Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Stá divadelná sezóna je za nami a je čas bilancovať. Sezóna plná prekvapení, výziev, sklamaní ale i jedinečných zážitkov priniesla so sebou množstvo zaujímavých momentov. Vybrala som 7 zaujímavostí, ktoré sa nám v jubilejnej sezóne podarili a stojí za to sa o ne podeliť.

1. Základ kampane je kvalitný vizuál

Stú sezónnu sme odštartovali vo veľkom štýle. V septembri sme predstavili 16 jedinečných premiérových vizuálov, ktoré boli na prvý pohľad rozpoznateľné a ľahko priraditeľné k značke inštitúcie, no zároveň v sebe niesli prvky, ktoré odlišovali jednotlivé umelecké zložky – činohru, operu a balet medzi sebou.

Zdroj: SND

2. Divadlo očami detí

V rámci zapojenia do osláv aj našich najmenších sme vyhlásili začiatkom sezóny výtvarnú súťaž pre žiakov 1. stupeň základných škôl. Zaujímalo nás, aká je ich predstava divadla o 100 rokov. Do súťaže sa zapojilo 2 000 detí z celého Slovenka s viac ako 250 kreatívnymi dielkami.

Nesklamala stará dobrá klasika s drakmi či princeznami, ale objavila sa aj ekologická tematika súvisiaca s globálnym otepľovaním a stúpaním hladiny morí. Podľa mladých umelcov je možné, že o 100 rokov nás čaká divadlo postavené na vode. Samozrejme, že niektoré deti sa venovali aj téme robotizácie a technologickému boomu, kde aj umelcov v budúcnosti bez milosti nahradia roboti.

Výstavu si budú môcť naši diváci pozrieť v septembri v novej budove SND. Zatiaľ vám ju predstavuje časť tímu Centra marketingu SND.

Zdroj: SND

3. Divadlo ako lovebrand

Výsledkom spolupráce medzi SND a slovenskou spoločnosťou TIKOKI je zrod prvých divadelných tenisiek a jej limitovanej edície. Kto chce vyjadriť svoj názor a zároveň pozitívny vzťah k divadlu, mal by si povinne zaobstarať tento kúsok. Pretože chodenie do divadla je trendy.

4. Sila referencie

Jedna z najúčinnejších foriem marketingu je referencia. Áno, práve obyčajná referencia je perfektným predajným nástrojom. Výsledok je viditeľnejší o to viac, ak je referencia od najdôveryhodnejšej osoby na Slovensku – pani prezidentky.

Inscenácia Dnes večer nehráme, ktorú sme uviedli pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie, nie je klasickým formátom, je niečím iná, kladie otázky, hľadá prepojenia medzi novembrovými udalosťami a súčasnosťou, a zároveň interaktívne pracuje s hľadiskom.

Za štyri mesiace inscenáciu videlo viac ako 6 500 divákov čím si získala prvenstvo v návštevnosti v rámci všetkých činoherných inscenácií v sezóne 2019/2020.

5. Divadlo sa robí srdcom

Pri príležitosti osláv 100. výročia sme vo februári spustili sériu 30 krátkych videí, v ktorej zamestnanci divadla spomínajú na svoj prvý kontakt s divadlom, čo pre nich divadlo znamená a čo by mu popriali k ďalšej storočnici. Autentické výpovede ľudí, ktorých divadlo spája celý život, sme doplnili zdravicami od kolegov z iných divadiel.

6. Všetci doma - národné s vami

S príchodom korona vírusu sme boli nútení zatvoriť brány divadla. No túžba zostať v kontakte s našimi divákmi aj počas tohto náročného obdobia bola tak silná, že sme v priebehu marca spustili online projekt pod názvom SND DOMA. V rámci našich sociálnych sietí sme počas 3 mesiacov zverejnili stovku videí a 22 záznamov činoherných inscenácií.

Vytvorili sme niekoľko zaujímavých rubrík, ako bola ranná rozcvičkami s baletom, káva s činohrou, kde naši herci čítali poéziu, malú dennú hudbu s operou, čítanie rozprávok pre najmenších či záznamy činoherných inscenácií. Prostredníctvom online sa nám podarilo preniesť aspoň kúsok divadla do obývačiek našich divákov.

Projekt bežal na sociálnych sieťach a to prostredníctvom „organických“ videí. Najsledovanejším bol záznam inscenácie Sissi, ktorý sme sprístupnili 20.3.2020, pričom video dosiahlo na youtube takmer 63 600 zhliadnutí.

V rámci jednotlivých rubrík (krátkych videí) bolo najsledovanejším videom Ranná rozcvička s Baletom SND, ktorú Sarah Millner pripravila pre deti. Jej video malo 8 660 zhliadnutí.

Videá z jednotlivých rubrík zároveň boli priamo vkladané aj na facebook a instagram, pričom na facebooku najviac zarezonovala práve rubrika venovaná našim najmenším – rozprávky s činohrou, opäť „organické“ video, v ktorom Táňa Pauhofová číta úryvok z rozprávky Opice z našej police od Kristy Bendovej. Video dosiahlo takmer 96 000 zhliadnutí.

7. Diváci sú vždy na prvom mieste

K ukončeniu jubilejnej a doslovne turbulentnej sezóny sme zorganizovali open air program pred novou budovou ako malé poďakovanie našim divadelným priaznivcom. Diváci si ho mohli užiť úplne zadarmo.

Kombinácia klasiky a výber najznámejších operných árií prepojená s vystúpením sólistov baletu či večerný koncert Dominiky Kavaschovej s Andreou Bučko s ich piesňami z inscenácie Morena. Tak isto sa divákom predstavil Dano Fischer s kapelou Orchester Jeana Valjeana, ktorý sa postaral o poriadnu zábavu. Mimochodom, herecké umenie tejto kapely môžete aktuálne vidieť v inscenácii Vysoká škola diváckeho umenia.

Zdroj: SND, foto Juraj Žilinčár

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.