Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.05.2020, 09:20

Kríza je príležitosť, aby sme sa zmenili, hovorí šéfka marketingu VÚB banky

Ako vidí komunikáciu v budúcnosti, hovorí Martina Hrivnáková, riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky.

Kríza je príležitosť, aby sme sa zmenili, hovorí šéfka marketingu VÚB banky
Zdroj: Martina Hrivnáková

VÚB banka ako jedna z prvých výrazne zasiahla do komunikácie tak, že v rámci CSR projektov podporila pľúcnymi ventilátormi nemocnicu v Bratislave a svoj mediálny priestor venovala na pomoc projektu Kto pomôže Slovensku. Prečo prišli práve tieto rozhodnutia a ako vidí komunikáciu ako takú v budúcnosti, hovorí pre Stratégie Martina Hrivnáková, riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky.

Viete nám priblížiť, čo sa udialo u vás na marketingu počas prvého týždňa pandémie u nás?
Musím priznať, že my sme začali opatrenia pripravovať už skôr, lebo sme mali informácie z materskej spoločnosti v Taliansku. Napriek tomu to bolo relatívne náročné obdobie a chvíľu nám trvalo, kým sme sa adaptovali na nový spôsob spolupráce. Najmä pre kolegov z prvej línie to bola nová skúsenosť a tam sme aj zamerali naše komunikačné úsilie.

Môžete byť konkrétnejšia?
Ako prvú sme naštartovali internú komunikáciu, pretože tá je kľúčová v tejto dobe – zamestnancov kontinuálne informujeme, čo sa deje vnútri banky, ako budeme postupujeme a podobne, aby cítili, že majú v nás podporu, že to nie sú samostatné jednotky niekde na home office alebo že na nich v pobočke niekto zabudol, ale stále sme jeden tím a chceme urobiť všetko pre ich pocit bezpečia. V okamihu, keď sa potvrdil prvý prípad, začali sme riešiť, ako vieme ako banka pomôcť, a to či už zdravotníctvu alebo našim klientom – veľmi rýchlo sa nám podarilo zohnať respirátory pre Univerzitnú nemocnicu. Už v začiatkoch sme sa spojili s ľuďmi z iniciatívy Kto pomôže Slovensku a ďalšiu pomoc sme riešili v spolupráci s nimi. Aj teraz im okrem toľko potrebných financií poskytujeme náš reklamný priestor a tiež projektového manažéra, ktorý im pomáha s organizáciou pomoci a fundraisingom. A spolu s prístrojmi sme sa zaviazali pomôcť i našim klientom, ktorých pandémia zasiahla a ohlásili sme možnosť odkladu splátok, pred tým, než prišlo k spoločnému konsenzu so štátom.

Pandémia nás zasiahla krátko pred štartom novej kampane. Naša pripravená komunikácia prestala byť zo dňa na deň relevantná a museli sme sa rozhodovať, čo budeme robiť ďalej.

V rámci CSR komunikácie ste zareagovali ako jedna z prvých značiek, v čase, keď prichádzali prvé hrozné správy z Talianska, v kombináciou s našou nepripravenosťou ste dodali nemocnici v Bratislave pľúcne ventilátory. Mali ste aj toto rozhodnutie jednoduchšie kvôli podpore z Talianska? Prečo ste sa rozhodli pre túto pomoc?
S týmto nápadom prišiel priamo náš generálny riaditeľ Alexander Resch. Vedeli sme, čo deje v iných krajinách, nielen v Taliansku, a čo najviac chýba a čo bude dôležité v nasledujúcich dňoch či týždňoch, takže rozhodnutie bolo úplne jasné. Bola to otázka rýchlej, ale aj veľmi ľudskej reakcie banky na kritickú situáciu, ja si to veľmi vážim a rovnako aj moji kolegovia.

Ako plánujete v týchto CSR aktivitách pokračovať?
Stále hľadáme možnosti, ako pomôcť. Ako som už spomínala, kontinuálne spolupracujeme s iniciatívou Kto pomôže Slovensku. Myslíme si, že je to v tejto chvíli zmysluplné a vidíme v tom potenciál aj do budúcnosti. Pomáhame naďalej a budeme sa snažiť byť tam, kde to bude potrebné a kde sa pomoci nebude dostávať, bude toho určite viac... Nie je to pre nás žiadna novinka, cez našu nadáciu to robíme už viac ako 15 rokov.

V rámci komunikácie v televízii ste svoj kúpený mediálny priestor venovali aktivite Kto pomôže Slovensku. Prečo ste sa rozhodli pre túto aktivitu?
Pandémia nás zasiahla krátko pred štartom novej kampane. Naša pripravená komunikácia prestala byť zo dňa na deň relevantná a museli sme sa rozhodovať, čo budeme robiť ďalej. Pokračovali sme však v reagovaní na aktuálnu situáciu a začali sme hneď spolupracovať na pomoci v prvej línii s crowdsourcingovou organizáciou Kto pomôže Slovensku. Hľadali sme najlepšie riešenie z daných možných aj v súlade s hodnotami našej značky a snažili sme sa zmysluplne využiť prostriedky, ktoré sme mali alokované na kampaň. Celý svoj mediálny priestor sme preto poskytli iniciatíve Kto pomôže Slovensku a teší nás, že sa ďalšia firma rozhodla pokračovať v tejto aktivite. Aj to je jedna z vecí, keď vidíme, ako a ktorá firma dokáže reagovať a často primárne nielen za cieľom sa zviditeľniť, ale skutočne pomôcť včas dobrej veci.

Ako máte momentálne nastavenú komunikáciu v médiách?
Máme ju rozfázovanú na tri etapy. Pomenovali sme si ich outbreak – vypuknutie, druhá je recovery – oživenie, a tretia je nový normal. Momentálne sme ešte stále v prvej fáze, ale už sa blížime k druhej, keď budeme musieť riešiť finančné problémy klientov. Je to pre nás veľká výzva na dobré odkomunikovanie a zvládnutie. Myslím si, že to bude kľúčové pre ďalší vzťah našich zákazníkov s našou značkou.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.