Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
20.07.2020, 11:35

Prieskum: Top 5 slovenských potravín. Slováci sú verní tradičným chutiam

Vyplýva to z prieskumu najobľúbenejších slovenských potravín.

Prieskum: Top 5 slovenských potravín. Slováci sú verní tradičným chutiam
Zdroj: Billa

Toto leto zažívajú slovenské regióny znovuzrodenie. Neistota z vycestovania do zahraničia presvedčila mnoho Slovákov, že prišiel čas objavovať to, čo je doma. Napríklad aj formou gastroturizmu. Návšteva salašov by preto nemala chýbať na zozname tohtoročnej dovolenky na Slovensku. 

Potvrdzuje to aj prieskum zameraný na TOP 20 slovenských potravín, ktorý spoločnosť Billa v spolupráci s agentúrou 2muse realizovala koncom júna. „Chceli sme lepšie porozumieť tomu, čo je pre Slovákov stále typická potravina, ako ju konzumujú, pri akých príležitostiach a čo sú ich obľúbené kombinácie,” upresňuje hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová.

Podľa prieskumu je top slovenskou potravinou bryndza pre takmer tri štvrtiny Slovákov. Ľudia ju majú radi pre jej jedinečnosť, výrazne odlišnú chuť (66 %) a zdravotné benefity (25 %).

Prvú päťku typických slovenských výrobkov uzatvárajú spoločne na piatom mieste oštiepok, parenica a korbáčiky. Tie spolu so žinčicou, ktorá obsadila tretie miesto v rebríčku, naznačujú, že Slováci sú stále verní tradičným chutiam.

Zdroj: Billa

​Ľudia tradičné syrové výrobky radi kombinujú aj s rôznymi nápojmi. “Oštiepky, parenice alebo korbáčiky si najviac ľudia vychutnávajú s pivom, ktoré sa zároveň ocitlo v rebríčku na druhom mieste za bryndzou. Ovčí syr zas zvyknú zapíjať kyslomliečnymi výrobkami,“ tvrdí Michal Vyšinský z agentúry 2muse.

Tradičné potraviny zo salašov a fariem ľudia radi konzumujú aj doma. Napríklad korbáčiky robia spoločnosť pri televízore polovici ľudí (49 %) a bryndzu konzumujú bežne ako súčasť pravidelného stravovania viac ako tri štvrtiny (76 %).

"Záujem Slovákov o slovenské výrobky je veľký. Až štyria z piatich oceňujú najmä ich chuť a čerstvosť, ale nezabúdajú ani na tradíciu a ich pôvod. Dokonca, v niektorých prípadoch zaváži pôvod výrobku viac ako iné faktory. Aj toto sú zistenia, ktoré dávajú našej kampani Doba slovenská zmysel. Slovenské výrobky ľudia na predajniach chcú,” dopĺňa hovorkyňa spoločnosti Billa.

Nielen mliečne výrobky si našli svoje zastúpenie v prieskume. Pri cestovaní, výletoch do hôr či na kúpalisko ľudia obľubujú Horalku s Kofolou. Svoje v tomto zohráva aj fakt, že oba výrobky sú jednoducho skladné na prepravu v batohu či v kufri auta a odolajú aj vyšším letným teplotám. Takmer tretina aktívnych ľudí ich rada vzájomne kombinuje a viac ako polovica (59 %) Slovákov si rada Kofolu vychutnáva hlavne na horách. Pričom v rebríčku TOP 20 sa Kofola ocitla častejšie u žien ako u mužov. Zaujímavé je aj to, že takmer polovica zahraničných priateľov Slovákov ochutnala Kofolu a boli príjemne prekvapení skvelou chuťou. Tretina ju dokonca aj pochválila.

Zdroj: Dreamstime

Prieskum TOP 20 Slovenských potravín vypracovala pre spoločnosť BILLA agentúra 2muse na základe exkluzívneho kvantitatívneho ad-hoc prieskumu formou on-line panela s riadeným prístupom na vzorke 1005 respondentov. Terénny zber dát prebiehal v rozpätí dátumov 11. až 18. júna.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.