archív M.H.
StoryEditor

Michal Hošták: Eventová sezóna je úplne stratená. Tento rok ju už nedobehneme

19.06.2020, 08:20
Autor:
pzpz
Predstavujeme talenty z PR brandže.

V rubrike talentov pokračujeme v PR edition. Dnes na otázky o práci aj voľnom čase odpovedal Michal Hošták z agentúry MEDIA CENTRAL.

Michal má dlhoročné skúsenosti s vedením printových titulov. Pôsobil ako marketingový riaditeľ rádia Jemné Melódie Pripravuje návrhy kreatívnych riešení pre klientov. Venuje sa strategickému plánovaniu, príprave komunikačných stratégií, internej a externej komunikácii firiem a tiež event manažmentu. 

Ako sa máte? Čo momentálne prežívate? 

Momentálne si užívam návrat do kancelárie po takmer troch mesiacoch. Nesmierne ma potešili moji kolegovia, ktorí návrat do práce po domácej izolácii vzali ako dobrý dôvod konečne si upratať stoly a kancelárie :). 

Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?

Asi ako všetci ostatní, úplne novou skúsenosťou bol príchod pandémie a úplná zmena sveta, ako sme ho vnímali. Zistil som, že čas spomaliť, zamyslieť sa a prehodnotiť veci nám dáva možnosť vymyslieť nové, dúfajme lepšie firemné, ale aj životné plány a stratégie.

Poučný pre mňa bol aj pocit zo zatvorených hraníc, kedy som si naplno uvedomil svoj život v slobode, ktorú naši rodičia v mladosti nemali. A ešte teda radosť kolegov z návratu do práce, ktorá nám snáď vydrží čo najdlhšie.

Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali? 

Mali sme rozbehnuté fajn projekty s našimi klientmi, ktorých realizácia sa musela posunúť. Verím, ale že sa k ich realizácii skôr či neskôr dostaneme. Čo je ale stratené úplne je eventová sezóna. Tú už tento rok nedobehneme.

Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?

V druhej polovici roka plánujem stabilizovať agentúru z pohľadu klientov a ich obnovených aktivít a tiež z pohľadu zamestnancov. Prehodnocujem, tak ako všetci ostatní, prácu z kancelárie a prácu z domu s ohľadom na efektivitu jednotlivých členov tímu.

Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?

Nielen kvôli pandémii, ale celkovo sa oblasť PR neustále vyvíja. Náš prístup ku klientom a ich požiadavkám na komunikáciu bol vždy koncepčný a snažili sme sa ponúknuť klientovi širší pohľad aj ponuku aktivít a tak sme vytvárali dlhodobé komunikačné stratégie, v ktorých sa spájal marketing, PR, platené spolupráce a tiež práca s influencermi a blogermi. PR ako také bolo vždy len jednou časťou komunikácie, ktorú navrhujeme. Pandémia však určite urýchlila nevyhnutnosť komunikácie na diaľku a cez moderné technológie. Prišli sme na to, že niektoré stretnutie stačí, aby bol telefonát a niektorý telefonát stačí, aby bol email.

Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?

Stretnutie pri dobrej káve alebo dobrom jedle online jednoducho nikdy nenahradí. Myslím si, že na osobnom stretnutí pri živom rozhovore vždy vzniknú nové nápady, prínosné spolupráce a niekedy aj pekné veľké projekty.

Ako rád trávite čas, keď nepracujete?

Mám veľmi rád architektúru, dizajn, jedlo a cestovanie, čo sa odrazilo aj na portfóliu našich klientov.

Čokoľvek, čo rád sledujete alebo vás inšpiruje? 

Keď človek cestuje, nachádza inšpiráciu na každom kroku. Od rôznych foriem komunikácie projektov, značiek, služieb až po zanietených ľudí, ktorí svoju prácu robia inovatívne.

Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Stretnúť krokodíla na chodníku cestou z večere. Divoké slony na pláži alebo západ slnka na Bali. Je toho veľmi veľa za čo som vďačný.

Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Ja úspech PR kampane nehodnotím len podľa najkreatívnejšej kreatívy. Dôležitejšie sú ukazovatele ako vplyv na predaj, vnímanie, či znalosť značky. Všeobecne za najlepšie kampane považujem tie s celospoločenským presahom, ktoré komunikujú posolstvá meniace zmýšľanie spoločnosti.

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Každá oprávnená.

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Ja sa rád dobre vyspím :).

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Ak by som si mohol vybrať jednu vec, ktorá môže zmeniť svet, ktorá by to bola?

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Sú to spomienky na šťastie a úľavu, ktoré sa dostavili po projektoch, ktoré nám na začiatku prišli zdanlivo nezvládnuteľné.

01 - Modified: 2020-06-12 10:31:14 - Feat.: 0 - Title: Simona Skoková: Komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia 02 - Modified: 2020-06-03 10:30:04 - Feat.: 0 - Title: Barbora Jančová: Pandémiu považujem za príležitosť. Zrazu všetko ide online 03 - Modified: 2020-05-21 09:39:33 - Feat.: 0 - Title: Miloš Szalay: Nečakal som na príležitosť. Oslovil som známe osobnosti a už to išlo 04 - Modified: 2020-05-29 08:30:21 - Feat.: 0 - Title: Naďa Lukáčiková: Chcem aby sa ukázalo, že goodvertising nie je len módny trend
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-14 07:59:58 - Feat.: - Title: Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých 03 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť 04 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 05 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:21