StoryEditor

ADMA názor: SEO v čase pandémie

25.05.2020, 11:15
Autor:
pzpz
Malo by byť automatizované alebo manuálne? Radia odborníci.

Odborníci z Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA) sa v májovom vydaní Stratégií vyjadrovali na tému SEO. Pýtali sme sa ich, či by malo byť automatizované alebo by sa malo zadávať manuálne. 

ADMA
Andrej Laciak
SEO analytik
paravan interactive



Tak ako v každom odvetví, aj pri SEO je automatizácia veľmi dôležitá. Šetrí množstvo času a finančných prostriedkov nielen na strane agentúry, ale aj klienta. Nemyslím si však, že obdobie pandémie vplýva na množstvo automatizácie v SEO. Sú aktivity ako napríklad reporting, ktoré je vhodné si uľahčiť a automatizovať, ale existujú aj aktivity, ktorým by ste stále mali venovať manuálnu pozornosť.

ADMA
Peter Svatoň
Head of SEO
Visibility



Aj keď sa to možno na prvý pohlaď nezdá, SEO nemá vypracovanú exaktnú metodiku na vyriešenie všetkých problémov, s ktorými sa môžete stretnúť pri optimalizácii webu. Som zástanca myšlienky, že pri riešení optimalizácie a nielen počas pandémie treba pristupovať k problémom individuálne a manuálne. Automatizáciu vieme následne využiť pri práci s dátami, reportingu alebo pri aplikovaní vzorov, ktoré sme individuálne a manuálne zistili v predchádzajúcich krokoch.

ADMA
Andrej Miklošík
SEO Specialist
PS:Digital



Funkčné a dlhodobo udržateľné automatizované SEO som zatiaľ nevidel, a keď je niečo dobre automatizované, tak len čiastkové aktivity, napr. zber a vyhodnocovanie údajov. Automatizovane dokonale nefungujú dokonca ani len algoritmy na interné linkovanie, určite by teda SEO malo byť naďalej manuálne, aj v čase pandémie, ktorá na výkonnosti ML/AI-driven systémov nič nemení.

Upokojte sa, bude to dobré! Upokojte sa, bude to dobré! ADMA
Miriam Holá
Performance Director
SCR interactive



Myslím, že neexistuje nejaké špecifické SEO počas pandémie. To by muselo byť aj SEO letné či zimné, chrípkové či diétne. A či by malo byť automatizované alebo manuálne? Malo by byť kombináciou efektívnosti s výkonom. To znamená využívať nástroje, ktoré nám uľahčia prácu a ušetria čas (automatizácia), a následne skontrolovať SEO logiku spolu so sedliackym rozumom (manuálnosť).

01 - Modified: 2019-10-10 06:34:48 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Ktoré aktivity v digitálnom marketingu robia firmy inhouse a ktoré zadávajú externe? 02 - Modified: 2019-11-06 07:49:44 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Interaktívne bannery. Ako vyriešia bannerovú slepotu a aká je ich budúcnosť? 03 - Modified: 2019-12-04 08:05:52 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Black Hat SEO. Kedy má zmysel, aby ho agentúry využili? 04 - Modified: 2020-02-26 07:04:02 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Funguje performance aj bez brandingu?
01 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 02 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 03 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu 04 - Modified: 2023-04-04 08:19:11 - Feat.: - Title: Najväčšie problémy digitálnych agentúr: Nedostatok ľudí, tendre a hodinové sadzby 05 - Modified: 2022-11-28 07:16:54 - Feat.: - Title: Na online nákupy minú Európania priemerne 340 eur mesačne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:53