Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.08.2020, 15:50

Coca-Cola podporuje segment HORECA. Reštauratérom zadarmo dodáva nápoje, vybavenie a zabezpečuje reklamu

​V rámci iniciatívy Open Like Never Before (Otvorené ako nikdy predtým) investovala 2,4 milióna eur v Česku a na Slovensku.

Coca-Cola podporuje segment HORECA. Reštauratérom zadarmo dodáva nápoje, vybavenie a zabezpečuje reklamu
Zdroj: Coca-Cola

Segment HORECA patrí k podnikateľským segmentom, ktorý najciteľnejšie zasiahli reštrikčné opatrenia prijaté v časoch pandémie ochorenia Covid-19. Spoločnosť Coca-Cola, ktorej obrat v tomto segmente tvorí až 40 percent, sa preto rozhodla svojimi produktami podporiť hotely, kaviarne a reštaurácie pri obnovovaní ich podnikateľských aktivít.

Hotely a reštaurácie patria k jedným z najviac postihnutých koronakrízou. Podľa prieskumu až 51 percent reštaurácií a podnikov muselo zatvoriť svoje prevádzky, ubytovacie služby prepadli v Českej republike o 80 percent, na Slovensku o 70 percent.

„Posledné mesiace boli ťažké pre ľudí i pre podnikanie. Kým sme ako Coca-Cola boli schopní udržať prevádzku, vrátane opatrení na zaistenie bezpečnosti zamestnancov, je zrejmé, že niektorí z našich kľúčových zákazníkov neboli v tak šťastnom postavení. Preto chceme pomôcť našim maloobchodným partnerom, ktorí po vynútenej pauze znovu otvorili - a to najmä hotelom, kaviarňam a reštauráciám,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti The Coca-Cola Company pre Slovensko Pawel Ozierski.

Dopady koronakrízy

Počas karantény v marci a apríli bolo zatvorených 62 percent prevádzok v segmente HORECA a prakticky všetky hotely, kaviarne a reštaurácie. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov až o jednu štvrtinu počas marca až júna. ​Dnes je už síce 94 percent podnikov opäť v prevádzke, ale reštauratéri v priemere dosahujú len polovičný obrat a stále sa stretávajú s neistotou i nedostatkom zahraničných turistov. 

Zdroj: Nielsen

Pomoc pri reštarte gastra

Aj preto spustila Coca-Cola kampaň Open Like Never Before (Otvorené ako nikdy predtým), ktorá vyzýva zákazníkov, že hoci už všetko nebude ako predtým, môžu svojou návštevou pomôcť reštauratérom a pokúsiť sa urobiť svet skromnejším i lepším. O jej výsledkoch informovala dnes na tlačovej konferencii.

Spoločnosť počas prvého augustového týždňa  prišla s akčnou ponukou „Táto Coca-Cola je na nás“, keď zákazníci vo vybraných reštauráciách mohli získať nápoj Coca-Cola zdarma. Bezplatne dodala nápoje do 5 000 prevádzok, sety nábytku do 1 200 barov i reštaurácií (v Českej republike 800 a na Slovensku 400) a vybavila podniky takmer 2 000 sadami ďalších doplnkov.

Zdroj: Coca-Cola

Pritom sa okrem iného spojila s brnianskymi architektmi z projektu Gastro žije! a vybrané reštaurácie (v Bratislave reštauráciu Dunajský pivovar, v Prahe reštauráciu Parčík na Proseku) vybavila dizajnovým originálnym Stoolky nábytkom, ktorý bol navrhnutý z ekologických materiálov práve v čase pandémie.

„Potešilo nás, že si Coca-Cola všimla našu iniciatívu Gastro žije!, ktorej cieľom bolo čo najrýchlejšie otvorenie gastro prevádzok a zmiernenie dopadov koronakrízy na ich prevádzkovateľov. Realizácia spoločného projektu a vybavenie niekoľkých reštaurácií funkčným nábytkom Stoolky v rámci kampane Open Like Never Before je pre nás veľkou cťou a sme radi, že sme mohli aspoň takto prispieť k oživeniu HORECA segmentu," komentuje Václav Kocián, spoluautor konceptov Gastro žije! a Stoolky.

Zdroj: Stoolky

​Dôležitou súčasťou pomoci sú tiež investície do on-line i off-line reklamy pre jednotlivé prevádzkarne grátis a na mieru pomocou aplikácie Ad Generator, plagátov a billboardov. „Vybavenie pomôže barom a reštauráciám v momente, keď na to samy nemajú dostatok prostriedkov a prichádza v čase, keď zákazníci dbajú o svoje zdravie a uprednostňujú posedenie vonku. Investície do reklamy prinesú zviditeľnenie reštaurácií v mieste ich pôsobenia smerom k zákazníkom,“ dodáva Mária Kolarovská, obchodná riaditeľka pre Slovensko, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Zdroj: Coca-Cola

​V rámci iniciatívy Open Like Never Before (Otvorené ako nikdy predtým) investovala Coca-Cola celkom 2,4 milióna eur v Česku a na Slovensku. Ďalšieho pol milióna eur zamierilo do podpory reklamy v kinách a televízii.

Samotná spoločnosť však tiež čelila niekoľkým problémom a výzvam. Z dôvodu pandémie musela byť v apríli dočasne pozastavená všetka plánovaná marketingová činnosť a zdroje boli presmerované tým najpotrebnejším v prvej línii, vrátane slovenského a českého Červeného kríža. V súčasnosti už Coca-Cola podporuje svojich najviac postihnutých maloobchodných partnerov.

Coca-Cola ako najväčšia nápojová spoločnosť na Slovensku a v Česku v minulom roku zaznamenala zisk vo výške 14,6 milióna eur. Zároveň realizovala akvizíciu závodu Natura v Teplicích nad Metují na miestnej úrovni a reťazca Costa Coffee na globálnej úrovni.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.