Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
03.08.2020, 09:05

Pohoda in the Air: Prvoradá je vízia. Keď ste o nej presvedčený, uveria vám všetci

Najväčší slovenský festival Pohoda bol tento rok iný, pre dosahy pandémie COVID-19 sa presunul do onlinu.

Pohoda in the Air: Prvoradá je vízia. Keď ste o nej presvedčený, uveria vám všetci
Zdroj: archív

Tím festivalu Pohoda pripravil tento rok pre svojich fanúšikov virtuálny formát Pohoda in the Air a opäť si pripísal prvenstvo, hoci sa na ňom zúčastnili len štyria návštevníci. S tromi dňami živých prenosov sa stal najväčším streamovaným festivalom v Európe. Ako prebiehala jeho realizácia, hovorí Peter Ridzoň, šéf agentúry A3.boot, ktorá produkčne celý projekt zastrešila.

Zdroj: Pohoda in the Air

S: Ako dlho trvala príprava festivalu Pohoda in the Air?
Celá príprava trvala približne dva mesiace. Na začiatku bola vízia, ktorú bolo potrebné pretransformovať na realitu. Nádherný dramaturgický koncept so sebou priniesol veľmi veľa technických a produkčných otázok, čakalo sa na kapely, ktoré museli potvrdiť účasť a vytvoriť svoje nové koncepty.

S: Ako vznikli idea a koncept nového formátu Pohody?
Autorom idey Pohoda in the Air bol Michal Kaščák. Cieľom bolo, aby neostalo ticho v období, keď býva okolo Pohody každý rok najviac rušno, v médiách aj na internete. Za nápadom sú roky festivalového života, pobehaného sveta a skúseností, plus Mišova nekonečná rozhľadenosť. Mišo je festivalový vizionár, ktorého videnie festivalového umenia vysoko prekračuje bežné hranice a je na svetovej úrovni. Celý tím Pohody však tvoria ľudia, ktorí sa stále zlepšujú, kreujú, snažia sa dostať k svojim fanúšikom.

S: Kedy začali rozmýšľať nad inou alternatívou festivalu?
Len čo sa zaviedli obmedzenia pre organizáciu hromadných akcií. Pohoda má svojich fanúšikov, divákov a tiež klientov a sponzorov, čo sú dve hlavné skupiny, ktorým treba niečo ponúknuť. Očakávajú to. Prvoradá je však vízia. Keď je o nej presvedčený tvorivý tím, potom jej uveria úplne všetci.

Zdroj: Pohoda in the Air

S: Aká bola tá vízia?
Priniesť ľuďom časť sľúbenej Pohody v úplne nových rozmeroch, preniesť genia loci Pohody do ich domovov a vyskúšať si aj iný druh zážitku. Udržať brand Pohody ako inovátora a tvorcu hry a vyslať jasný message, že Pohoda je aj napriek všetkému s vami, že zostávame v spojení. Z vďaky k fanúšikom Pohody, lebo oni sú tí, ktorí tvoria festival. Preto aj bola Pohoda in the Air prístupná úplne zadarmo.

S: Program online verzia festivalu zachoval aj rôznorodosť live Pohody.
Ako to už klasicky na Pohode býva, nie je to len o hudbe – o kapelách, o koncertoch, ale dôležitou súčasťou festivalu sú aj rozhovory, prezentácie ideí a názorov, diskusie. Každá má svoje špecifiká, nuansy a priority. A na tie sme pri online museli prihliadať. Boli tam pódiá s rôznymi druhmi umenia a každý z nich bol úplne plnohodnotne odsupportovaný.

S: Môžete uviesť príklad?
Jeden príklad hovorí za všetko: pred Vítaním slnka, ktoré je tradičné pre Pohodu a koná sa každý rok presne o 5.00 h ráno,

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.