Gettyimages
StoryEditor

Kaufland mení zloženie výrobkov. V produktoch vlastných značiek vylúči mikroplasty

18.06.2020, 19:10
Autor:
redred
Kaufland chce do roku 2025 znížiť spotrebu plastov o 20 percent.

V rámci stratégie REset Plastic si reťazec Kaufland dal za cieľ do roku 2025 znížiť spotrebu plastov o 20 percent.

Vylúčenie mikroplastov z receptúry vlastných produktov je jedným zo spôsobov, ako prispieva k dosiahnutiu cieľa a tým znižuje aj svoju záťaž na životné prostredie.

Zloženie kozmetických, pracích a čistiacich produktov vlastných značiek začal Kaufland meniť v roku 2013. Cieľom je do konca budúceho roka upraviť ich zloženie tak, aby neobsahovali žiadne pevné ani tekuté mikroplasty.

„Naša spoločnosť preberá ekologickú zodpovednosť za zákazníkov, a preto v zložení vlastných výrobkov nahrádzame mikroplasty prírodnými a obnoviteľnými surovinami. Týmto spôsobom chceme umožniť zákazníkom kúpiť si produkty ohľaduplné k životnému prostrediu,“ informovala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

​Pod mikroplastmi reťazec rozumie pevné, vizuálne rozpoznateľné plastové častice menšie ako 5 mm s abrazívnym efektom, ktoré sú nerozpustné vo vode. Delia sa na primárne a sekundárne.

Primárne sa pridávajú do zloženia produktov na docielenie určitých vlastností, ako sú peelingy, zubné pasty, sprchové gély či šampóny. V šampónoch tvoria ochranný film, ktorý uľahčuje česanie vlasov po umytí, alebo spevňujú účes po použití vlasových prípravkov. V čistiacich prostriedkoch zabraňujú opätovnému znečisteniu predmetov.

Sekundárne mikroplasty vznikajú rozkladom plastov v životnom prostredí a nazývajú sa aj makroplasty.

V sortimente vlastných značiek Kauflandu zákazníci nájdu už viac ako 70 produktov kozmetiky bevola® bez tekutých i pevných mikroplastov vrátane celého produktového radu bevola Baby®, ktorý je zameraný na starostlivosť o detskú pokožku. Zákazníci tieto produkty rozpoznajú vďaka logu Receptúra bez mikroplastov, informoval Kaufland v tlačovej správe.​

01 - Modified: 2020-06-18 17:23:35 - Feat.: 0 - Title: V Bille nastala „Doba slovenská“. Reaguje na nárast záujmu zákazníkov o slovenské výrobky 02 - Modified: 2020-06-18 17:24:32 - Feat.: 0 - Title: Letáky Lidla už vo svojich schránkach nenájdete, reťazec skončil s ich vydávaním 03 - Modified: 2020-06-16 08:28:35 - Feat.: 0 - Title: Tesco rozširuje ponuku výrobkov Finest 04 - Modified: 2020-06-18 17:19:41 - Feat.: 0 - Title: Lidl zvýšil podporu slovenských dodávateľov. Nakúpil od nich tovar za 320 miliónov eur
01 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov 02 - Modified: 2023-10-20 08:15:59 - Feat.: - Title: Kaufland má po 13 rokoch na Slovensku nového generálneho riaditeľa. Novým CEO je Sven Reinhard 03 - Modified: 2023-09-21 08:55:34 - Feat.: - Title: Kaufland má prvú zelenú predajňu. Pri jej stavbe použil drevo namiesto betónu 04 - Modified: 2023-09-14 11:23:00 - Feat.: - Title: Kaufland má nový spot o kupónoch. Vyzerá ako reality show 05 - Modified: 2023-08-31 08:00:00 - Feat.: - Title: Oceňovaná kampaň Nespokojní zamestnanci Kauflandu pokračuje spotom s lingvistkou Emíliou
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 14:28