Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.07.2020, 07:00

Michal Ondruš: Emócie pri budovaní značiek nestačia. Dôležitejším prvkom je autenticita

Predstavujeme talenty z PR brandže.

Michal Ondruš: Emócie pri budovaní značiek nestačia. Dôležitejším prvkom je autenticita
Zdroj: archív M.O.

Letná PR edícia talentov pokračuje. Priestor v rubrike dostal Michal Ondruš, ktorý päť rokov pôsobil v RTVS a tri roky v PR agentúre Botticelli so zameraním na korporátne PR. Od roku 2015 je CEO PR agentúry First media. Niekoľko rokov realizoval PR kampane značiek Unilever, Husqvarna, Gardena, Bramac,  Shiedel, Kozí vršok, Jablotron alebo Konica Minolta. Spolupracoval z občianskym združením Obchodná ulica a okolie na výstave Obchodná na Obchodnej, alebo na publikácii Nová Obchodná.

Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?

Od septembra začínajú u nás noví klienti a tak sa pripravujeme na rozbehnutie ich PR komunikácie. Počas tohto obdobia sa s aktuálnymi klientmi pripravujeme na jesennú časť PR komunikácie. Doľaďujeme si témy, ktoré chceme komunikovať, diskutujeme o špeciálnych projektoch, ktoré by sme v tejto súvislosti mohli realizovať. Leto je súčasne obdobie, ktoré je z hľadiska PR komunikácie slabšie a tak využívam čas na cestovanie po Slovensku.

Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?

V súvislosti s koronavírusom je to poznatok, že emócie pri budovaní značiek nestačia. Omnoho dôležitejším prvkom je autenticita a pozitívna emócia so spoločenským presahom. Nemusí ísť pritom o veľké gestá solidarity. Stačí byť úprimný, fér a priniesť pridanú hodnotu nielen pre zákazníkov ako aj spoločnosť či komunitu.

Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?

Koronavírus významne pozmenil spolupráce s našimi klientmi. Začali sme sa s nimi ešte intenzívnejšie zamýšľať nad významom jednotlivých tém a ich dosahom. Ľudia sú totiž presýtení informáciami a tak vytvárať zaujímavý obsah už nestačí. Dnes totiž dokáže pekne napísať článok každý druhý človek. Dôležitá je pridaná hodnota. Či už v podobe nového pohľadu na známe témy, ich kreatívnym spracovaním alebo venovaním sa aj úzkoprofilovým, ťažkým či na prvý pohľad neatraktívnym témam.

Pandémia mala vplyv aj na moje súkromie. Po štvrtýkrát sme mali v pláne s rodinou vycestovať do Číny za mojou sesternicou, ktorá tam dlhodobo žije. Všetci členovia rodiny majú dobrodružstvo v krvi a tak radi navštevujeme miesta, kde bežní turisti nechodia. Nevadí, že nám to tento rok nevyšlo. Namiesto toho sme sa opäť zamerali na Slovensko.

Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?

Zatiaľ sa javí, že druhá polovica roka už nebude tak výrazne poznačená koronavírusom. Plánujeme sa podieľať na medializácii niektorých virtuálnych konferencií so zaujímavými rečníkmi. Chceli by sme sa súčasne zamerať na vytváranie firemných blogov na mieru. S novými kreatívnymi témami a spôsobmi, ktoré prinesú efekt pre klienta v dlhodobejšom horizonte.    

Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?

Firmy by od PR agentúr mali dostať presnú a jasnú hodnotu za peniaze, ktoré do marketingu investujú.

Koronavírus má a bude mať veľký vplyv na fungovanie viacerých PR agentúr na Slovensku. A to nielen z dôvodu obmedzenia, alebo zastavenia výdavkov na PR.  Firmy začínajú obozretnejšie zvažovať svoje výdavky. Uvedomujú si, že PR komunikácia je pre nich dôležitá, potrebujú však za to dostať špičkovú prácu. Koronavírus tak prečistí trh v oblasti PR komunikácie. Agentúry, ktoré neprinášajú pridanú hodnotu klientom, sa dostanú do ťažkostí.

Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?

PR komunikácia sa za posledné roky výrazne posunula smerom k online priestoru. Úplne ho však nenahradí. Vnímam to ako jeden z ďalších marketingových kanálov.  

Ako rád trávite čas, keď nepracujete?

Cestovanie, bicykel a knihy sú pre mňa únikom z reality. Rád organizujem výlety pre svojich priateľov a blízkych.

Čokoľvek, čo rád sledujete alebo vás inšpiruje?

Rád vyhľadávam zaujímavosti a netradičné spojenia s témami, o ktorých mám písať. Inšpiráciou je pre mňa každodenný život. Moja práca a texty musia byť pre ľudí užitočné, inak nemajú zmysel.

​Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Vždy ma fascinovali krajiny na východ od nás. Napriek skromným pomerom sú tunajší ľudia k sebe priateľskí a otvorenejší. Tieto krajiny súčasne ponúkajú autentické zážitky, ktoré v iných krajinách tak ľahko nezažijete. Treba zahodiť predsudky, zbaliť sa a vydať sa na cesty.

Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Niekoľkoročná práca na PR komunikácii značky Konica Minolta bola pre mňa veľmi obohacujúca. Okrem štandardnej korporátnej komunikácie to bolo podieľanie sa medializácii viacerých eventov a školení. Jednou z posledných úloh bolo predstavenie nového showroomu obchodným partnerom. Nový showroom je jediný svojho druhu na svete. Cieľom Konica Minolta bolo vytvoriť zo showroomu galériu kreatívnej tlače.

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Akákoľvek kritika, ktorá pravdivo poukazovala na to ako veci môžem robiť lepšie, efektívnejšie a kreatívnejšie. 

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Čítaním kníh, ktoré mám na nakopené na nočnom stolíku a písaním článkov či kníh. V noci je ticho a pokoj. Nikto vás neruší, viete sa tak naplno sústrediť na svoje myšlienky a vtedy prichádzajú tie najlepšie nápady.

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Moje 5-ročné pôsobenie v RTVS. Začínal som ako elév, ktorý sa vôbec nerorozumel mediálnej oblasti. Odchádzal som s bohatými  skúsenosťami, novými priateľstvami a množstvom zábavných historiek.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.