Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.07.2020, 21:22

V Česku končí uznávaný šéf Škody, na Slovensku sa mení šéf marketingu

Šéf Bernhard Maier končí ku koncu júla. Na pozíciu šéfa marketingu sa vracia Roman Rajtár.

V Česku končí uznávaný šéf Škody, na Slovensku sa mení šéf marketingu
Zdroj: Michael Kudela, pre iDNES.cz

Škoda Auto oznámila, že jej šéf Bernhard Maier po takmer piatich rokoch končí ako šéf, ku koncu júla tohto roka zároveň odchádza z pozície predsedu predstavenstva. Jeho nástupca bude v súlade s českou legislatívou zvolený pri prvom zasadnutí predstavenstva spoločnosti Škoda Auto v auguste 2020, následne sa zverejní jeho meno.

Bernhard Maier svoju kariéru v automobilových spoločnostiach začal v roku 1988. Bol šéfom spoločnosti Porsche Deutschland GmbH,  neskôr sa stal členom predstavenstva spoločnosti Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG za oblasť predaja a marketingu.

V novembri 2015 bol Bernhard Maier povolaný do funkcie predsedu predstavenstva spoločnosti Škoda Auto. Zaslúžil sa o nové smerovanie automobilky ako elektromobilita, digitalizácia a konektivita.

Pod jeho vedením uviedla ŠKODA na trh modely KODIAQ, KAROQ, KAMIQ a SCALA a vyvinula model ENYAQ iV, ktorý je ako prvý model od začiatku vyvíjaný pre čisto elektrický pohon. Ďalej značka zvýšila dodávky vozidiel zákazníkom na približne 1,3 milióna vozidiel ročne a dosiahla rekordné hodnoty tržieb i prevádzkového zisku.

České médiá citujú nemecký denník Handelsblatt, podľa ktorého sa Maier stal „obeťou mocenských bojov" v zákulisí. Škoda totiž podľa jeho pôsobenia začala až príliš konkurovať kľúčovej značke Volkswagen, čím sa podľa nemeckého média stal Maier tŕňom v oku.

O jeho skúsenosti hovorí aj v poďakovaní predseda predstavenstva Volkswagen AG a predseda dozornej rady Škoda Auto Herbert Diess: „Bernhard Maier je jedným z najskúsenejších manažérov v koncerne Volkswagen. Vo funkcii predsedu predstavenstva spoločnosti Škoda Auto výrazne prispel k ďalšiemu vyprofilovaniu značky. Roky, ktoré strávil v spoločnosti Škoda Auto, patria medzi tie najúspešnejšie v celej 125 ročnej histórii automobilky. Za to, aj za takmer dve desiatky mimoriadne úspešných rokov, najprv v spoločnosti Porsche a potom v Škoda Auto, Bernhardovi Maierovi ďakujem.“

Zmena sa deje aj na pozícii šéfa marketingu na Slovensku. Z českej centrály sa na pozíciu riaditeľa marketingu slovenskej dcéry Škody Auto vracia Roman Rajtár, ktorý na pozícii strieda Jana Steyera. Steyer v tejto funkcii pôsobil tri a pol roka, ale zo spoločnosti Škoda neodchádza. Posilní predajný tím v Mladej Boleslavi, kde prevezme vedenie predajného regiónu zodpovedného za Áziu, Blízky východ a Latinskú Ameriku.

Roman Rajtár bude zodpovedný za marketingovú komunikáciu značky, sponzoring a eventy, ako aj realizáciu strategických a obchodných cieľov značky.

Zdroj: archív

​Roman Rajtár pôsobil od roku 2013 v pozícii PR manažéra Škoda Auto Slovensko. V roku 2018 sa presunul do centrály spoločnosti v Českej republike, kde pracoval ako koordinátor globálnej stratégie a kontentu značky na oddelení medzinárodného marketingu. Na starosti mal rozvoj a implementáciu globálnej stratégie značky, korporátnej identity a dizajnu. Zároveň zastrešoval projekty podporujúce vnímanie a rast imidžu značky, ako aj medzinárodných brand kampaní či stratégiu komunikácie elektromobility, vrátane globálnej komunikačnej kampane.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.