StoryEditor

Hodnotenie Stratégií: Máj bez klinca, no so cťou

30.06.2020, 12:35
Autor:
pzpz
Agentúrou mesiaca je MUW Saatchi & Saatchi.

Predstavujeme práce, ktoré získali na Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách. Najúspešnejšou agentúrou májového Hodnotenia sa stala agentúra MUW Saatchi & Saatchi. 

archív P.P.
Pavol Paulenda
Senior Copywriter
Wiktor Leo Burnett


Dva predklincové mesiace bývajú v hodnotení poznačené skutočne bohatou nádielkou prác.  Aj keď sa tento rok nádielka, pochopiteľne, nekonala, kvalita prác bola dobrá a svitá nám na lepšie pokoronové časy. Ostatne, bolo to prvé hodnotenie v tomto roku, na ktorom sme sa mohli stretnúť tvárou v tvár a diskutovať naživo.Potvrdilo sa, že neistota je najlepším motorom kreativity, a preto tak ako aj v uplynulých dvoch mesiacoch reflektovalo väčšie množstvo zadávateľov na výzvy spojené s pandémiou.

Zaujímavá situácia nastala v kategórii televíznych spotov, kde sa zišli rovno tri práce, ktoré reagovali na zvýšenú záťaž internetových pripojení v našich domácnostiach.
Najlepšie to seklo Telekomu. V televíznych reklamách si odbil premiéru Martinus, a bola to premiéra príjemná, no so stávkou na istotu. Dúfajme, že trend budovania značky veľkých e-shopových hráčov aj cez televíziu tu bude čoraz častejšie – najmä v pokrízovom presťahovaní časti retailu do online to dáva zmysel.

V online videách a asi aj celkovo ma najviac bavila Štiavnica. Nápad, čo by za to dali oni, keby mohli, posadený do obdobia, v ktorom prakticky nemožno cestovať, funguje super.

Ešte by som rád vyzdvihol jednu prácu, a tou sú Pusinky od Home Bakery. Sladká (upečená) pusinka pre mamu na Deň matiek, v období, keď ju nemôžeš stretnúť, je milá a jednoduchá vec, a ako múdro povedal jeden z porotcov: „je to nápad, ktorý môže tú pekáreň skutočne zachrániť“. A to sa počíta vždy.

Na záver by som nám všetkým v brandži zaprial veľa práce – optimálne zmysluplnej a kreatívne hodnotnej. Budeme to v prichádzajúcich časoch potrebovať.

Kategória: Film- televízna reklama

Zrýchľujeme Magio internet

Telekom v polovici mája spúšťal novú kampaň. Odštartoval ju reklamou, v ktorej zábavne ukazuje, aké rôzne úsmevné situácie nastanú, keď nefunguje internet. Kampaň vychádza z insightu, že väčšinu dní sme ešte nedávno trávili doma, kde sme vykonávali množstvo aktivít, ako napríklad učenie, cvičenie či prácu z domu. Kampaň pripravila dlhodobo spolupracujúca agentúra MUW Saatchi & Saatchi.

Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Eduard Drexler
Strategy director: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel, Tomáš Romanec, Jaroslav Vígh
Account manager: Tatiana Hrutková, Zuzana Havranová

Kategória: Film- televízna reklama

Rozveseľte si domácnosť eins zwei

Cieľom dlhodobého konceptu Dizajnové mašinky z Nemecka je predstaviť značku aj širšiemu publiku, ukázať široké portfólio produktov a zároveň budovať brand awareness. Agentúra postavila ideu na prerábke chronicky známeho nemeckého hitu Eins zwei Polizei. Pesničku doplnili o slovenský text, ktorý sa hodí k vybraným produktom a parametrom značky. Reklama je zapamätateľná vďaka výraznému vizuálnemu štýlu a hravému wordingu.

Klient: Berlin Brands Group
Agentúra: ČOSI
Creative director: Juraj Kusý
Art director: Tibor Lehrer, Robert Vacula
Strategy director: Maroš Kemény
Copywriter: Juraj Kusý, Branislav Dudáš
Account manager: Simona Žiaková

Kategória: Film – online film a video

Cudzinci túžia ísť na letnú dovolenku do Regiónu Štiavnica

Zadaním pre TRIAD bolo navrhnúť kampaň, ktorá pomôže prezentovať Štiavnicu ako región, kde sa oplatí stráviť nejaký čas. Agentúra vychádzala z insightu, že Slováci si často neuvedomujú, aké poklady majú doma. Aby si to uvedomili, musia im to povedať cudzinci. Jamajčan, Egypťan či Ázijčanka tak vo videu hovoria o Štiavnici ako o svojej vysnívanej dovolenke, na ktorú teraz nemôžu ísť. Slováci však áno.

Klient: Región Štiavnica
Agentúra: TRIAD
Creative director: Martin Woska, Matúš Hliboký
Art director: Tomáš Bánik
Strategy director: Martin Woska, Ján Papač
Copywriter: Martin Woska, Roman Hríbik
Account manager: Zuzana Tvarošková

Kategória: Film – online film a video

Zrýchľujeme Magio internet

Druhé miesto spomedzi online spotov patrí Telekomu. Ide o rovnakú kampaň, o ktorej sme písali pri televíznych reklamách. Hero video dopĺňa osem ďalších recutov prispôsobených online platformám. Online verzia je tiež doplnená o niekoľko ďalších záberov, ktoré demonštrujú, ako to dopadne, keď internet sekne v tom najhoršom momente.

Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Eduard Drexler
Strategy director: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel, Tomáš Romanec, Jaroslav Vígh
Account manager: Tatiana Hrutková, Zuzana Havranová

Kategória: Digital – social media

Bezkontaktné pusinky

Home Bakery dodáva koláče do kaviarní, no v čase pandémie nemalo objednávky. Kreatívna Dvojica firme pomohla špeciálnym promo produktom – bezkontaktnými pusinkami, o ktoré spravila na faceboovej stránke pekárne súťaž. Rozšírila tak povedomie o firme a rozšírila klientelu o B2C segment.

Klient: Home Bakery
Agentúra: Kreatívna Dvojica
Art director: Michal Hornický
Copywriter: Iva Pacoňová
Account manager: Home Bakery: Peter Obenau, Mirka Slezáková

Kategória: Vizuál

Vrátiť obaly od nápojov je haluz!

Úlohou agentúry bolo vizuálom motivovať ľudí, aby použité plastové fľaše odovzdali do automatu v predajni Lidl, pričom za každú z nich venuje Lidl 10 centov na výsadbu zelene v parku Ostredky. Vizuál tak jasným copytextom a grafickým spracovaním, vďaka ktorému sa podarilo fľaše prirodzene zakomponovať do obrázku, prezentuje verejnosti hlavný zámer reklamy.

Hodnotenie Stratégií

Hodnotenie Stratégií

Klient: Lidl Slovenská republika
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Ivana Pacoňová
Art director: Michal Nemček
Copywriter: Ivana Viteková
Account manager: Marián Zverbík

Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.

Kompletné májové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v júnovom vydaní magazínu Stratégie.

01 - Modified: 2020-06-03 06:24:17 - Feat.: 0 - Title: Hodnotenie Stratégií: Apríl bol tento rok vážnejší než obvykle
01 - Modified: 2020-11-27 10:31:00 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Reklama je v prvom rade o ideách 02 - Modified: 2020-11-27 10:21:42 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Kráľovská kategória ukázala, že vieme tvoriť integrované kampane 03 - Modified: 2020-11-30 07:55:47 - Feat.: - Title: Predstavujeme najlepšie slovenské reklamy podľa Stratégií 04 - Modified: 2020-11-25 09:16:36 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: O týchto prácach sme sa rozprávali v októbri 05 - Modified: 2020-11-25 09:18:13 - Feat.: - Title: Hodnotenie Stratégií: Top prácou októbra sú #OčiPrePlač
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 17:35