Výskumná a poradenská agentúra Datamar realizovala prieskum v správaní Bratislavčanov, a porovnala ich so spotrebiteľmi v Českej republike. Z prieskumu vyplýva, že bratislavský optimizmus sa začína prejavovať viac pozvoľna ako v susedných Čechách.
V júli očakávala štvrtina spotrebiteľov zníženie svojich výdavkov. Zníženie výdavkov v nákupoch za tovar dlhodobej spotreby, aj v reštauráciách je u Bratislavčanov výraznejší než v Moravsko-sliezskom kraji v Českej republike.
Podiel domácností, ktoré tento mesiac odkladajú výdavky za tovar dlhodobej spotreby sa oproti minulému mesiacu znížil najmä pri oblečení.
Ako minulý mesiac tak aj v júli, asi 60 percent domácností obmedzuje výdavky v nákupných centrách. Nárast predaja online sa znižuje po otvorení obchodov z májových 30 percent na 16 percent.
Optimizmus sa však zvyšuje, takmer dve tretiny spotrebiteľov v Bratislave teraz očakáva že ich ekonomická situácia nebude za šesť mesiacov horšia.
V porovnaní s dobou pred krízou, tri štvrtiny Bratislavčanov zmenilo spôsob cestovania do práce. Ľudia výrazne častejšie jazdia autom a pracujú z domu.
Bratislavčania najhoršie nesú obmedzenie hromadných akcií a cestovania do zahraničia.