Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.07.2020, 08:45

Anticena pre najsexistickejšiu reklamu má prvé nominácie

Sú medzi nimi napríklad vizuály Slovenskej technickej univerzity, ZOMRI či firmy ESET.

Anticena pre najsexistickejšiu reklamu má prvé nominácie
Zdroj: Sexistický kix

Piaty ročník anticeny Sexistický kix je otvorený. Ktokoľvek môže počas nominačnej fázy posielať reklamy, ktoré považuje za neetické a znevažujúce na základe rodu. 

„Aj tento rok môže verejnosť prihlasovať sexistické reklamy a vo formulári označiť, ktoré sexistické prvky obsahujú. Niekoľko desiatok nominácií, ktoré nám verejnosť posielala priebežne, už sú zverejnené na webovej stránke anticeny. Sú medzi nimi napríklad vizuály Slovenskej technickej univerzity, spoločnosti Procter and Gamble, Berto, ESET či politickej strany,“ uviedla Jitka Dvořáková, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

Doterajšie nominácie na anticenu obsahujú najmä prvky sexualizácie, rozkúskovaných tiel, no využívajú tiež rodové stereotypy či reprodukujú mýtus krásy.

Jednou z ukážok je značka Berto, ktorá ponúka mäsové produkty určené dievčatám a chlapcom, pričom stereotypizáciu podčiarkuje ružovým a modrým farebným odlíšením obalu produktu.

Zdroj: Sexistický kix

​Ďalším príkladom je spoločnosť ESET, ktorá využila rodové stereotypy počas pandémie covid-19 v komunikácii na sociálnych sieťach. Fanúšikov a fanúšičky sa pýtala, aké úlohy v domácnosti zastávajú, pričom použila len ženskú ikonografiku a taktiež rodovo nekorektný jazyk.

Zdroj: Sexistický kix

​Prvok sexualizácie sa objavil v komunikácii Slovenskej technickej univerzity na sociálnych sieťach. Univerzita zapájala do komunikácie s verejnosťou na Instagrame študentky, ktoré univerzite posielali fotografie v sexualizovaných polohách. 

Zdroj: Sexistický kix

​Medzi nomináciami na anticenu sa objavil aj vizuál spoločnosti Procter and Gamble, ktorý značka uverejnila na MDŽ. 

Zdroj: Sexistický kix

​A nechýba ani značka ZOMRI a jej vizuál, prostredníctvom ktorého pozývala na výstavu. 

Zdroj: Sexistický kix

„V minulom ročníku bol prvok sexualizácie najčastejšie identifikovaným prvkom v prihlásených reklamách. Objavil sa v 46 reklamách. V 39 nominovaných reklamách sa nachádzali rodové stereotypy, v 19 reklamách sme našli mýtus krásy, 14 reklám spredmetňovalo ženy alebo mužov, 11 reklám zobrazovalo rozkúskované telá, 11 reklám použilo jazykový sexizmus a 3 reklamy zobrazovali prvky násilia. Uvidíme, aké zloženie nominácií prinesie piaty ročník anticeny,“ uzavrela Diana Gregorová, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

​Nominovať sexistické reklamy môže verejnosť do konca októbra 2020 na webovej stránke.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.