Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Košická konferencia VSE UnIT má po dvoch LIVE ročníkoch za sebou tretí – virtuálny. Už v januári organizátori tohto projektu, Východoslovenská energetika a agentúra CREATIVE PRO, ohlásili konanie tretieho ročníka konferencie, ktorá si postupne získala svojich fanúšikov nielen na východe Slovenska.

Namiesto postupného odhaľovania silného line-upu prišla Covid kríza, ktorá si vynútila zmenu formátu konferencie. Čo táto zmena priniesla?

Program prešiel zmenami

Už prvé virtuálne konferencie, ktoré sme v CREATIVE PRO organizovali v apríli, nám ukázali, že diváci sa k virtuálnemu obsahu stavajú ináč ako k live konferenciám.

V prvom rade je o to vyšší záujem. Účasť na konferencii si totiž vyžaduje omnoho menej času a energie. Keď sa k tomu pridalo rozhodnutie hlavného organizátora a donora konferencie Východoslovenskej energetiky dať túto konferenciu účastníkom bezplatne ako podporu IT komunity, záujem o konferenciu prudko vzrástol.

Rozdiel virtuálu oproti live konferencii je však aj v plnej pozornosti divákov, ktorá vo virtuálnom prostredí rozhodne nie je tak dlhá ako v live prostredí. Inými slovami, účastníci sú omnoho menej ochotní upravovať si celodenný program, rušiť cally a popresúvať veci v diári, len preto, že sú na virtuálnej konferencii.

S týmto faktom sme rátali od začiatku, aj preto sa program konferencie rozdelil do troch dní, z ktorých každý trval len necelé tri hodiny. Toto sa ukázalo ako správne rozhodnutie, pretože účastníci mali šancu stihnúť celý program konferencie bez vážnejšieho zásahu do svojho pracovného programu.

Známe prostredie

Prvé dva ročníky sa konali v košickej Kunsthalle. Keďže jedným z hlavných cieľov, prečo sme sa rozhodli robiť počas Covid krízy tretí ročník virtuálne, bolo nestratiť kontinuitu, vymodelovali sme unikátne virtuálne štúdio, ktoré bolo vernou kópiou reálneho miesta konania minulých ročníkov.

Napriek tomu, že moderátor s diskutérmi panelových diskusií sedeli v miestnosti obohnanej zeleným plátnom, vizuálny dojem video výstupu bol veľmi podobný ako v minulých rokoch – divák videl hostí v prostredí veľmi podobnom reálnej košickej Kunsthalle.

Prednášky verzus diskusie

Pri live konferenciách má spíker omnoho viac nástrojov na to, aby zaujal. Správnou rečou tela môže dopĺňať celkové vyžarovanie na pódiu. Vo virtuálnom prostredí je však omnoho väčší dôraz na obsah, ktorý ponúka.

Na konferencii VSE UnIT všetci spíkri prinášali zaujímavé témy, o čom svedčia aj živé diskusie, do ktorých sa zapájali účastníci cez sli.do.

Panelové diskusie vďaka svojej dynamike dokážu byť vo virtuálnom prostredí ťahákom. Ak moderátor diskusiu dobre vedie a vyvažuje, tak, ako sa to darilo moderátorskej stálici VSE UnIT konferencie Janovi Gorduličovi, je práve panelová diskusia vrcholom programu. Ani tu však netreba zabúdať na správnu dramaturgiu a informačnú nasýtenosť, čo sa podarilo dosiahnuť kvalitnými hosťami.

Interakcia a networking. Dá sa to?

Keď vyberáte venue pre live konferenciu, jednou z dôležitých otázok je aj vytvorenie priestoru pre účastníkov, v ktorom budú tráviť čas mimo hlavného programu konferencie.

Je dôležité, aby podnecoval k neformálnym rozhovorom a nadväzovaniu kontaktov, lebo práve to môže byť neraz jedným z kľúčových motivátorov, prečo sa konferencií zúčastňovať.

Pri virtuálnom evente je tento priestor rovnako dôležitý. Konferencia VSE UnIT priniesla pre účastníkov niekoľko technických riešení, aby neprišli o možnosť networkingu.

Všetci spíkri po skončení Q&A s moderátorom mali vytvorené vlastné chat roomy, kde s nimi účastníci mohli viesť diskusie aj po skončení programu. Networking medzi účastníkmi zas zabezpečila špeciálna virtuálna miestnosť, kde boli zhromaždené všetky LinkedIn profily účastníkov konferencie a tak sa na potenciálneho business partnera vedeli nakontaktovať ešte jednoduchšie ako v live prostredí.

Smerujeme k hybridným eventom

Covid kríza aj nás v CREATIVE PRO naučila veľa a bola výrazným spúšťačom na to, aby sme začali organizovať virtuálne a online eventy vo veľkom. Už teraz máme na svojom konte desiatky virtuálnych eventov a neustále hľadáme nové riešenia pre hybridné eventy, ktoré sú kombináciou toho najlepšieho z live aj z virtuálu. LIVE je ONLIVE.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.