Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.06.2020, 07:00

Alexandra Gallisová: Pri brandovej komunikácii oceňujem schopnosť využiť potenciál produktov ako takých

Predstavujeme talenty z PR brandže.

Alexandra Gallisová: Pri brandovej komunikácii oceňujem schopnosť využiť potenciál produktov ako takých
Zdroj: archív A.G.

V PR edition talentov z brandže nemôžeme vynechať agentúru PR Clinic. Predstavujeme Alexandru Gallisovú. 

Saša sa začala venovať médiám a písaniu už počas štúdia. Popri škole pracovala na marketingových kampaniach pre e-shop Dedoles.sk, neskôr ako web editorka na portáli pluska.sk. Prácu za počítačom vymenila za terén a tri roky pôsobila ako redaktorka v Novom Čase, kde sa najradšej venovala témam z oblasti komunálnej politiky a developerom. Skúsenosti z oblasti médií a PR získala aj počas štúdia na Univerzite v Dubrovníku.

Do agentúry PR Clinic Saša nastúpila v novembri 2017 ako PR Consultant. Od júna zastáva v agentúre miesto Account Directorky. Prioritne sa venuje klientom z oblasti FMCG. Jej lovebrandom je značka Absolut, pre ktorú zastrešovala oceňované kampane Slovensko žije farbami a Ruku hore za toleranciu. Okrem toho do jej portfólia patria značky Ryba Košice, Tauris, Škoda Auto Slovensko či korporátna agenda Plzeňského Prazdroja Slovensko. Podieľala sa tiež na komunikačnej stratégii a projektovej komunikácii pre značky Šariš, Gambrinus, Birell či Pilsner Urquell.

Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?

Pracovne sa snažím dostávať do novej pozície a postupne spracovávať návrhy, ktoré by som chcela v agentúre realizovať. Tiež si veľmi rýchlo zvykám na novú kanceláriu a holografický obraz tigra, ktorý mi kolegovia z recesie kúpili na našej susednej Miletičke :D

Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?

Stala som sa krstnou mamou, čo bol asi najradostnejší moment tohto polroka. Potom sú tu, samozrejme, zmeny, ktoré prišli s koronou. Zistila som, že práca z gauča alebo postele nie je tak úplne pre mňa a nutne potrebujem pre takéto situácie pracovňu.

Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?

Áno, pandémia najviac zasiahla moje cestovateľské plány. Ak by bolo všetko po starom, bola by som teraz na 3-týždňovom road tripe, práve sa kochala nórskymi fjordami a ochutnávala škandinávsku kuchyňu.

Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?

Verím, že sa mi v práci podarí zrealizovať návrhy, ktoré mám v hlave. Postavila som pred seba aj niekoľko ďalších úloh a stanovila si viaceré ciele, ktoré sa týkajú osobnostného rozvoja. Niekedy som až príliš ambiciózna, takže bez dobrého time managementu to asi nedám :D No a samozrejmosťou je letná kempovačka s priateľmi v Slovinsku, ktoré sme si zamilovali. Verím, že žiadna druhá vlna nám to neprekazí.  

Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?

Pandémia zakývala budgetmi, čo bolo cítiť na komunikácii aj na media mixe. Do popredia šiel online a CSR aktivity. Značky sa okamžite museli prispôsobiť novému trendu, lenže aj tým sa podľa môjho názoru skôr či neskôr trh presýti. Veď už teraz vidíme množstvo kampaní či reklám, ktoré sú si veľmi podobné, prípadne úplne o tom istom. Kľúčové bude prichádzať s out of box ideami, odlíšiť sa, dbať o správne načasovanie, no popritom všetkom neprekročiť hranicu (ne)uveriteľnosti. Myslím si, že nie je nič horšie ako to, keď sa firma pustí ho niečoho, čo jej nie je ani z ďaleka vlastné.

Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?

Myslím, že všetci PR-nici sa zhodnú v tom, že budovanie media relations výlučne cez online jednoducho nejde. Na druhej strane, korona zmenila systém práce, sme viac zvyknutí na online meetingy, ktoré sa pre mnohých ukázali ako efektívne. Niečo sa teda určite zmení, no niet nad osobný kontakt. Vtedy vieme ísť viac do hĺbky a médiám poskytnúť to, čo naozaj potrebujú (alebo ich presvedčiť o tom, že to potrebujú :) ).

Ako rada trávite čas, keď nepracujete?

V poslednej dobe najmä sledovaním seriálov zo španielskej produkcie. Inak rada trávim čas v prírode, najradšej volíme také túry, kde to (napr. v špeciálnom batohu pre psíkov) zvládne aj naša Gučka. Čo ešte milujem, sú hudobné a street food festivaly.

Zdroj: archív A.G.

Čokoľvek, čo rada sledujete alebo vás inšpiruje?

Nie som typ, ktorý by aktívne vyhľadával inšpirácie. Skôr sa ku mne prirodzene dostanú samé. Veľmi rada cestujem a spoznávam, čo mi vždy prináša nové obzory s pridanou hodnotou.

Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Veľmi mi je blízka ázijská kultúra (a kuchyňa), preto ma najviac lákajú tieto krajiny. Zatiaľ mám precestované „len“ Japonsko, Bali, Malajziu a Thajsko. Všetky tie cesty boli úžasné, obdivujem tú pestrosť, v ktorej dokážu žiť popri sebe v jednom meste Indovia, Číňania, Moslimovia, Hinduisti, Budhusti, Kresťania.. A kašlú pritom na predsudky.

Zdroj: archív A.G.

Tento rok sme mali ísť na trip Čína-Tibet-Nepál-India, no keď začali vychádzať správy o korone, zmenili sme to na trip do Škandinávie. Ani to sa však nakoniec nemôže realizovať.. Veľmi sme si zamilovali Liptov, tento rok sme tam boli už trikrát. Ďalšia z top destinácii je pre mňa aj Slovinsko.

Zdroj: archív A.G.

Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Mám rada kampane odvážnych značiek, ktoré sa neboja postaviť za svoj brand belief a hodnoty a dokážu vo svoj prospech využiť lokálny insight. Pri brandovej komunikácii zas oceňujem schopnosť využiť potenciál produktov ako takých. Ak by som mala siahnuť do aktuálneho „korona súdka“, nesklamala ma IKEA. Potešila ma hravou aktivitkou jej ruskej agentúry, ktorá prišla s typickým IKEA návodom na stavanie domácich bunkrov z rôznych kusov nábytku. Využitím kampaňového hashtagu potom ľudia postovali svoje pevnosti na sociálnych sieťach. Skvelé spojenie produktov (nábytku a pod.), aktuálnej situácie (zostaň doma) a rastúceho potenciálu sociálnych sietí. V jednoduchosti je krása :)

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Tá konštruktívna. Učenie na vlastných chybách je tým najlepším učením.

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Ako som spomínala, veľmi rada chodím na festivaly, takže by som si vychutnávala jedlo a muziku. K tomu by som sa učila španielčinu a permanentne podnikala nejaké výlety do prírody spojené s opekačkou a stanovačkou.

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Kedy budú k sebe ľudia konečné dobrí, tolerantní a bez nenávisti a predsudkov?

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

V hlave mám viacero „šuflíčkov“ s rôznymi druhmi spomienok – dobré feedbacky od klientov, teambuildingy, ocenenia, pospevovanie v open space. Najradšej mám ale pocit zadosťučinenia. Keď je výsledkom vášho snaženia niečo, čo radikálne, a najmä v dobrom, zmení iným život. V PR ide hlavne o CSR aktivity, no skôr sa mi tieto spomienky viažu k práci v denníku. Viem, že väčšina ľudí bulvárom pohŕda a aj má prečo. No nemôžeme mu vziať tú silu, ktorou dokáže mobilizovať alebo apelovať. Ako príklad uvediem hľadanie vhodných darcov krvi, pomoc sociálne slabším alebo chorým či poukazovanie na nekalé praktiky developerov, ktoré sa nakoniec pod mediálnym tlakom zastavia.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.