Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.04.2020, 08:00

Miliarda dolárov za kampaň. Toľko minul Bloomberg za svoju neúspešnú prezidentskú kandidatúru

Bloomberg vynaložil v priemere 18 miliónov dolárov na zabezpečenie jedného delegáta.

Miliarda dolárov za kampaň. Toľko minul Bloomberg za svoju neúspešnú prezidentskú kandidatúru
Zdroj: Reuters

Americký miliardár Michael Bloomberg utratil za svoj neúspešný pokus o zisk nominácie Demokratickej strany na prezidenta USA viac ako miliardu dolárov (zhruba 921 miliónov eur). S odkazom na údaje americkej federálnej volebnej komisie to uviedol server Politico.

Bloombergova kampaň trvala len 104 dní a skončila 4. marca po tom, čo mediálny magnát nezískal očakávanú podporu pri takzvanom volebnom superutorku. Podarilo sa mu síce získať niekoľko desiatok delegátov na letný nominačný zjazd, avšak jeho výkon ďaleko zaostával za senátorom Berniem Sandersom a bývalým viceprezidentom Joeom Bidenom, ktorý je teraz jediným zostávajúcim uchádzačom.

Miliardár dokázal ovládnuť len jediný súboj, a to volebné zhromaždenia v teritóriu Americká Samoa. Zabezpečil si dohromady 55 delegátov z 1991, ktorí sú potrebné pre automatický zisk nominácie. Bloomberg tak vynaložil priemerne vyše 18 miliónov dolárov na to, aby si zabezpečil jedného delegáta.

Sanders, ktorý ukončil svoju kampaň o dlhšie ako mesiac po Bloombergovi a získal mnohonásobne viac delegátov, utratil do konca marca dohromady necelých 200 miliónov dolárov (184 miliónov eur). Joseph Biden, ktorý má v podstate isté, že sa stane v novembri vyzývateľom súčasného republikánskeho prezidenta Donalda Trumpa, na svoju kampaň vynaložil podľa posledných dostupných údajov menej ako 76 miliónov dolárov (70 miliónov eur).

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.