Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.06.2020, 18:30

Bojkot proti reklame na Facebooku silnie. Zapojil sa aj Volkswagen

Automobilový koncern zatiaľ pozastaví aktivity na Facebooku na jeden mesiac.

Bojkot proti reklame na Facebooku silnie. Zapojil sa aj Volkswagen
Zdroj: Reuters

Nemecký automobilový koncern Volkswagen sa stal ďalším z radu spoločností, ktoré sa zapojili do bojkotu reklamy na internetovej sieti Facebook. Firmy tak protestujú proti nedostatočnému postupe firmy Facebook voči nenávistným prejavom a falošným správam.

Informovali o tom dnes nemecké médiá. Súčasťou Volkswagenu je tiež Škoda Auto.

Hovorca Volkswagenu podľa denníka Handelsblatt uviedol, že koncern zatiaľ pozastaví aktivity na Facebooku na jeden mesiac. "Prostredie falošných správ a nenávistných oznámení nie je pre nás prijateľné. Preto koncern a jeho značky zastavia centrálne zadávané reklamy na Facebooku," vyhlásil hovorca.

Americké skupiny brániace ľudské práva nedávno spustili kampaň #StopHateforProfit (Zastavme nenávisť pre zisk), ktorá protestuje proti laxnému prístupu najväčšej sociálnej siete sveta k nenávistným prejavom, obťažovaniu a dezinformáciám. Ku kampani sa už pridali desiatky veľkých inzerentov.

Šéf spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg minulý týždeň oznámil, že firma bude prísnejšie moderovať obsah príspevkov na svojej sociálnej sieti. Facebook podľa neho zakáže nenávistné oznámenia v reklamách a bude upozorňovať na problematické príspevky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.