Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.06.2020, 11:20

Letáky Lidla už vo svojich schránkach nenájdete, reťazec skončil s ich vydávaním

Ušetrené finančné prostriedky investuje Lidl do zníženia cien.

Letáky Lidla už vo svojich schránkach nenájdete, reťazec skončil s ich vydávaním
Zdroj: lidl.sk

Obchodný reťazec Lidl pristúpil k ďalšiemu kroku na ochranu životného prostredia. Najnovšie sa rozhodol úplne zrušiť distribúciu týždňových letákov do domácností. Vďaka opatreniam z posledných rokov ušetrí celkovo viac ako 4000 ton papiera ročne. Ušetrené finančné prostriedky sa diskont rozhodol investovať do výrazne a dlhodobo znížených cien zákazníkmi obľúbených výrobkov. 

V obchodnom roku 2018 zmenil Lidl formát letáku z rozmeru A3 na A4 a ušetril viac ako 1520 ton papiera. O rok neskôr zrušil distribúciu letákov v tretine regiónov a znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton. Aktuálne už letáky Lidla vo svojich schránkach nenájdete, bez ohľadu na to v ktorej časti Slovenska bývate. Reťazec udáva, že tak usporí približne 1700 ton papiera. Celkovo ušetrí Lidl 4100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70 000 dospelých stromov.

Tlačené letáky zostanú v predajniach

„Kríza spojená so šírením nového koronavírusu významne zasiahla nás všetkých, no zároveň ukázala, že sa dá fungovať aj inak, než sme boli doteraz zvyknutí. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing, a dodal: „Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a začnú sa správať ekologickejšie. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newslettrov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikáciách. Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách.“ Rozhodnutie Lidla oceňujú aj samotní zákazníci. Až 86 percent z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile diskontného reťazca online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou.

Zdroj: Youtube

​Plošné zrušenie pravidelnej týždňovej distribúcie papierových letákov do schránok prináša aj finančnú úsporu, ktorú sa Lidl rozhodol investovať do toho najpodstatnejšieho – do svojich zákazníkov. Diskont výrazne a dlhodobo znížil ceny množstva zákazníkmi obľúbených produktov. „Sme si vedomí našej zodpovednosti, a preto sa sústredíme na to podstatné – na našich zákazníkov. Tak ako sme robili všetko pre to, aby si mohli u nás nakúpiť všetko potrebné počas koronakrízy, môžu sa na nás spoľahnúť aj naďalej. Zákazníkom ponúkame výrazné a dlhodobé zlacnenie množstva výrobkov,“ uzavrel M. Nagy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.