Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.06.2020, 08:25

Simona Skoková: Komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia

Predstavujeme talenty z PR brandže.

Simona Skoková: Komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia
Zdroj: archív S.S.

V rubrike talentov z brandže spúšťame PR edition, ktorú otvára Simona Skoková, Account Manager z agentúry Neopublic.

„Už ako školáčku ma bavili slohy a tvorba textov. Počas vysokej školy, študovala som žurnalistiku na Masarykovej univerzite v Brne, som začala písať články do univerzitného časopisu. Po štúdiu som sa zamestnala ako redaktorka denníka, kde som sa venovala zahraničnému spravodajstvu,“ hovorí o sebe na úvod Simona.

Neskôr sa Simone naskytla príležitosť dostať sa do sveta PR a v októbri 2016 nastúpila do Neo rodiny – Neopublicu. „Už štvrtý rok sa intenzívne venujem práci pre klienta Orange, s ktorým sa momentálne teším na pokračovanie úspešnej kampane LOVEstories. Špecializujem sa najmä na technologických a ekonomických klientov. Robila som PR pre firmy ako AeroMobil, Huawei, c2i, 01 People, Finnest, Fumbi, Goldside či Callio. Moje poznávacie znamenie: perfekcionista :),“ predstavuje sa Simona.

Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?

Vďakabohu som zdravá, šťastne vydatá, mám skvelú rodinu, prácu, ktorá ma baví, mám kde bývať, čo jesť, viem si dopriať aj čosi navyše... Občas si poviem, že sa mám až príliš dobre :). Ale o to viac si svoj život cením. Blíži sa moje ďalšie jubileum, tak viac v týchto dňoch bilancujem a dávam si predsavzatia do ďalšej dekády (A5-ka je už skoro plná :)).

Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili za posledný rok?

V osobnom živote bolo mojím veľkým míľnikom to, že som sa vydala a stala sa zo mňa pani :). V pracovnej sfére bola pre mňa zaujímavou skúsenosťou určite dlhodobá karanténa a s ňou spojený home office. Zistila som o sebe veľmi veľa vecí, napríklad, že doma som omnoho produktívnejšia a koncentrovanejšia ako na samotnom pracovisku.

Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?

Každá zmena je v niečom dobrá a myslím si, že aj túto krízu treba brať ako nový apel aj v oblasti komunikácie. V obrovskej miere posilnil online a komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia. Je to príležitosť pre mnohé firmy robiť veci inak, robiť ich lepšie, efektívnejšie, cielenejšie. Kríza neznamená automaticky položenie na kolená. Čo ťa nezabije, to ťa posilní – to sa dá aplikovať v každej oblasti, aj v PR :).

Kríza výrazne zmenila zmýšľanie, hodnotový rámec, potreby a citlivosť zákazníkov a tomu sa budú musieť značky a firmy prirodzene prispôsobiť.

Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?

PR je najmä o media relations a základ dobrých a trvalých vzťahov bude vždy postavený na osobných stretnutiach. Toto online nikdy nenahradí.

Ako rada trávite čas, keď nepracujete?

Je toho viac :). Keďže trávim väčšinu času v office, keď mi padne, ťahá ma to nasať do pľúc čerstvý vzduch. Bývam blízko lesa, čo rada využívam, doma rada relaxujem pri dobrom dokumente alebo s vyloženými nohami a dobrou knihou na našej terase. Počas karantény som začala doma pravidelne plankovať a počúvať podcasty. A momentálne začínam s fyzioterapiou. 

Čokoľvek, čo rada sledujete alebo vás inšpiruje?

Inšpiruje ma život samotný. Rada sledujem všetky jeho podoby, príbehy a osudy ľudí, zákonitosti prírody, ktoré sú pre mňa umením pochopiť... Snažím sa byť stále niečím alebo niekým inšpirovaná, rozširuje mi to obzory a učí ma to byť odvážnejšou.

​Cestovateľské okienko:

Na cestovateľské zážitky bol v mojom živote určite najbohatší rok 2019. Prvýkrát som vycestovala do Ameriky, zamilovala som si Miami a najjužnejší ostrov USA – Key West, výletnou loďou som sa týždeň plavila po prekrásnych karibských ostrovoch, navštívila som Afriku a stihla som si splniť aj svoj celoživotný sen, a to rovno na svadobnej ceste – spoznala som Havaj.

Zdroj: archív S.S.
Zdroj: archív S.S.

​​Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Za posledné obdobie ma najviac dostala televízna reklama od Dedoles. Vtipní tancujúci škrečkovia, doslova nákazlivá zvučka, ktorú si človek ide stále v hlave a veselá emócia – za mňa skvelé kombo :). Oceňujem odvahu firmy zainvestovať a ísť do televízie, výborné načasovanie reklamy počas domácej karantény a zásah na všetky vekové kategórie. Bravúrnym spôsobom využili situáciu a výrazne si tak zvýšili povedomie o značke.

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Každá jedna. Som človek, ktorý sa nebojí kritiky, naopak, potrebujem ju pre svoj rozvoj, motivuje ma. Mrzí ma, keď vidím ľudí, ktorí nemajú schopnosť prijať ju a poučiť sa z nej.

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Určite by som sa chcela viac realizovať a učiť novým veciam, na ktoré mi je bežný deň krátky. Ale nechcem sa vyhovárať. Fascinujú ma cudzie jazyky, keby som si niekoľko z nich mohla z večera na ráno preliať do hlavy, zajtra by som hovorila 20 jazykmi :).

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Hmmm... Aké je moje poslanie? Verím, že každý nejaké má a hľadá ho celý život.

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Rada spomínam na naše služobné výjazdy v rámci B2B kampane, ktorú sme robili pre klienta Orange. Navštívili sme niekoľko slovenských spoločností, spoznali ich výrobu, ktorú sme mohli aj na vlastné oči zažiť. Najďalej sme s kolegyňou cestovali za zákazníkom do Bardejova, 7 hodín šoférovania bola teda riadna fuška :).

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.