archív M.O.
StoryEditor

Michala Očenášová: Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe

17.07.2020, 09:50
Autor:
pzpz
Predstavujeme talenty z PR brandže.

PR edition pokračuje a dnes odpovedá Michala Očenášová, PR Consultant z agentúry Snowball Communications.

Michala vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského a Fakultu masmédií Univerzity Cyrila a Metoda. V kreatívnom prostredí sa pohybuje viac ako 10 rokov, pracovala ako dobrovoľníčka pre kultúrny priestor A4 ale aj festival Biela noc. Do agentúry Snowball Communications nastúpila v roku 2017 ako Copywriter, a v súčasnosti má na starosti komplexné Public Relations pre klientov z oblasti architektúry, dopravy a zdravotníctva.

S: Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?     

Mám sa krásne. V osobnom živote zažívam renesanciu, v pracovnom prípravu jesenných projektov, na ktoré sa veľmi teším. Úplný sen.

S: Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?  

Pandémia.

S: Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?

Ak máte na mysli povinný physical distancing, tak nie. Prišlo to, naopak, ako vánok pre dušu. Terapia tmou, úplný reset. Teším sa na kreatívy, ktoré to prinesie. Už nosenie rúšok bolo také malé sci-fi, všetci sme boli trochu CSR nindžami, bojujúcimi zodpovednosťou za plošné blaho. Úplný opak social-distancingu! Totálna angažovanosť! Na Slovensku je to rarita.

S: Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?            

Čakajú ma dva veľké projekty, na ktorých už intenzívne pracujeme a veľmi ma tešia. Jeden v oblasti architektúry a druhý venovaný detským onko-pacientom.

S: Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?       

Princípy, rovnako ako ľudia, sa nemenia. A PR je predsa o ľuďoch a pre ľudí. Čo sa transformuje, je kanál, ktorým to posielate do sveta. V súčasnosti máme k dispozícii šialené možnosti zdieľania, ktoré sa dajú ohýbať a kombinovať, aby sme sa k ľuďom prehovárali ich jazykom, a spôsobom, akým chcú počúvať.

Pandémia v našom storočí nemohla nikoho prekvapiť, každá schopná agentúra sa veľmi rýchlo switchla a viac sa presunula do online priestoru. Ten presah s onlinom tam však bol vždy.

S: Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?         

Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe. Online médiá fungovali už predtým. Aj tradičné tlačené médiá využívajú online platformy. Určite sa zhodneme na tom, že niet nad osobný kontakt a práve pandémia ukázala, aký je vzácny. V tých profesionálnych vzťahoch s médiami je istá exkluzivita.

S: Ako rada trávite čas, keď nepracujete?

Koncertami, plávaním, bicyklovaním, čítaním a s mojím psom.

S: Čokoľvek, čo rada sledujete alebo vás inšpiruje?

Tematicky sú to ľudsko-právne témy, feminizmus, rodová rovnosť, ekológia a udržateľnosť, architektúra a pop-kultúra. Platformovo tlač (knihy), Instagram, podcasty a ten ozajstný, offline svet.

S: Cestovateľské okienko.

The answer is not available due to pandemic situation.

S: Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Mám rada kampane, ktorým nechýba vyšší cieľ, odkaz – ideový boj proti extrémizmu, rasizmu, xenofóbii, podpora kolektívnej pamäte.

Z domácich sa mi páči komunikácia operátora O2, ich kampaň k 17. novembru či k výročiu popravy Milady Horákovej. Zahraničné kampane sú odvážnejšie v reakciách na aktuálne kauzy. Na Slovensku sme v tomto pomerne zdržanliví.

S: Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?  

Nie som typ človeka, ktorého motivuje kritika. Dlho s ňou bojujem, kým ju nakoniec prijmem za svoju, a vtedy už nie je aktuálna.

S: Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Kalokagatiou – tvorením hudby a niektorým bojovým umením.

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

42?

S: Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Zahájenie spolupráce s prezidentskou kanceláriou a pani prezidentkou na jednom z našich projektov venovaných prezidentskej vile na Slavíne, ktorý vyvrcholí na jeseň.

01 - Modified: 2020-06-12 10:31:14 - Feat.: 0 - Title: Simona Skoková: Komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia 02 - Modified: 2020-06-19 11:30:33 - Feat.: 0 - Title: Michal Hošták: Eventová sezóna je úplne stratená. Tento rok ju už nedobehneme 03 - Modified: 2020-06-26 08:17:40 - Feat.: 0 - Title: Alexandra Gallisová: Pri brandovej komunikácii oceňujem schopnosť využiť potenciál produktov ako takých 04 - Modified: 2020-07-02 13:39:11 - Feat.: 0 - Title: Michal Ondruš: Emócie pri budovaní značiek nestačia. Dôležitejším prvkom je autenticita 05 - Modified: 2020-07-10 06:06:14 - Feat.: 0 - Title: Lucia Ballayová: Online je veľkým prínosom, ale zbytočne nás ochudobňuje
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-14 07:59:58 - Feat.: - Title: Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých 03 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť 04 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 05 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 10:32