž retro značky s nízkym zásahom na mladých ľudí, ktorých tradičné techniky výroby neoslovujú. Agentúra MAYER/McCANN Erickson sa  rozhodla tieto predsudky zbúrať moderným vizuálnym prístupom.

Dôvodom zmeny komunikačného konceptu je ukázať, že aj značka, ktorej cieľovú skupinu tvoria prevažne starší, môže byť aj súčasťou sveta mladých ľudí. Zámerom je vytvoriť konzistentný koncept, ktorý pomôže značke budovať jej výnimočnosť.

Zdroj: Mayer/McCann Erickson

​„Odvážnym krokom do tohto sveta je nový koncept vizuálnej komunikácie s výzvami Zaži remeselnú realitu a Remeslo nevytlačíš. Pre ÚĽUV tento koncept znamená výrazný odklon z doteraz zaužívaného imidžu retroznačky, ktorý sa vyznačoval malým zásahom na mladú generáciu tak na strane producentov, ako aj konzumentov,“ dopĺňa Monika Mikušiak, manažérka úseku propagácie pre ÚĽUV. 

Hlavnou ideou kampane bolo využiť súčasný digitálny a virtuálny trend a ukázať mladej generácii, že nie všetko sa dá skutočne digitalizovať, napodobniť či naprogramovať. Lebo výnimočnosť ľudského dotyku, kreativity a poctivého remesla je nenahraditeľná a neopakovateľná.

Vizuálna kampaň bude sprevádzať hlavné výročné podujatia, ako aj bežnú komunikáciu inštitúcie počas výročného roka.

Zdroj: Mayer/McCann Erickson

​Tento rok oslavuje ÚĽUV dve jubileá 75. výročie vzniku a 30. ročník známeho festivalu Dni majstrov. "Jubileá sú dôvodom na zastavenie a zamyslenie sa. A to nielen nad minulosťou, ale najmä nad budúcnosťou tradičného remesla v modernom svete. Vo svete, kam máme šancu prestúpiť jedine pomocou mladých ľudí a ich sviežich nápadov, ktoré nesú estetickú a racionálnu stopu remeselných zručnosti a vynaliezavosti našich predkov," vysvetľuje Monika Mikušiak. 

Vizitka kampane:

Klient: ÚĽUV
Agentúra: MAYER/McCANN Erickson
Creative director: Martin Benca
Art director: Matej Klíč, Miroslava Králiková, Pavol Kornúcik
Copywriter: Richard Klvač, Milan Macko
Strategy director: Martin Kozár
Account manager: Paola Hemzová

ÚĽUV je štátna organizácia zodpovedná za ochranu tradičných techník remeselnej výroby a ľudovej umeleckej tvorby. Jej história siaha až do roku 1945, odkedy je dlhé roky vnímaná akozáruka najvyššej kvality ľudovej umeleckej výroby na Slovensku. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.