StoryEditor

Korona nie je o tom, že mení biznis naruby. Je akcelerátorom

13.05.2020, 12:10
Martin Porada z agentúry 2Create hovorí o tom, ako koronakríza zmenila biznis agentúr. Aké rady dávali v tomto čase klientom.

"Myslím si, že v blízkej budúcnosti sa dodávatelia prestanú škatuľkovať na reklamné agentúry, poradenské firmy, technologických dodávateľov... Bude dôležité hlavne to, kto mi vie ponúknuť riešenie, ktoré rieši schopnosť firmy adaptovať sa na nové paradigmy biznisu," hovorí Martin Porada z agentúry 2Create. S Martinom sme sa rozprávali aj o tom, ako koronakríza zmenila biznis agentúr.

Čo prežívala a prežíva dnes vaša agentúra?

V prvom rade sme riešili pri lockdowne zdravie a bezpečnosť všetkých zamestnancov. Technicky sme boli na situáciu už dávno pripravení, keďže home office využívame úplne bežne. Prepnutie celej firmy do nového módu nás teda nijako nebrzdí. Z ľudskej stránky bolo veľmi dôležité, aby sme si všetci vo firme vysvetlili, v akej situácii sa nachádzame a že to nebude trvať len pár dní, ale je to „nový normál“. Snažím sa v živote nevenovať energiu veciam, ktoré neviem zmeniť. My nevieme šiť rúška, ale vieme pomáhať našim klientom ekonomicky prežiť a prípadne aj vedieť identifikovať a využiť v tejto situácii príležitosti. O situácii sme sa rozprávali nielen na úrovni jednotlivých oddelení a celej firmy, ale zároveň som mal rozhovor s každým z 30 zamestnancov osobitne. Jasné, že kolegov zaujímali veci, ktoré sa šuškajú na trhu o prepúšťaní v agentúrach a znižovaní platov. U nás je situácia úplne opačná. Žiadne znižovanie platov, žiadne prepúšťanie, práve naopak. Prijali sme ďalších kolegov do digitálu a stále sme na love ďalších šikovných hláv, ktorým sa páči naša filozofia. Od prvého momentu nám všetkým bolo jasné, že situácia nebude jednoduchá. Od minulého roka však v našom self promo tvrdíme, že táto kríza nebude pre každého. Naším riešením je absolútna individuálna proaktivita smerom ku klientom.

Smerom ku klientom?

Áno, proaktívne sme s každým jedným klientom viedli dlhé rozhovory a hľadali sme každému jednému riešenie na mieru.

Aké to boli rozhovory?

Strategické. Niektoré trvali aj celé hodiny a detailne sme rozoberali dosahy situácie na ich podnikanie. Naši klienti vedia, že je pre nás kľúčové čo najlepšie poznať ich biznis, byť pre nich poradcom a partnerom až na úrovni produktu či služby. Skrátka neby...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 10:04